Telakointimaksuista

Moderators: Petri, harald

Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Telakointimaksuista

Post by Petri »

Olgan telakkapaikalla Otaniemessä tuli tälle vuodelle "pieni" muutos hintoinen, siten että edellisten vuosien <200 euron telakkamaksu muuttui 292 euroon ja tietenkin lisäksi pitää vielä maksaa sen 50 euroa/v Otaveneen jäsenyydestä.

No, vaihtoehtoja ei nyt sinänsä oikeastaan ole, kun Suomenoja on kovin kovin kaukana autottomalle, mutta ihan huvin vuoksi voisi vähän kartoitella pk-seudun tilannetta talvisäilytysten kannalta.

Espoon hinta Suomenojalla taitaa olla suuruusluokkaa 100 euroa, mutta tuleeko tähän mitään lisäkuluja (aika monella taitaa vene olla S.Ojalla)?
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1; ... 5473;38908
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11043
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

NJK:lla 329¤, sisältäen noston ja laskun. Kesän laituripaikka on 500¤.

KoPu 14¤/m2 vieraille, jäsenille 6¤/m2
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Tjoo-oh, kallista on maa stadissa ja KoPu tai NJK:n Koivusaaren telakka ei taida olla mikään pitkäkestoinen ratkaisu jos niitä Stadin maankäyttösuunnitelmia on uskominen.

Jos sitä kähmisi jonkun meidän juniorin Kopun jäseneksi 0 euron maksuilla niin silloin toi telakointimaksu olisi ok ja etäisyys myös kelvollinen, puhumattakaan että sinne pääsisi dösällä kätevästi.
Mutta taitaa tuo veneilijäjäsen tarkoittaa sitä, että vene liitetään rekisteriin, eli porsaanreikää ei ole :(
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Otaniemessäkin taitaa kuulua nosto ja lasku mukaan tohon hintaan? Hoskilla telakkamaksu 8¤/m2 jäsenille. Lisäksi taitaa tulla jokin pukin säilytysmaksu, kun viimeinen lasku oli kuitenkin yli 230 ¤. Nostot 69 ¤ *2 sitten vielä erikseen.

Suomenojalla varmaan markkinahintaan jotain 80 ¤ / nosto tai lasku, niin ei enää hirveästi heitä tosta Otaniemen hinnasta, jos siihen noi kuuluu...
Olli Niemi
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Olli wrote:Otaniemessäkin taitaa kuulua nosto ja lasku mukaan tohon hintaan? Hoskilla telakkamaksu 8¤/m2 jäsenille. Lisäksi taitaa tulla jokin pukin säilytysmaksu, kun viimeinen lasku oli kuitenkin yli 230 ¤. Nostot 69 ¤ *2 sitten vielä erikseen.

Suomenojalla varmaan markkinahintaan jotain 80 ¤ / nosto tai lasku, niin ei enää hirveästi heitä tosta Otaniemen hinnasta, jos siihen noi kuuluu...
No teknisesti joo ja ei (Panu osannee sanoa), mutta se nostoslipin käyttö vaatii että pukki on sellainen jonka voi nostaa slipillä, jota meillä ei ole. Eli se 160 euroa kuluu jokatapauksessa vuodessa nostoihin, mutta olemme niitä rahoja keränneet yleensä veneen käyttäjiltä.

Meidän kannaltamme siis täysin merkityksetön etu ja näillä hinnoilla vene kyllä siirtyy ensi talveksi Suomenojalle.
Hannu
alokas
Posts: 36
Joined: Mon Oct 23, 2006 11:42 am
Location: Espoo

Post by Hannu »

Neliöhintoja en muista ulkoa mutta Suomenojalle joudun maksamaan talvisäilytyksestä 70 EUR. Siihen päälle 120 EUR laskusta ja nostosta + 60 EUR maston kaataminen ja pystyttäminen. Yhteensä 250 EUR.
Guest

Post by Guest »

Espoo laskuttaa yleisesti sen 5¤/neliö Espoolaisilta ja muilta 7¤/neliö. Mikäli on laituripaikkakin pääsee vähän halvemmalla ks. http://www.espoo.fi/default.asp?path=1; ... 5473;38908. Hintaan kuuluu sähköt ja vedet jostain huhtikuulta joulukuulle.

Käypäinen markkinahinta Suomenojalla on viime vuosina ollut nostolle tai laskulle 60¤ laaki, kun nosturiautot pyörii siellä muutenkin. Ja jos lykkää myöhemmälle kuten allekirjoittanut tänä vuonna, laskutti Parppei siitä 70¤ vähän anteeksipyydellen, että pääsis edes tuntiliksoille.

Mastonkaatamisesta joutuu maksamaan ehkä 15¤ nosturin avaimesta, tai sitten ei mitään jos sen saa muualta lainaksi.

-Arttu-
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Niin, saas nähdä miten käy, kaveri tuossa vinkkasi tästä kehityksestä Espoossa:
http://www.finnoo.fi/tietoa-finnoosta/a ... aikataulu/

Ts. Finnoon alueen uudelleenorganisoinnista on käynnissä arkkitehtikilpailu ja tuolta aikataulu-osiosta voi bongata
"Finnoon pääkatujen ja Suomenlahdentien rakentaminen alkaa reilun vuoden kuluttua syksyllä 2013.

Ja
"Sataman asemakaavoitus vie aikansa ja uusi satama-alue on asukkaiden käytössä vuosikymmenen lopussa"

Toisaalta samasta sivustolta koskien veneitten talvisäilytystä:
"Satamaan pääsee jatkossakin autolla ja talvisäilytyspaikka löytyy joko hiekkakentältä tai venehotellista. Sataman sijaintia voidaan joutua hieman siirtämään, mutta ainakin osa toiminnoista säilyy ennallaan. Uusi satama tarjoaa vaan monipuolisempia vaihtoehtoja”, vakuuttaa projektijohtaja Torsti Hokkanen"

Miltä hiekkakentältä? Ainakin suunnitelmissa ei mitään isoa hiekkakenttää näy olevan koko alueella ja tuo venehotelli ratkaisuna kuulostaa taas siltä ettei ko. projektijohtajalla ole mitään käsitystä siitä mistä nyt on kyse.
Mielenkiintoista nähdä minkälaiseen murrokseen pk-seudun veneily menee jos S.Ojan talvisäilytys poistuu, ei mikään venehotelli ole vaihtoehto opiskelijabudjetilla retki-h-venettä ylläpitävälle nuorelle, ihan kuin veneilymaailmassa olisi muutenkin pulaa uusista veneilijöistä.

Onhan veneitten talvisäilytys nyt törkeän huonoa käyttöä tonttimaalle, etenkin meren rannalla mutta nähtäväksi jää mitä tässä lopulta tapahtuu.
Kun tuota asiaa tutkii tarkemmin niin tämänhetkinen kuningasidea tosiaan on se että kuitenkin tuonne Suomenojan alueelle tulisi jonkinlainen venehotelli-tsydeemi minne veneet olisi tarkoitus dumpata. Tiedä sitten onko tuollaisen toteutettavuutta oikeasti laskettu ollenkaan ja vastaavasti kustannustasoa.
Post Reply