Tämän vapun kelit olivat lännessä aurinkoiset ja vielä hieman jäiset.Arkki wrote:ensimmäinen purjehdusviikonloppu heräävän ja upean saaristoluonnon keskellä.
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... Arkki-2011
Tämän vapun kelit olivat lännessä aurinkoiset ja vielä hieman jäiset.Arkki wrote:ensimmäinen purjehdusviikonloppu heräävän ja upean saaristoluonnon keskellä.
Onkohan malli vaihtunut, kun ei mun lattoja ainakaan pysty asentamaan väärin päin, naruille on rei'ät vain takapäässä. Mulla alalatat on reilusti ohennettu edestä, läpilatat on tasapaksuja. Kuvassa näkyy etupäät.Petri wrote:Jepjep, hieman on vielä hakemista isopurjeen kanssa (esim. pitääkö latat laittaa taskuihin paksu vai ohut pää edellä...nyt mentiin ohuella päällä ja purje näytti jotenkin oudolta ja latat puskivat pari senttiä ulos taskuista)
Mun mielestä kannattaisi gastien opetella hyvä asento tuohon skuuttaamisen, eli hartiat suorassa kulmassa vinssiin nähden. Seisten, pylly luuvarttiin ja toinen jalka tukee selkänojaan.Petri wrote: Mutta mikä tossa videossa tulee esille hyvin on meidän tapa tehdä vendat, ei siis mitään mullistavaa ja vedettiin aika laiskalla asenteella mutta sinänsä hyvin näkyy juuri ne perusasiat (vendan valmistelu, kammen poisotto, köysien selvitys jos sattuvat olemaan sotkussa ts. ei ole jaksettu valmistella edellisen vendan jälkeen jne.) mitkä ihan oikeasti ovat hakusessa aika monessakin veneessä.
Tarkistapa että narut ovat rei'issä ennen kuin latat ovat meressä. Ne pienet narunpätkät ovat pariin otteeseen pelastaneet mun latat putoamasta kokonaan. Eli narut läpi latan rei'istä ja kasi tai vastaava päähän.Petri wrote:Rei'istä yms. en tiedä kun en lattojen asentamiseen osallistunut.