Tervehdys
Pikku Myyllä tänään radalla. Jukka pinnassa, Matias, Aleksi ja Minä köysissä sekä Olli P. keulassa.
Laitettiin jo Suomenojan satamassa G1 keulalle vaikka tuuli vielä tuolloin vaikutti pirteältä, kun Harmaja ilmoitti tuuleksi 6m/s idästä. Ennakkoon arvelin joko ratakisaa, rataa 3 tai 4. Pikkuinen ylläri oli rata 2, joka tarjoaisi pitkän sivumyötäisen ja sivuvastaisen kevenevässä iltatulessa.
Lautakunta oli järjestänyt vastatuulilähdön, jonka linja oli pahasti vino niin, ettei styyralla meinannut päästä edes linjasta yli. Lyhytkin tuo linja oli, mutta onneksi veneitä oli vain 9kpl tuohon tälläytymässä ja lopulta kaikki mahtui ilman turhaa dramatiikkaa. Pikkuisen oli liputuksissa viivettä, kun lautakuntaa hoisi Petri yksistään. Lisäkäsille olisi Petellä ollut varmasti tarvetta, mutta hyvin näinkin selvittiin matkaan.
Otettiin Myyllä paska lähtö melkein 1 min myöhässä linjalta
ja jäätiin tästä syystä muiden paskoihin. Yritettiin välttää Varsasaaren rantaa ja siellä mahdollisti lymyävää tuulen tyven kohtaa kiertämällä karikko lännen puolelta. Lopulta ei tästä reitistä varmaan juuri mitään voitettu tai edes hävitty.
Vihreältä jatkeiin pikku paskoissa jonossa kohti punaista lateraalia. Luokan isompia veneitä meni väkisin yläpuolelta ohi ja paskotti meitä lisää. Samalla ero fliitin kärkeen sen kuin kasvoi entisestään. Vähän ennen punaista vedimme spinnun ylös, kun suhteellinen tuuli alkoi olla luokkaa 60 astetta tai enemmän. Samalla tuuli alkoi himmaaman, kun väylän etelä puoliset saaret varjostivat selvästi väylää. Pikkuluokan lyhyempi rata oli pidenetty samaksi ison luokan kanssa, joten kiertomerkkimme oli siis seuraava punainen länteen vanhaan nähden. Vallitsevassa tuulessa tämän pidennyksen syyt ja järkevyys eivät meille auenneet.
Punainen kierrettiin spinnun alas ottaen ja vedettiin strekkiä muiden perässä. Pikkuisen ihmeteltiin kun edellä menevät vetivät vendan ja väylän yli toiseen laitaan vendaten siellä taas. Näin ne joutuisivat Haramolmin ja Ådholimin varjoon. Me vedettiin venda heti kun arvioitiin pääsevämme Miessaaren punaisen yli. Tässä onnistuttiinkin varsin hyvin noin metrin tarkkuudella. Aika hyvin arvioitu yli mailin päästä. Punaiselta jatkettiin jonossa muiden perässä kohtivihreää sivutuulessa.
Vihreällä spinnu ylös ja myötäisessä jonossa kohti maalia. Maalissa oltiin reippaasti Subbotan perässä toisena Feneenä. Lopulta meillä oli Ihan kohtuullinen iltapuhde, vaikka tyyntyvässä kelissä välillä oli tylsistyminenkin lähellä. Onneksi seuraavaa kertaan jäi vielä parannettavaa...
Tuloksissa oli Subbota hienosti toinen
Lucky Two:n jälkeen, me Myyllä viides sekä st Olga seitsemäs. Eli parannettavaa kaiketi jäi meille kaikille