Kausi on siis loppu

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11055
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Kausi on siis loppu

Post by harald »

no niin, masto otettiin alas. Ja kausi on sitten valitettavasti tässä...


http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... d=im000404
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
risto
kokelas
Posts: 201
Joined: Wed Oct 30, 2002 10:24 am
Location: Tapiolan itäinen satamakaupunki
Contact:

Re: Kausi on siis loppu

Post by risto »

harald wrote:no niin, masto otettiin alas. Ja kausi on sitten valitettavasti tässä...


http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... d=im000404
Ja vasta tänään tuli lunta... olitpas ajoissa tällä kertaa, merikään ei ole vielä jäässä
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11055
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Joo, vene nostettiin sitten eilen. Pohja oli pientä limaa lukuunottamatta
puhdas. Eli tuo punainen Hard Racing on toiminut oikein hyvin. Tosin
pestiin me se pohja kerran elokuussa, tämä saattaa vaikuttaa aika paljon.

Näkkejä oli ainoastaan peräsimen päällä, peräsinakselin lähellä. Onkalo
taitaa olla otollinen näkeille.

Hiukan vaikea oli pestä pohja kun piti hakea ämpäreillä kuumaa vettä kun
jostain ihme syystä kaikki (ulko)vedet alueella on suljettu.

Että näin.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2289
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Re: Kausi on siis loppu

Post by Panu »

risto wrote: Ja vasta tänään tuli lunta... olitpas ajoissa tällä kertaa, merikään ei ole vielä jäässä
Tervehdys

Toissa syksyllä tuli nostettua vene niin myöhään, että Yanmarin rupesi kohta käynnistymisen jälkeen huutamaan kuumuuttaan. Pakoputkesta ei vettä tullut, kun jäähdytysjärjestelmä oli jäässä eikä vesi kulkenut läpi.

Hetken ihmettelyn jälkeen otin irti letkuja ja etsiskelin tukosta. Löytyihän se viimein. Lappon esto venttiili oli jäässä. Siis se venttiili, joka löytyy sieltä korkealta paarpuurin "anopinkotelon" päätyseinästä. Venttiili irti ja tunnniksi lämpöpatterin väliin. Johan jäätikut saatiin irti ja kone käymään nätisti yhtään huutamatta.

On kaiketi selvää, että telakan vesipisteet olivat jo suljettu. Pesuveden otinkin merestä. Ensin rikoin jääriitteen ja sitten ämpärillä vettä kantamaan. Oli muuten vinhan oloista, kun harjalla pohjaa pestessä pesuvesi jäätyi pohjaan kiinni ja muodosti sellaisen harmaan sinertävän mömmön (sininen pohjaväri) jäähilettä. Yllättäen pohja tulikin tosi puhtaaksi, kun vedessä oli mukana hieman luonnollisia "hankausaineita" 8) .
Ystävällisin veneily terveisin PR
pjtuomaa
kokelas
Posts: 137
Joined: Tue Aug 26, 2003 16:08 pm
Location: Waterloo, Belgia

Post by pjtuomaa »

harald wrote: Eli tuo punainen Hard Racing on toiminut oikein hyvin.
Onko Harald tuo Hard Racing joku uusien ympäristöpykälien mukainen maali? Minulla on ennestään perinteistä myrkkymaalia nimeltään kai WC17 (tai ehkä wc71...). Ensi kevääksi pitäisi keksiä korvaava tuote tilalle. Onko hyviä kokemuksia uusista maaleista?
Perttu, satunnainen purjehtija
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11055
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

No jos me se väri ostettiin toukokuussa niin pitäisi sen olla uusien
määräysten mukainen, muuten joku on tehnyt vilppiä..?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
pjtuomaa
kokelas
Posts: 137
Joined: Tue Aug 26, 2003 16:08 pm
Location: Waterloo, Belgia

Post by pjtuomaa »

harald wrote:No jos me se väri ostettiin toukokuussa niin pitäisi sen olla uusien
määräysten mukainen, muuten joku on tehnyt vilppiä..?
Niin, siis tarkoitukseni on löytää korvaava maali vanhalle, jota ei enää saa. Joidenkin käyttäjien mukaan ihan kaikki uudet ekomaalit eivät toimi, johtuen siitä, että näitä maaleja ei ole ollut markkinoilla vielä kovin pitkään ja niissä on vielä "lastentauteja". Tästä syystä laitoin kysymyksen ilmoille uuden maalin löytämiseksi.
Perttu, satunnainen purjehtija
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11055
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tämän oman kokemuksen perusteella voin suositella tuota (punaista)
hard racingiä. Valkoista en suosittele.

Tämä taas voi olla niin paljon laituripaikastakin kiinni, vaikka meillä veneet
ovat vain muutaman sadan metrin päästä toisistamme uskon että teillä
on vielä helpommat olosuhteet läpivirtauksesta johtuen (vähemmän
roskaa lillumassa, ehkä viileämpi vesi). Joten se mikä meillä toimii ei
ehkä toimi teillä tai sitten toimii loistavasti.

Tuo VC-17 on muistaakseni telfonpohjainen, eikö näin? Siihen ei vissiin
mitkään muut tartu ilman että hioo vanhat pois. Mutta saatan arvailla
puppua tässä ..
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
pjtuomaa
kokelas
Posts: 137
Joined: Tue Aug 26, 2003 16:08 pm
Location: Waterloo, Belgia

Post by pjtuomaa »

harald wrote:Tuo VC-17 on muistaakseni telfonpohjainen, eikö näin? Siihen ei vissiin
mitkään muut tartu ilman että hioo vanhat pois. Mutta saatan arvailla
puppua tässä ..
Kyllä on teflonpohjainen. En tiedä mitä sen päälle voi laittaa ja pitääkö vanha maali hioa pois.
Perttu, satunnainen purjehtija
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2289
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

pjtuomaa wrote:
harald wrote:Tuo VC-17 on muistaakseni telfonpohjainen, eikö näin? Siihen ei vissiin
mitkään muut tartu ilman että hioo vanhat pois. Mutta saatan arvailla
puppua tässä ..
Kyllä on teflonpohjainen. En tiedä mitä sen päälle voi laittaa ja pitääkö vanha maali hioa pois.
Tervehdys

Ei sitten tartu. Menee raapimiseksi tai hiomiseksi, jos maalia haluaa vaihtaa... :cry: .
Ystävällisin veneily terveisin PR
pjtuomaa
kokelas
Posts: 137
Joined: Tue Aug 26, 2003 16:08 pm
Location: Waterloo, Belgia

maalin vaihto

Post by pjtuomaa »

No nyt kun sitä vanhaa maalia ei saa, niin pitää vaihtaa uuteen.

Pitääkö pohjaan laittaa primeri tai jotain vanhan maalin hionnan jälkeen ja ennen uutta maalia?
Perttu, satunnainen purjehtija
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11055
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Onko sinulla vanha primeri missä kunnossa? Mielestäni tämä määrää
primerin tarpeen paremmin kuin tarttuvuus mutta saatan olla väärässä.
Onko veneen primerit uusittu koskaan?

Kanattaa varmaan tehdän oikein alussa, maalit ovat kalliita.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
pjtuomaa
kokelas
Posts: 137
Joined: Tue Aug 26, 2003 16:08 pm
Location: Waterloo, Belgia

Post by pjtuomaa »

harald wrote:Onko sinulla vanha primeri missä kunnossa? Mielestäni tämä määrää
primerin tarpeen paremmin kuin tarttuvuus mutta saatan olla väärässä.
Onko veneen primerit uusittu koskaan?

Kanattaa varmaan tehdän oikein alussa, maalit ovat kalliita.
Meillä on Filian kanssa vasta vuosi yhteistä historiaa, joten täytynee kysellä tuosta primerin historiasta veneen myyjältä. Ei tämä varmaan selviä ennen kuin on vanha maali hiottu pois.
Perttu, satunnainen purjehtija
Post Reply