Whatsapp, signal ym.

Moderators: Petri, harald

toxi
kokelas
Posts: 134
Joined: Wed Aug 13, 2008 15:00 pm
Location: Grani

Whatsapp, signal ym.

Post by toxi »

Olen tästä jo muutamalle jäsenelle sanonut mutta kirjoitan vielä tännekin jotta näen että olenko ainoa joka ajattelee näin.
Itse liityin jäseneksi vuosia sitten vaikka Fenettä ei ole ollut koska täällä oli aktiivista keskustelua ja vääräuskoista (ei Fenettä) ei dissattu. Olen saanut paljon apuja ja on ollut mukava seurata mitä muut puuhailee myös projektien ulkopuolella.
Valitettavasti (mielestäni) foorumi on hiljentynyt vuosien saatossa koska moni keskustelu on siirtynyt muihin some-kanaviin. Ne ovat varmasti monissa tilanteissa kätevämpiä käyttää mutta antaa samalla niiden ulkopuolisille viestiä että FE-foorumi on kuolemaisillaan.
Vastauksena olen saanut että rempat on jo tehty ja kaikki löytyy vanhoista viesteistä. Voi toki olla totta, mutta jos uusia halutaan innostaa niin aktiivinen foorumi on mielestäni tärkeä!

Että tällaista. Mitäs mieltä muut?

//Tomppa
ex. Lohi 25, s/y Northern Lights
Albin Nova, s/y Happy Ours
Tomppa
s/y Happy Ours
FIN 3767
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Re: Whatsapp, signal ym.

Post by harald »

Olen täysin samaa mieltä. Aika paljon jaetaan esimerkiksi kuvia Signalissa, ja varmaan muissakin sosiaalisissa medioissa. Ja siellä jopa kysytään teknisiä juttuja. Pahimmillaan samoja asioita joista on jo paljonkin juttuja täällä.

Tuntuu vähän siltä että moni foorumi kuolee kun jokaiseen kysymykseen alkaa vastailemaan että "käytä hakua", eli välttäkäämme sitä.

Sitten foorumi kyllä heijastaa tosimaailman aktiviteettia, jota on ollut valitettavan vähän. Kisoja ei ole ollut vuosiin, eikä esim Charlottassa ole tapahtunut paljoakaan muutoksia viime vuosien aikana. On kyllä tullut purjehdittua, mutta normi purjehdus on niin haasteetonta että ei siitä jaksa foorumiin kirjoitella. Kts. Cruising-osio, jossa on ollut valitettavan hiljaista.

Lupaavalta näytti tässä syksyllä kun muutama kirjoitti keskiviikkokisojen tapahtumista, mutta valitettavasti mun miehistö kuihtui yhden keskiviikkokisan jälkeen taas kokoon eikä näistä jäänyt sitten kirjoitettavaa.

Maailma muuttuu, se on tosiasia. Ja sosiaaliseen mediaan on helppo työntää lyhyitä ajatuksia, kuvia ja videoita. Toivoisin silti että moni ottaisi ajan ja kirjoittaisi tänne, se on kuitenkin meidän toiminnan paras myyntipuhe ja osoittaa yhdistyksen avoimuuden tavoittelua. Suljettu ryhmä ei edistä sitä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply