"Puolikova" myrkkymaali?

Moderators: Petri, harald

mihor
kokelas
Posts: 184
Joined: Sat Apr 07, 2007 13:20 pm
Location: Helsinki

Post by mihor »

asalovuo wrote:2011 ajattelin tehdä saman eli kevyt hionta ja 50/50 maalin levitys vaahtomuovin palasella...
Minulla on ollut lähes sama taktiikka.

Otetaan tyhjä 0,5l kokispullo, kaadetaan se puolilleen Hard Racing myrkkyä, päälle ohenninta kunnes pullo on täynnä. Ravistetaan pulloa muutaman kerran ja sitten maalaamaan. Yleensä olen käyttänyt n.20cm leveää maalaustyynyä - ohutta litkua kaadetaan pullosta suoraan maalaustyynylle ja sitten vain levittämään. Pullollinen riittää yhden kauden maalaustarpeeseen, homma on sistiä ja helppoa eikä kalvopaksuus juurikaan kasva.
asalovuo wrote:Tällähän ei sitten ole mitään tekemistä Hempelin ohjeiden kanssa!!
Mulla on sellainen tunne, että olisin yhtä hyvin voinut jättää myrkyt vetämättä kokonaan kun kerran pohjaa pestiin kisoja ennen ja vanhaa myrkkyä oli pohjassa yllinkyllin.
Näinpä, ja samat kokemukset. Jos pohjassa on väriä ja sen pesee edes kerran kesässä ei ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmia näkkien kanssa vaikka välillä on mennyt useampiakin vuosia ilman täyttä päällemaalausta (vain paikkamaalattu sieltä täältä).
s/y Mariko, FIN-2380
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

asalovuo wrote:
FE-Sillanpää wrote:Ihanko satunnaista superlonin palaa käytät...
Jep, otin ensimmäisen 5cm paksun palasen, joka kotona käteen sattui... :)
Tässä käyttämäni työkalu...
Image

(Prisma 4,5eur...)
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
alma
kokelas
Posts: 146
Joined: Thu Oct 09, 2003 10:14 am
Location: Uusikaupunki

Post by alma »

Hard Racing
antti
s/y Alma,FIN-2754
Post Reply