Toisaalta ne laatuvaatimukset ovat kyllä ihan syystä, tasoituskisassa koko homma menee ihan reisille jos kryssilenssiradaksi lasketaankin slöörailua (Tarantellalle varmasti sopii, Platulle vähemmän) jne.harald wrote:Tuulitilanne tällä hetkellä on että Harmajalla on kyllä 4(5) m/s etelästä, mutta Kasuunilla on Pohjoistuulta 1 m/s. Lautakunnalla ei ole kyllä helppo tehtävä, etenkään kun ORCi SM-kisoissa on aika tarkat laatuvaatimukset rataa vs. tuulta kohtaan. Toivottavasti saavat nyt edes yhden radan kunnialla ajettua.
Tällöin kai ainoa oikea ratkaisu on yksinkertaisesti olla ajattamatta ratoja, tai siis, AP ylhäällä kunnes saadaan ajettua kelvollinen ratakisa.
Mutta riittääkö mestaruuteen pelkkä pitkä avomeri+saaristo, kai joku lähtöjen minimimääräkin on olemassa?
Uudelleenavaamisen jälkeen touhu meneekin varmaan mielenkiintoiseksi koska ilmeisesti rata oli kyllä vino enemmänkuin ordereissa sallitaan, mutta ratkeaisiko ongelma uudella tuloslaskennalla (se kai protestin tekijällä oli tarkoitus alunperinkin jos nyt oikein rantahuhuja ymmärsin) missä radaksi lasketaan todellinen rata eikä oletettua kryssilenssiä.
Sinänsä olemassaolevan tasoitussääntötappelun kannalta ikävää säätöä, josta aivan varmasti tietyt tasot saavat bensaa liekkeihinsä ja fleetin hajaannus kenties vain pahenee. Ja lopputulemana siis koko skene kärsii, kun jo entuudestaankin vähäiset kilpailunjärjestäjäresurssit jakaantuvat usean kisan kesken.