Karvalakkikisa 2018

Moderators: Petri, harald

Post Reply
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 900
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Karvalakkikisa 2018

Post by asalovuo »

Karvalakkikisa päättää kisakauden huomenna lauantaina. Tällähetkellä Merelli on ainoa mukaan ilmoittautunut FE eli kirittäjiä ei siis ole luvassa?
No kisaa voi tänävuonna seurata myös kotisohvalta, joka on todennäköisesti lämpimämpi ja kuivempi tapa osallistua :)
http://avomeripurjehtijat.org/2018/10/0 ... lakkikisa/

Samainen järjestely oli käytössä jo Turkisregatassa mutta en ollut huomannut sitä. Harmi, koska olisi ollut mukava nähdä missä kisa sössitiin.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Merellin data hyppii jostain syystä paljon enemmän kuin muilla... Tuolla on aika eri tasoisia veneitä, joten kisan seuraaminen on muutenkin aika hankalaa.
Olli Niemi
mihor
kokelas
Posts: 184
Joined: Sat Apr 07, 2007 13:20 pm
Location: Helsinki

Post by mihor »

Muutama muukin pomppi aika paljon. Olisko niin, että puhelimet on taskussa eikä siten saa kunnon kuuluvutta taivaalle.
s/y Mariko, FIN-2380
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Ja Secrays on ajanut kylki edellä koko kisan 😎

Tuulitieto on jostain ihan muualta, tai sitten tuolla ajetaan koneella vastatuuleen...
Olli Niemi
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 900
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Olli wrote:Merellin data hyppii jostain syystä paljon enemmän kuin muilla... Tuolla on aika eri tasoisia veneitä, joten kisan seuraaminen on muutenkin aika hankalaa.
Muilla puhelin ei varmaan ollut tiskialtaassa :lol:
En viitsinyt teipata puhelinta ulos kun odotettavissa oli kohtuu märkä kisa. Toivottavasti tuo järjestelmä on käytössä myös ensikaudella.

Kisa tuntui varsin helpolta. Vauhtia puuttui varsinkin kryssillä ja olisi pitänyt varmaan ajaa alemmas. No ensikaudella harjoitellaan taas lisää.
Koko purjesetti tuli kasteltua eli tekemistä riitti.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Oliko siis tuolla ulkona sadetta, vai pärskyikö? Itse olen ollut täysin tietämätön säästä kun ei asu saaristossa enää.

Kävin illalla veneessä värkkäämässä mittareita niin kuuden aikaan oli vain 6-7 knotsia tuulta
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 900
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

harald wrote:Oliko siis tuolla ulkona sadetta, vai pärskyikö? Itse olen ollut täysin tietämätön säästä kun ei asu saaristossa enää.

Kävin illalla veneessä värkkäämässä mittareita niin kuuden aikaan oli vain 6-7 knotsia tuulta
Aaltoa ja tuulta riitti lähes loppuun asti. Puuskissa tuulta oli ehkä reilut 10m/s muutoin hieman alle ehkä 6-8m/s.
Aallokko oli Gråsan suuntaan mennessa melko jyrkkää ja välissä oli muutama isompikin kuoppa, joten kyllä vettä tuli kannen yli ihan huolella.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Post Reply