Vahasuosituksia

Moderators: Petri, harald

KaleviHarkonen
luti
Posts: 533
Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
Location: Espoo

Vahasuosituksia

Post by KaleviHarkonen »

Taas näitä sesonkiaiheita...

Mutta mitä vahaa kannattaisi ostaa veneen kevätvahaukseen?

Me ollaan viimeksi käytetty Clas Ohlsonin Autosol kiilloitusvahaa, huokea ja ihan asiallinen aine jolle voisi antaa kolme tähteä viidestä.

Mielellään kokeilisi jotain muuta vaihteeksi.
pasi
alokas
Posts: 41
Joined: Mon Apr 12, 2004 18:55 pm
Location: Turku

Post by pasi »

Viime keväänä kokeiltiin ensimmäistä kertaa Holmenkol Sport Polishia, joka jäi heräteostoksena messuilta käteen. Pullo ei ollut kovin halpa, mutta aine osoittautui kerrassaan mainioksi. Vaha on helppo levittää ja se on älyttömän riittoisaa. Ja mikä parasta, kyljet kiilsivät koko kesän - itse asiassa ovat vieläkin hyvän näköiset. Päätin jatkaa tuolla aineella myös tänä vuonna. Sitä voi siis suositella.
Artsi
luti
Posts: 662
Joined: Fri Sep 07, 2007 08:12 am
Location: Naantali
Vene: Daniela

Post by Artsi »

Terve Pasi!

Mistä päin Turkua tuota vahaa löytyy? Saako siihen myös kliineriä?

terv. Artsi/DANIELA
vvoltti
luti
Posts: 364
Joined: Mon Sep 15, 2008 11:10 am

Post by vvoltti »

Jaa. Me kokeiltiin joskus jotain Holmenkol merkkistä nanovahaa. Sen käyttö oli helppoa kuin vedellä olisi hinkannut. Ja valitettavasti vaikutus oli myös aikalailla sama kuin vedellä. Et silleen, mutta en kyllä tiedä onko samasta tökötistä kyse, mutta merkki nyt ainakin oli Holmenkol.

V.
pasi
alokas
Posts: 41
Joined: Mon Apr 12, 2004 18:55 pm
Location: Turku

Post by pasi »

Artsi, olen tilannut vahan nettikaupasta. Veneiljän verkkokauppa näyttää myyvän ainetta hintaan 29 euroa. Viime keväästä on minulla vielä puoli pulloa jäljellä, joten voipi olla, etten uutta tarvitse tänä vuonna.
vvoltti, vesimäistähän tuo aine on. Ja vaikutuskin on samanlainen - kokemukseni mukaan - jos sitä ei ravistele melko lailla jatkuvasti. Tehoaineet tuntuvat laskeutuvan pullon pohjalle nopeasti, jolloin pinnalle jää vain jotain liuotinta.
Kliineristä en tiedä, mutta hieman hankaamalla tuolla vahallakin saa esim. pakoputken ympäristön aika siistiksi. Aikaisemmin olen käyttänyt Hempelin vahoja ja kliinereitä. Ne ovat myös hyviä, mutta ainakin kliinerit syövät topparia tehokkaasti. Ja vahoilla on sellainen ominaisuus, että käsipelillä täytyy nähdä aika paljon vaivaa, että pinnasta tulee tasaisen kiiltävä... tai sitten en vain ole osannut tehdä hommaa oikein ;)
Joku mainitsi Autosolin tuolla aiemmin. Sitä olen kokeillut sitloodassa, ja mielestäni se kuluu erittäin nopeasti pois - tosin sen käyttö on myös tosi helppoa.
Sinisilmä
kokelas
Posts: 137
Joined: Mon Sep 26, 2005 14:08 pm
Location: Vantaa

Samat kommentit täältä

Post by Sinisilmä »

pasi wrote:Viime keväänä kokeiltiin ensimmäistä kertaa Holmenkol Sport Polishia, joka jäi heräteostoksena messuilta käteen. Pullo ei ollut kovin halpa, mutta aine osoittautui kerrassaan mainioksi. Vaha on helppo levittää ja se on älyttömän riittoisaa. Ja mikä parasta, kyljet kiilsivät koko kesän - itse asiassa ovat vieläkin hyvän näköiset. Päätin jatkaa tuolla aineella myös tänä vuonna. Sitä voi siis suositella.
Lisäyksenä vielä että tuote puhdistaa pinnan aivan älyttömän hyvin ( myös rosterin ja alumiinin ).

Täällä vedetään Holmenkollia kylkeen jo kolmatta kesää.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Post Reply