kiitosta vaan..
aluksi pimppauksen alle joutuu ei ehkä niin race henkiset asiat, kuten
vaipparoskis, syöttotuoli, perässä hinattava pieni muovinen laiva ja kaikki muu jotka jotenkin liittyvät pieniin lapsiin
mutta aihio on nyt ainakin kunnossa, joten koskaan ei pidä sanoa ei koskaan
-Mikko
Päijänteen sillat
Lauttasaaren suunnalla suunnaton järkäle vierähti sydämeltä
Tosin en taida olla aivan väärässä jos oletan että Soliferi-porukan kilpapurjehdusjaostolla taitaa olla purjehduskalenteri muutenkin buukattu X-sailin kautta.
Ketju "Lapsi veneessä" lienee jo tuttu?
http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php ... ight=lapsi
Tosin en taida olla aivan väärässä jos oletan että Soliferi-porukan kilpapurjehdusjaostolla taitaa olla purjehduskalenteri muutenkin buukattu X-sailin kautta.
Ketju "Lapsi veneessä" lienee jo tuttu?
http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php ... ight=lapsi
- harald
- Hallitus
- Posts: 11060
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
No kyllä, pelkäsin jotain samanlaista vastausta kuin aikanaan Heikoselta että "ei ikinä, tämä on vain kesämökki".Petri wrote:Lauttasaaren suunnalla suunnaton järkäle vierähti sydämeltä
Lisää porukkaa vaan mukaan!
PS. Mulla on sitten se fillarintuolista viritetty lastenistuin ns. vapaana seuraavaa varten.
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... me=album21
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
En ole Päijänteellä koskaan purjehtinut, mutta ainakin silloissa on reippaasti varaa alikulkukorkeuksien suhteen sisävesillä. Yksi kesä menimme FE:llä sillan ali, jonka virallinen alituskorkeus oli 10,5m, helposti ilman ihmeempiä kallisteluja. Puhelimella soitin kanavamestarille ja sain tietää, että siitä olisi mennyt 12,01m ali. Samalla logiikalla ajateltuna FE menee teoriassa matalien vesien aikaan 10m sillasta ali. En tosin välttämättä lähde kokeilemaan.
Huom! Siis matalien vesien aikaan ja ainakin nyt ovat vedet todella alhaalla!
Langoista ei tosin mitään kokemusta kuinka paljon niissä on varaa joten voihan sitä riskillä lähteä kokeilemaan
Huom! Siis matalien vesien aikaan ja ainakin nyt ovat vedet todella alhaalla!
Langoista ei tosin mitään kokemusta kuinka paljon niissä on varaa joten voihan sitä riskillä lähteä kokeilemaan
Pikkupoikana 60-luvulla olin silloisen TVH:n kesätöissä rakentamassa Särkänsalmen siltaa Merimaskussa. Silloinen siltainssi kertoi turvakorkeuden olevan 70 cm +-0 vedenkorkeudella. Tuskin noista ajoista on toleransseja muutettu, vaikka tietysti säästö/100 siltaa olisikin melkoinen. Albin Expressillä pääsee normaaliveden korkeudella Naantalin Särkänsalmen sillan alta Vindexin kanssa, vaikka korkeudeksi on ilmoitettu 11m. (Expressin masto 11.5m) Vielä 70 -luvun alkupoulella korkeudeksi (muistaakseni) ilmoitettiin 12 metria.
Tätä taustaa vasten ei Päijänteellä 11 metrin siltojen kanssa pitäisi olla ongelmia. Eräs Stillin suunnittelukriteereistä tässä veneessä oli juuri nimenomaan tuo "maaginen" edesmenneen TVH:N 11 metrin sillankorkeus, jottei mastoa tarvitsisi kaata. MITÄÄN TAKUITA EI TÄSSÄ ASIASSA KUITENKAAN ANNETA!
Tätä taustaa vasten ei Päijänteellä 11 metrin siltojen kanssa pitäisi olla ongelmia. Eräs Stillin suunnittelukriteereistä tässä veneessä oli juuri nimenomaan tuo "maaginen" edesmenneen TVH:N 11 metrin sillankorkeus, jottei mastoa tarvitsisi kaata. MITÄÄN TAKUITA EI TÄSSÄ ASIASSA KUITENKAAN ANNETA!
terv. Artsi/DANIELA
OT:na todettakoon että First-miehet sitten ovat näemmä parempia suostuttelemaan tai Jussin kilpailuvietti on hiljalleen taas herännyt kun WBRTB:n osallistujaluettelosta löytyyharald wrote:No kyllä, pelkäsin jotain samanlaista vastausta kuin aikanaan Heikoselta että "ei ikinä, tämä on vain kesämökki".Petri wrote:Lauttasaaren suunnalla suunnaton järkäle vierähti sydämeltä
ORC FIN-10969 KumiTursas Jussi Heikonen YVK First 31.7 LR 682,3