BOW 2011 Tallinnassa - Ei pitkää avomerta

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tänään oli sattuneisya syistä (sailor's party eilen) melko raskasta aamulla. Kun herätys on jo 0630 pelkää ettei kuolekaan.

Tänään kaksi kakkosta, Edastin vetäessä samalla tavalla kuin me eilen eli ykkösiä. Toisessa lähdössä olimme toisena veskassa, ja kun Edastilla oli kaksi kolmosta alla päätimme mennä rantaan. Tiukille meni, mutta voitto on nyt meidän! Kuudennessa siis DNC.

Joku voi ehkä linkittää bow.fi tuloksiin? Kännyllä en jaksa.

Kiitos Pone, Freda ja Peik. Manööverit meni loistavasti, spinnu veti kun peräpeili oli vielä ylämerkin kohdalla jne. Upeeta purjehdusta!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 903
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Hienoa ja onneksi olkoon ! =D>

Tulokset siis luettavissa kaiketi vasta palkintojen jaon jälkeen. Tähän asti tuloksia on löytynyt osoitteesta
http://www.bow.fi/bow/index.php?option= ... 55&lang=en .
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Meillä taas kulki tänään kunnolla, sääli vain että viimeisessä lähdössä tuli maalisuoralla (systeemi oli siis sellainen että viimeiseltä alamerkiltä oli parinsadan metrin slööri maaliin, ihan ok ratkaisu muttei silti niin hyvä kuin maalikryssi) uusintalähtö ja täyspläkä ja todennäköinen kakkossija tai jopa lähtövoitto sitten kariutui tuuliarvontaan missä isommat veneet pääsivät nopeammin uuteen tuuleen ja ehtivät ottaa kaulaa turhankin paljon.

Sikäli siis taso olisi noin ratapurjehduksessa riittänyt sinne 3-5 joukkoon, mutta lauantain huonoilu sitten maksoi liikaa. Ehkä sitä oppi jotain, tai sitten ei, mutta tulipahan purjehdittua.

Pitää katsella saiko videoista jotain järkevää, kiitos Haraldille puuttuvan ruuvin lainasta :)

Mutta toki todettakoon, että tärkein voitto tuli sitten otettua sunnuntain paluumatkalla kun loikkasin Blue Cafen riveihin tavoittelemaan arvostettua "eka vene kotisatamassa"-palkintoa ja voitto taisi tulla murskaluvuin muihin kilpailijoihin nähden maalikellon pysähtyessä aikaan 21.15 tjsp. Hmm, on tuossa isoilla veneillä liikkumisessa tiettyjä etujakin :)
Tosin purjehdusajassa olisimme hyvin saattaneet jäädä kakkoseksi ainakin Lutfiskin Doublehanded-tiimille, joka painoi lahden yli kai 11-12 solmun vauhdeilla aika ripeästi.

Tosin kyllä taas innolla odottaa EspooGP:tä, tai mikä ettei jo WHC:ta kun pääsee ajamaan yksityyppiä.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tässä vähän tarkemmin miten kisat meni meidän osalta.

Keskiviikkona käytiin 3/4-osa miehistön (minä, Pone ja Freda) voimin harjoittelemassa WHC-osakilpailussa. Kiitos lautakunnalle vasta-tuulilähdöstä, harjoitteluna BOW:iin aivan erinomainen ja onnistunut lähtö tässä antoi itsevarmuutta BOW:iin. Ehkä tässä pikkuhiljaa oppisi lähtemään paremmin.

Maaliintulon jälkeen kokka takaisin kohti rönnkobbenia, rysäkaria josta suunta tallinnaan. Kokkasimme matkalla päivällisen, ja pyrimme lepäämään tuleviin koitoksiin. Torstaina oli kuitenkin vain ohjelmassa rekisteröityminen ja mahdolliset turva-tarkastukset. Pidimme laiturilla grillijuhlat oman kaasugrillin avulla, 1,1 kg possua sekä juuresnyytit täyttivät vatsaa sen verran että oli pakko mennä jo 22 jälkeen nukkumaan. Peik tuli keskiyön paikkeilla kun olimme jo nukkumassa, hän valahti keulaluukusta kuin hylje ikään niin hiljaa että kukaan ei edes huomannut.

Ensimmäinen kisapäivä

Perjantaina herätys 06:30, sillä yhteinen aamupala regatta-teltassa 50 veneestä oli jo kello 07:00 ja lähtö pitkälle avomerelle oli jo 09:00. Kun saatiin veneestä turhat tavarat pois suuntasimme pläkässä lähtöalueelle. Tässä sitten cruisailtiin yli kolme tuntia AP-lipun alla odottelemassa tuulia. Jonkin verran keskusteltiin lautakunnan kanssa siitä että onko tätä oikeasti pakko ajaa ollenkaan, 44 mailia olemattomassa tuulessa ja 06:30 herätys seuraavana aamuna ei huvittanut pätkääkään. Eväitäkään ei ollut veneessä vuorokauden tai puolitoista pitkälle purjehdukselle.

Tuuli nousi sitten noin 4 m/s tasolle NW. Lautakunta ampui luokat matkaan, erinomaisesti VHF:ään käyttäen. Lautakunnan toiminta oli muuten parasta mitä olen ikinä nähnyt. Ilman virheitä, kuuluttamiset VHF:llä, lähdön korjaamiset ja OCS sekä general recallit menivät kuin vettä vain.

Vastatuulipoijun jälkeen oli ratana keskellä tallinn-lahtea oleva keskimerkki, naissaaren lounaispuolella oleva samanlainen, uusimatalan ja aegnan W-poijun kautta maaliin. Vastatuulipoijun jälkeen olimme hyvin tuntumassa fleettiin, mutta etenkin EDASI-polariksen höjdi oli aivan uskomaton. X-79 eivät pelottaneet meitä vauhdillaan, ainakaan tässä vaiheessa vielä. Tuuli tyyntyi hetkellisesti ja pääsimme ensimmäisinä veneinä uuteen tuuleen, joka samalla käänsi vasemmalle niin että seuraavastakin legistä tulisi kryssi. Kryssimme sitten länteen naissaaren eteläpuolella tyyntyvässä tuulessa joka sitten kuoli kokonaan pois. Ohjailuvauhtia ei ollut ollenkaan, ja edessä Inf31 Solveig jätti meidän pari sataa metriä tunnissa ankkuri pohjassa. Tuulen puolella oli Merihunt (x-79), Edasi ja muita polariksia ei kovin kaukana. Jos tuuli olisi noussut olisimme tässä vaiheessa vielä olleet aika lähellä niitä viiden tunnin purjehduksen jälkeen, eli siltä osin huolet virolaisten ylivoimaisesta vauhdista laantuivat.

Kun alettiin keskustelemaan keskeyttämisestä, ja sitä keskustelua oli käyty noin 1,5 tuntia tuli sitten vapauttava soitto lautakunnalta että kilpailu keskeytetään kolmannen ja neljännen luokan osalta. Päräytimme yanmarin tulille ja aloimme ajamaan noin 15 mailia takaisin satamaan, ilman toiveita siitä että olutkaupat olisivat enää auki. Mukana olleet kuusi purkkia meni nopeasti. Edasi-veneessä kaivettiin esiin melat, pojat lähtivät siis melomaan takaisinpäin ja säälistä otimme heidät pikku koukkaksen kautta hinaukseen. Tyttövene polaris Merileenua joka ajoi edellämme perämottorilla ammuimme hiukan vesipallolingolla, ja osuman jälkeen annoimmekin heille suklaa-rasian anteeksipyyntönä satamassa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Toinen kisapäivä

Herätys 06:30 taas, ja ohjelmassa pari ratapurjehdusta sekä saaristopurjehdus joka tulisi olemaan merkittävässä roolissa kokonaistuloksia laskettaessa sillä sen kerroin on 1,2. Näistä erillisistä radoista en muista hirveästi miten meni, mutta noin 2-3 minuuttia tulimme aina johtavan Edasin perässä maaliin ja joskus Merihunt oli siinä välissä ja joskus joku toinen polaris vielä. Hyvältä näytti laskettuna WHC:sta opitun summittaisen tasoitusminuutti-laskentajärjestelmän avulla. Arvaamista helpotti hiukan se että olimme fleetin hitain vene, riitti että emme tipu liikaa johtavasta veneestä ja jokainen taaksejäänyt on varmasti voitettu.

Kryssi-lenssi radat olivat niin sanottuja inner- ja outerloop ratoja missä I ja II-luokat ajoivat ulkoluupille ja me ajoimme ekan kierroksen kolmosluokan kanssa innerlooppia. Todella toimiva järjestelmä, mutta maaliintulo lautakunnan takana hiukan arvellutti kunnes huomattiin että eihän kukaan silloin ole enää lähtemässä missään tapauksessa.

Saaristorata koostui muutamasta merimerkistä joka käytti meidät ensin keskellä lahtea, sitten aivan tallinnan rantaan, sukellusvenehuolto-betonirakenteen luona ja maaliin. Spinnuslööri meni todella hyvin pohjoisluoteeseen, eikä edessä ollut kuin Edasi sekä toinen polaris. Osin loistavan merkinkierron avittamina, kun merkki piti jättää paaralle, ja siitä lähteä tiukkaan spinnuslööriin paaralla tarkoitti tämä sitä että kannatti jiipata merkillä ja nostaa ilman puomia. Meillä tämän toimi hyvin, mutta hyvin moni muu veti ensin styyralla spinnun ylös ja jiippasivat vasta sitten. Tämä antoi meille satoja metrejä etumatkaa, joka pysyi aika hyvin keskimerkille. Merihunt oli kiivennyt alta kiertäen juuri ennen meitä, mutta he jatkoivat ylös paaralla vaikka sillä hetkellä suunta seuraavalle merkille oli hiukan löysä styyran kryssipätkä.

Tuuli sitten kääntyi koko ajan vastaan tällä legillä, emmekä pystyneet ilman lokia* pitämään höjdiä vaan valahdimme pikkuhiljaa ja varmasti alle laylinen. Loppuosa oli sitten kryssiä, jossa tuuli puuskissa oli varmaan 10-11 m/s luokkaa. Merkinkierrossa terävä spinnunnosto ja olimme melko lähellä muita veneitä. Puuskissa saimme kivoja surffeja, mutta nopeuksista minulla ei ole havaintoa.

Lenssillä pohjoiskoilliseen vaihdoimme kolmosen keulaan, ja "alamerkillä" spinnu alas IMX-41:en perälaudassa joka kiersi samaan aikaan meidän kanssa. Siitä oli pakko vendata pois, mutta kun johtavat ykkösluokan veneet jatkoivat kohti hiekkarantaa oli pakko ajaa sinne myös. Kivasti tuuli nostikin sekä sinne mennessä että tultaessa pois.

Satamaan ja olut käteen, meni varmaan vain muutama minuutti niin Herring Rouge:n (X-79, FIN) miehistön jäsen tuli onnittelemaan hyvän sarjan johdosta. Olimme voittaneet jokaisen lähdön, jotkut minuuttien erolla kakkoseen. Mikä parasta, "kovin" vene Edasi oli radassa ottanut kaksi kolmosta ja saaristossa kakkosen, Merihunt vuorostaan 2,2,3. Tämä tarkoitti sitä että pistejohto oli hieno.

Lauantaina oli ohjelmassa vielä hulppean viidennen kerroksen sailor's party joka oli todella kiva. Harmittavan vähän virolaisia purjehtijoita tässä mutta ruoka ja juoma maistuivat. Nukkumaan keskiyön paikkeilla.

* Lokianturi lakkasi toimimasta kun hinattiin Edasia kotiin pitkän avomeren jälkeen. Lokianturin johto on hapettunut poikki anturin epoksivaloksessa, mielestäni materiaalivika Silvalta. Koko regatta ajettiin siis luomuna, ilman muuta kuin GPS:ää ja apparenttikulmaa. Uskon että toimivalla lokilla olisimme pystyneet ajamaan etenkin vaihtuvassa tuulessa paljon tarkemmin. Nyt jouduin ajamaan turvallisen paksusti kun en tiennyt ollenkaan target-nopeuksia enkä voinut virtausten johdosta oikein luottaa gps:än nopeusnäyttämiin.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kolmas ja viimeinen päivä

Kolmantena aamuna herättiin taas 06:30 ja tukka oli hiukan kipeä. Edes pieni kulho puuroa ei oikein uponnut (aiempinä aamuina oli pekonit ja makkarat maistuneet kyllä). Onneksi joku huomasi että lähdöt on vasta 10:00 sunnuntaina joten yksi tunti elpymistä auttoi hiukan.

Vaihtelevassa tuulessa ja aalloissa oli todella vaikea ajaa, mutta näissä radoissa ajoimme mielestäni jopa paremmin kuin 2. päivänä. Toisessa lähdössä olimme jopa kakkosena tokalla ylämerkillä hyvin siftin avulla.

Laskimme kahden lähdön jälkeen että emme millään voi olla sijoituksissa huonompina kuin 2. ja 3. ja päätimme lähteä rantaan valmistellaksemme venettä kotiinpaluuta varten. Viimeiseen lähtöön otimme siis poisheiton eli DNC:n.

Melko nopeasti meidän perässä tuli tulostenlaskija ja sanoin suurinpiirtein moi rupesi hän tivaamaan meiltä että olimmeko oikeasti laskeneet oikein. Eroa voi pahimmillaan olla vain 0,2 pistettä (meidän hyväksi kuitenkin). Hiukan rupesi kylmäämään, olimmeko laskeneet sittenkin oikein?!

Kun sitten tulokset tulivat petyin hiukan siitä että oli todella tullut kaksi 2. sijoitusta DNC:n lisäksi. Yllätys ei ollut että Edasi voitto molemmat, sen verran ylivoimainen vene oli muihin polariksiin nähden aivan omassa luokassaan.

Tulostenlaskija nosti vielä jännitystä poistamalla edellispäivän tulokset jolloin emme enää olleet aivan varmoja siitä että oliko kakkosella Edasilla kolmosia alla vai ei.

Pone sitten otti kynän käteensä ja laski mahdollisimman parhaimman sarjan Edasi:lle eli (2),2,2 sekä 1,1,1. Kun kolmas kakkonen on kertoimella 1,2 oli meidän 1,1,1 sekä 2,2,(DNC) sarja pakko olla parempi. Olimme kuitenkin varmoja siitä että Edasilla oli kolmosiakin alla ja niinhän siinä sitten kävi että voitimme 1,2 pisteen turvin. Seuraavalla kerralla lasketaan kyllä vähän tarkemmin, tai purjehditaan se viimeinenkin.

Petrin mukaan tuuli vain kuoli siinä kolmannessa lähdössä kokonaan. Jos se heräsi uudestaan olisi se varmaan tehnyt meille hyvää hitaimpana mutta mistä sen nyt enää voi tietää? Hyvä näin, 0,1 pistettä riittää sekin :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Palkintojenjaossa meille sitten ojennettiin vanha IMS nelosluokan kiertopalkinto. Hauskinta on se että viimeinen merkintä oli J.Malmgren, Batttery-Express NJK ja tämähän on se vene jossa Freda aikaisemmin kisasi! Henkka puhui jostain historian siipien havinasta, mutta tämähän oli käynyt ainakin osan miehistön kätösissä jo aikaisemmin.

Miehistössä kertauksen vuoksi; Harald, Pone, Peik ja Freda.

Kotiin lähdettiin noin 17:30 kevyessä tuulessa koneelle. Melko nopeasti minä ja Pone menimme hiukan lepäämään ja Freda jäi kansivahdiksi. Heräsin styyran punkalta siitä että se kallistui. Ilmeisesti tuuli heräsikin aivan päinvastoin kuin oltiin odotettu eli idästä. Nostimme sitten genoankin salkoon ja aika äkkiä saimme nauttia 7,5-8,0 knotsin gPS-vauhdeista noin 5° korkeammalla suunnalla kuin edessä olevalla FinnFunilla. Kasuunin lähestyessä tuuli koveni, ja rupesi satamaan. Saimme oikeain offshore-purjehduksen pilkkopimeässä sittenkin!

Satamassa 00:37, ja siitä suoraan kotiin nukkumaan. Vene pitää vielä siivota ja saada uusi lokianturi ennen keskiviikon WHC:tä.

Kiitos miehistölle, homma toimi perfekt!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Mitä ihmettä te teitte aamuisin, jos heräsitte 6.30 mutta silti taisitte lähteä vesille joka aamu vasta meidän jälkeen :)

Itsellä kuitenkin oli herätykset 6.45 (perjantaina piti olla vähän aiemmin vesillä kun edellinen kisastartti oli 2kk sitten...tavallaan mietityttää että onko tämä elokuun alku-BOW nyt sittenkään ihan paras ajankohta?), 7.15 ja sunnuntaille 8.15.

Saaristoradan jibesetin missaaminen oli kyllä surkea virhe, vaikka kulma merkille oli hyvin tiedossa jo ennen merkkiä niin eipä silti tullut mietittyä juuri sitä tulevaa ajokulmaa ja hidastelimme vielä jiipinkin kanssa jostain syystä.

Hetken mietin että tapahtuikohan kolmosluokan voiton kannalta oikeusmurha tuossa viimeisessä lähdössä, missä Ilmarinen otti sitten lopulta tuuliarpajaisten avustuksella ykkössijan, kunnes tajusin että Phoenix oli alamerkillä meidän takanamme eli ei olisi mitenkään voinut olla nykyistä sijoitustaan parempi. Nelosluokka taisi tosiaan aika hyvin kerääntyä alamerkille, josta sitten tuuli nousikin mutta nyt kun tarkemmin muistelen, se sitten ehti kuolla ennen kuin veneet ehtivät maaliin. Missäköhän maaliajat ovat esillä, olisi kiva nähdä minkälaisia ne erot lopulta olivat?
vieras

Post by vieras »

Petri wrote: Hetken mietin että tapahtuikohan kolmosluokan voiton kannalta oikeusmurha tuossa viimeisessä lähdössä, missä Ilmarinen otti sitten lopulta tuuliarpajaisten avustuksella ykkössijan, kunnes tajusin että Phoenix oli alamerkillä meidän takanamme eli ei olisi mitenkään voinut olla nykyistä sijoitustaan parempi. Nelosluokka taisi tosiaan aika hyvin kerääntyä alamerkille, josta sitten tuuli nousikin mutta nyt kun tarkemmin muistelen, se sitten ehti kuolla ennen kuin veneet ehtivät maaliin. Missäköhän maaliajat ovat esillä, olisi kiva nähdä minkälaisia ne erot lopulta olivat?
Moi

Ei ollut oikeusmurha meidän kannalta :) Ei itse asiassa päivän aikana missään vaiheessa laskettu sijoituksia, ja rantaan tullessa oli aika ylläri miten "huono" Ilmarinen oli kahdessa ekassa lähdössä sunnuntaina. Se lopun pläkä itse asiassa pelasti meidän kannalta aika paljon, tarkalla ajolla ja etukäteen sovitulla taktiikalla noustiin aika paljon sillä loppusuoralla. Jos muistan oikein niin hävittiin vikassa lähdössä Ilmariselle 40s ja Astraillalle 20s. Ei siis olisi ollut mikään mahdoton ero kurottavaksi...

Pitkän keskeytys kyllä kirpaisi aika pahasti, oltiin Naisaaren pohjoiskärjen kohdalla vene ihan vauhdissa ja monta kakkosen venettä perässä kun lautakunta soitteli.

Phoenixin gastiliitosta tommi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tuosta kuvasta eteenpäin jotain pikkuluokan kuvia;

https://picasaweb.google.com/kalevjahtk ... 6869689906
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Minäkin ihmettelin noita heräämisaikoja. Mulla soi kello 7:20 pe, 7:40 la ja 8:40 su. Hyvin ehdin noilla, vaikka piti vielä kävellä toiseen satamaan.

Pe/la-yönä tulimme maaliin 2:24 ja nukkumaan pääsin vasta n. 3:30, joten pahalta tuntui 7:40 herätyskin, mutta radalla ei kyllä väsyttänyt yhtään.

Kunnon väsymys iski vasta kotisatamassa, jonne tulimme alle kuudessa tunnissa köydet irti/kiinni laskettuna. Ensin 6,5-6,8 kn koneella Aegnalle, sitten fokka + reivattu isolla hetki samaa vauhtia, jonka jälkeen spinnu + reivattu iso jatkuvasti yli 8 kn Tallinna Madalille ja loput reivattu iso+fokalla pääosin yli 8 kn. Lopussa tuulta oli jo 9-11 m/s, mutta melkein plattista, joten keskivauhti vain laski tuulen noustessa.

Apuna oli selkeä myötävirtakin, sillä kartalta mitattuna matka oli 40,5 M, mutta trippiin tuli 39,0 M.
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

vieras wrote: Pitkän keskeytys kyllä kirpaisi aika pahasti, oltiin Naisaaren pohjoiskärjen kohdalla vene ihan vauhdissa ja monta kakkosen venettä perässä kun lautakunta soitteli.
Joo Ilmarinen, te, pari muuta X-332:sta, Astraia, Tarantella ja ehkä vielä joku olisitte päässeet ennen suurinta osaa 2-luokasta maaliin. Mutta entä ne loput, jotka eivät olleet vielä lähelläkään Suurupea vaan lilluivat ohjailukyvyttöminä rannikon tuntumassa tuntikaupalla? Olisivatko ehtineet edes seuraavan aamun lähtöihin? Ohjelmaahan ei kai voinut muuttaa 23:00 jälkeen.

Aika karua oli kyllä meille, kun yli puolet ympärillä olleista veneistä ajoi koneella pois ja me jäimme vielä odottamaan tuulta n. 1 kn vauhtia ajaen. Onneksi tuuli tuli ja viimeiset 25 M ajoimme varmaankin yli 6 kn keskinopeudella ilman ainuttakaan vendaa. 2-luokan kärki ei kuulemma koskaan joutunut pläkään.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Noista ajoista sen verran että mehän asuttiin veneessä kaikki, ajatus oli hoitaa ruokailutkin siellä mutta kun nämä asiat oli hoidettu järjestäjien toimesta vähintäänkin loistavasti niin se jäi.

Tästä syystä johtuen piti sitten roudata kamaa, jotkut haluaa suihkuun aamulla ja pitää vielä ehkä tehdä sitä tai tätä. Meillä on tapana tehdä asiat ajoissa eikä viime tingassa, tästä huolimatta jotkut asiat jäävät aina viime tinkaan.

Tästä syystä 06:30 herätys meidän veneessä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Solveigin blogi on myös herännyt talvihorroksesta näköjään;

http://fin6863.wordpress.com/
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply