Venttiilin jumiutuminen

Moderators: Petri, harald

Hannu
alokas
Posts: 36
Joined: Mon Oct 23, 2006 11:42 am
Location: Espoo

Venttiilin jumiutuminen

Post by Hannu »

Mikä olisi kikkakolmonen venttiilin (pentry) jumin poistamiseksi? Viime kesänä venttiili toimi vielä moitteetomasti, mutta nyt totaalisesti jumissa. CRC ei worki. Voimaa ei ole vielä kokeiltu josko löytyisi pehmeämpiä tapoja.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Onko siis runkoläpiviennin venttiili? Pahoin pelkään että menee venttiili vaihtoon. Toivottavasti sinulla on vielä vene maissa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Varjo
kokelas
Posts: 71
Joined: Wed Mar 11, 2009 22:26 pm

Post by Varjo »

Katsastusmies ei kyllä hyväksyisi venttiiliä jos se jumittaa. Pääsisköhän sitä vähän lämmittämään kuumailmapuhaltimella, metallihan laajenee lämmetessään. Toimii ainakin laakereita tai jumittavia pultteja irroittaessa jos pääsee lämmittämään ulkokehältä ja kiinni jäänyt osa pysyy kylmänä.
Hannu
alokas
Posts: 36
Joined: Mon Oct 23, 2006 11:42 am
Location: Espoo

Post by Hannu »

Jep, runkoventtiili kyseessä eikä ottanut toimiakseen hyvistä (tai huonoista) yrityksistä huolimatta eli vaihtoon menee...läpiviennin kera huoltoliikkeen mukaan. Koska venttiili on näkymättömissä eikä tartte käyttää niin säännöllinen huolto tuppaa unohtumaan joten peiliin on katsominen :oops:
Hannu
alokas
Posts: 36
Joined: Mon Oct 23, 2006 11:42 am
Location: Espoo

Post by Hannu »

Niinhan siinä sitten kävi että INNOCCA TEKI OHARIT ja venttiili jäi vaihtamatta :cry: Selityksiä monia...sateinen keli (viime viikkoinahan onkin satanut reilusti), laskun piti olla sununtaina (vaikka viikko sitten perjantaina vahvistettu heille että lasku on tänään). Kaksi viikkoa oli aikaa hoitaa homma. Aika epäammattimaista touhua, mutta joillakin on näköjään siihe varaa! :x Eipähän tarvitse ko. firman palveluja käyttää tulevaisuudessa. Takaiskusta huolimatta Adios lähtee vesille tänään. :)
Handy
Hallitus
Posts: 352
Joined: Sun May 24, 2009 19:18 pm
Vene: Adios

Post by Handy »

On kyllä melkoinen firma tuo Innocca. 3-4 puhelua, 1 sms ja melkein 4 viikkoa myöhemmin, eikä vieläkään ole palauttaneet veneen avaimia. :evil:
"Avaimet on toisessa autossa", "juu, palautetaan kun käydään siellä päin".

Olisiko kuluttajavirasto sitten se seuraava numero mihin kannattaa soittaa?
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Jos eivät ole palauttaneet sun (ainoita?) veneen avaimia neljään viikkoon soittaisin kyllä jo viranomaisille.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Handy
Hallitus
Posts: 352
Joined: Sun May 24, 2009 19:18 pm
Vene: Adios

Post by Handy »

Onneksi ei ole ainoat avaimet siellä. Eiköhän sitä olisi hiukan aktiivisemmin niitä vaatinut takaisin jos ei olisi vesille päässyt ollenkaan.

Eipä ole kyllä tuollaista firmaa tullut aiemmin vastaan. Soitin vielä tänään uudelleen ja lupasivat toimittaa avaimet tänään (avaimien välittäjänä toimivaan venetarvikeliikkeeseen) ja soittaa kun se on hoidettu. Minä puolestani lupasin lähettää vahingonkorvausvaatimuksen huomenna jos tänään ei mitään kuulu. Vielä ei ole puhelua tullut.

Jos tämän viikon aikana ei mitään tapahdu niin varmaan voi olettaa että avaimet ovat joutuneet vääriin käsiin ja on pakko vaihdattaa lukot.

En sitten osaa sanoa että kummalla olisi enemmän asiakaspalvelua kehittävä vaikutus. Viranomaisten avulla haetuilla avaimilla vaiko sopivan suurella vahingonkorvausvaatimuksella.

Sitä en kyllä voi ymmärtää että mitä he tällä toiminnalla saavuttavat. Onko tarkoitus nöyryyttää tai kiusata asiakasta joka ei suostunut siirtämään vesille laskua heidän viivyttelyn takia. Vai onko kyse puhtaasta välinpitämättömyydestä. Ei voi ymmärtää. Ei millään.
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Handy wrote: Sitä en kyllä voi ymmärtää että mitä he tällä toiminnalla saavuttavat. Onko tarkoitus nöyryyttää tai kiusata asiakasta joka ei suostunut siirtämään vesille laskua heidän viivyttelyn takia. Vai onko kyse puhtaasta välinpitämättömyydestä. Ei voi ymmärtää. Ei millään.
Niin skenaarioita on kai 3:
1. Joku on kämmännyt ja ovat hukanneet avaimesi ja yrittävät paniikissa etsiä niitä/seivailla/eivät uskalla myöntää että ovat hukanneet avaimet minkä kerkiävät. Sikäli inhimillistä, mutta ikävää asiakkaan kannalta
2. Avaimet ovat jossain, ehkä kateissa ja yrittävät valehtelemalla ja viivyttelemällä ostaa aikaa asian selvittämiseen.
3. Asiakaspalvelu ei vain nappaa, avaimet ovat ehkä hukkuneet, ehkä eivät, mutta kun sulta ei ole enää rahaa luvassa niin so not. Pienet ATK-puljut harrastavat aika paljon tuollaista.
Post Reply