Kerho "palveluita"

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11028
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Kerho "palveluita"

Post by harald »

Ja pannan vielä pussiin SAMAAN HINTAAN"!

Kukin "jäsen" saa oman s-posti osoitteen tyyliin username@fe83.org, tämä
ei siis sisällä itse laatikkoa, vaan se on vain ohjaus.

Kukin jäsen saa oman "alueen" mihin laitetaan pieni html-sivu omasta veneestä.
Mahdollisesti saa laittaa kuvankin jos ei ole muuta paikkaa tallentaa se.

Kukin jäsen saa oman majordomo s-posti listan tyyliin vene@fe83.org. Me Charlottassa
käytämme tätä tiedottamaan kisoista ym jutuista miehistön kesken.

Ottakaa yhteyttä harald@fe83.org niin pistän pystyyn.
Last edited by harald on Mon Nov 04, 2002 11:40 am, edited 2 times in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11028
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Laitoin sitten pystyyn s-posti listan kanssa. Hyöty taitaa olla marginaalinen mutta
sitä kautta on tarkoitus lähettää kopio kilpailu-, kokous- jne kutsuista. Em tulevat myös tähän
forumiin.

Listan osoite on "members@fe83.org' ja mukaan pääsee jos lähettää s-postitse
sanat "subscribe members" osoitteeseen majordomo@fe83.org.

Sama info löytyy myös tuosta "Yhteys" linkistä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Kari
alokas
Posts: 21
Joined: Wed Dec 18, 2002 02:52 am
Location: Hanko
Contact:

Re: Kerho "palveluita"

Post by Kari »

Moikka koska olen hieman tyhmä, niin pitää kysyä

>>> Kukin "jäsen" saa oman s-posti osoitteen tyyliin username@fe83.org, tämä
ei siis sisällä itse laatikkoa, vaan se on vain ohjaus.

-- VVoinko saada kari@fe83.org osoitteen, mutta siinä ei olelaatikkoa vaan se on hjaus... Siis mäkö on ja minne ohjataan. käsittääkseni jos ei ole laatikkia, ei ole postiakiaan.

>>> Kukin jäsen saa oman majordomo s-posti listan tyyliin vene@fe83.org.

-- Ja mikä toi majordomo on?

Voi hyvät veljet ja sisaret, auttakaa nyt tietämätöntä jonka ohi on ajanut sivistyksen juna.
:x
kari.leino@svk.fi
p. 0445327673
f. 019-2482079
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11028
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Re: Kerho "palveluita"

Post by harald »

Kari wrote:Moikka koska olen hieman tyhmä, niin pitää kysyä
Tyhmä se on joka ei osaa kysyä
-- VVoinko saada kari@fe83.org osoitteen, mutta siinä ei olelaatikkoa vaan se on hjaus... Siis mäkö on ja minne ohjataan. käsittääkseni jos ei ole laatikkia, ei ole postiakiaan.
Sinulla näyttää olevan s-posti näkyvillä tämän forumin Käyttäjälistassa. Voin siis
varmaan laittaa sinulle että kari@fe83.org menee sinun osoitteeseen. Tuo on siis
lisäosoite sinun olemassa olevaan s-postiin, vähän kuin soitonsiirto.
>>> Kukin jäsen saa oman majordomo s-posti listan tyyliin vene@fe83.org.

-- Ja mikä toi majordomo on?
Se on sellainen "robotti" joka osaa välittää s-postia ennaltamääritellyille osoitteille.
Robotin kanssa puhutan lähettämällä s-postia sille. Sillä tavalla voi liittyä tai poistua
eri listoista jne. http://www.majordomo.org kertoo enemmän, vähän liikaakin ehkä. :)
Sitten kun joulupukki tuo sinulle FEn niin voidaan tehdä veneellesi oman s-posti
osoitteen ja aina kun haluat lähettää miehistöllesi tiedotteita lähetät ne vain osoitteeseen
vene@fe83.org.
Voi hyvät veljet ja sisaret, auttakaa nyt tietämätöntä jonka ohi on ajanut sivistyksen juna.
:x
Minä teen työkseni noita ja anteeksi jos pidän joitakin juttuja aivan liian selvinä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Kari
alokas
Posts: 21
Joined: Wed Dec 18, 2002 02:52 am
Location: Hanko
Contact:

Post by Kari »

Moikka taas, otetaan vähän hitaammin :?:

>>> Se on sellainen "robotti" joka osaa välittää s-postia ennaltamääritellyille osoitteille.
Robotin kanssa puhutan lähettämällä s-postia sille. Sillä tavalla voi liittyä tai poistua
eri listoista jne. http://www.majordomo.org kertoo enemmän, vähän liikaakin ehkä.
Sitten kun joulupukki tuo sinulle FEn niin voidaan tehdä veneellesi oman s-posti osoitteen ja aina kun haluat lähettää miehistöllesi tiedotteita lähetät ne vain osoitteeseen vene@fe83.org.

--> Eli mä lähetän s-postia tuolle majordomolle, ja se deelaa ne mun miehistölle? Ja mä voin lähettää mojordomon kautta viestiä myös muillekin venekunnille. Näinkö?

Jos homma noin etenee, niin sejän on loistava kuvio. Tässä levänvärinen ja -tuoksuinen hymppä :mrgreen:

PS. Miten tuota Quote hommaa käytetään? Nöin sun aika näppärästi homman hoitavan, mutta koettelin samaa suoritusta, niin tuli käpy käteen.
kari.leino@svk.fi
p. 0445327673
f. 019-2482079
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11028
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kari wrote: --> Eli mä lähetän s-postia tuolle majordomolle, ja se deelaa ne mun miehistölle? Ja mä voin lähettää mojordomon kautta viestiä myös muillekin venekunnille. Näinkö?
Juuri noin!
PS. Miten tuota Quote hommaa käytetään? Nöin sun aika näppärästi homman hoitavan, mutta koettelin samaa suoritusta, niin tuli käpy käteen.
Mene tuonne testausalueeseen ja kokeile. Tuo on periaatteessa vain

Code: Select all

[quote]
merkkien kirjoittamista sopiviin väleihin. Lainatessasi viestiä siinä on vain kaksi, alkava
ja loppuva quote. Voit sitten viljellä niitä lisää siihen väliin jos haluaa vastailla rivien väliin...
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply