Tässä muutamia asioita (ilman oikeita vastauksia), joita tuli asiaan liittyen mieleen:
Lähtöalueella pärjää ilman reiviä, muuttuuko tilanne mahdollisesti radalla?
Jos reivaa jo ennen lähtöä olettaen, että reiviä tarvitaan vähän myöhemmin radalla, ottaako liikaa pataan alussa, jos kukaan muu ei reivaa vai ottaako pataan ollenkaan?
Kompensoiko reivattuna mahdollinen parempi balanssi ja vähäisempi kallistuma pienemmän purjepinta-alan?
Jos kukaan muu ei reivaa, niin miksi? Enemmän laitapainoa? Enemmän osaamista? Tuoreemmat purjeet?
Jos jättää startissa reivaamatta ja selkeä tarve tulee myöhemmin radalla, ottaako reivin ja ottaa hetken pataan vai rimpuileeko ja ottaa pataan seuraavalle merkille, jossa kurssi laskee?
Kuinka monta kertaa vene saa lähteä radalla käsistä ilman reiviä, jotta vene on silti nopeampi kuin reivillä?
Tältä pohjalta on helppo tehdä oikea ratkaisu ja saavuttaa maksimaalinen suorituskyky.
