Twilight Summer Sailing Series 2014
We have to come to an agreement. We need participants to make it happen, at the same time it would be silly to make a class of only one FE while all other FEs go for WHC. With the rules Twilight Racing returns money only if they cancel the series of racing due to lack of participants. We need to act in collusion. Minimum 3-4 boats make sense.harald wrote:Thinking the same. None registered either.
I saw Charlotta sailing yesterday.
On tuo kuitenkin lähes 100% enemmän kuin aiemmin, olkoonkin että se "baseline" 3 venettä ovat järkkäreitä.harald wrote:Kaikissa luokissa yhteensä viisi ilmoittautunutta venettä.
http://hsk-members.appspot.com/races/
No, nyt tuli meiliä että kisasarja järjestetään silti, mikä on hyvä asia ettei homma sitten jäänyt kesken vain arvioitua vähäisemmän suosion myötä.
Olgan kohdalla tilanne on yhä hankala, aikataulu ei oikein taida taipua siihen että ehtisimme huomenna starttiin, yksi gasti ehkä ehtisi Westendiin 1715, toinen taas ehkä Hoskille/jätkäsaareen 1730 tjsp.
Eipä tosin paljoa WHC kolmen veneen keskenkään houkuta erityisesti.
Elecin kanssa ei olla vielä tulossa ainakaan hetkeen. Seuraava kerta keskiviikkokahinoissa on 27.8. eli parin viikon päästä. Sitä seuraavan kerran, viimeinen tällä kaudella, ollaan tulossa vasta 10.9., joten meistä ei tässä kovin paljon apuja ole. Hintaa en tässä tapauksessa pidä suurimpana esteenä ja meille tuo läheinen etäisyys on kyllä kovasti plussaa. Ehditään jopa harjoittelemaan spinnuttelua
Sikäli noina kahtena iltana voitaisiin Twilightiin siis tulla, jos nuo päivät sopii muillekin. WHC:ta on teekkariporukalla toisaalta rennompaa ajella, mutta kyllähän ratakisassa pääsee paljon paremmin juonesta kiinni, eikä ole sitä Petrin mainitsemaa 1,5h moottorimarssia suuntaansa, jos tuuli on heikkoa.
Eli jos muillekin sopii nuo päivät Twilightiin, niin ilmoitelkaa ja ilmoon Elecin mukaan!
PS. HTR:ään viikonloppuna, missä on FE-luokka?
-Mikko
Sikäli noina kahtena iltana voitaisiin Twilightiin siis tulla, jos nuo päivät sopii muillekin. WHC:ta on teekkariporukalla toisaalta rennompaa ajella, mutta kyllähän ratakisassa pääsee paljon paremmin juonesta kiinni, eikä ole sitä Petrin mainitsemaa 1,5h moottorimarssia suuntaansa, jos tuuli on heikkoa.
Eli jos muillekin sopii nuo päivät Twilightiin, niin ilmoitelkaa ja ilmoon Elecin mukaan!
PS. HTR:ään viikonloppuna, missä on FE-luokka?
-Mikko
Kirous, on tuo Westend-Hoski matkakin jo kuitenkin nelisen mailia ts. minimissään tunti siitä kun on satamaan saapunut, ei kyllä tuo kuvio onnistu järin helposti lastenhoitovelvoitteitten takia.
Kyllä tässä varmaan pitää alkaa jo suoraan paketoimaan FE-luokkaa siltä osin että jos nyt entisen 8-10 feneen yhteislähdön sijaan tilanne taitaa siirtyä siihen että 4-6 venettä kisaa rataa ja 4-6 venettä ajaa saaristoa niin lopputulos on juuri se mitä eniten pelättiin mutta elämä on, kun tuohon yhdistää WHC-kisaraporttien runsauden niin ei tästä juuri mitään positiivista irti saa. Mutta se on talven hetki sitten synkistely, nyt voisi vielä purjehtiakin, ainakin jossain.
Kyllä tässä varmaan pitää alkaa jo suoraan paketoimaan FE-luokkaa siltä osin että jos nyt entisen 8-10 feneen yhteislähdön sijaan tilanne taitaa siirtyä siihen että 4-6 venettä kisaa rataa ja 4-6 venettä ajaa saaristoa niin lopputulos on juuri se mitä eniten pelättiin mutta elämä on, kun tuohon yhdistää WHC-kisaraporttien runsauden niin ei tästä juuri mitään positiivista irti saa. Mutta se on talven hetki sitten synkistely, nyt voisi vielä purjehtiakin, ainakin jossain.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11028
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Heitinpä nyt sitten ensimmäisen kiven ja ilmoitin Charlottan.
Oliko joku minimimäärä että luokalle järjestetään starttia?
Vai onko tässä nyt käymässä niin kuten vähän pelkäsinkin jo keväällä, että kun tulee aika maksaa tuo 130¤ on yhtäkkiä vähän vähemmän osallistujia? Yhdyn kyllä Petrin huoleen, että fleetti jakaantuu kahtia. Kestämme sen kyllä jonkin aikaa, ei se maailma siihen kaadu heti ekalla tai tokalla viikolla mutta jos kahtiajako on näin selvä pitää miettiä tulevaisuudessa vähän mitä teemme.
Itse olen sitä mieltä että molemmat kehittävät sekä fleettiä että yksilöitämme, mutta ratapurjehdus ehkä nopeammin ainakin heti alkuun.
Oliko joku minimimäärä että luokalle järjestetään starttia?
Vai onko tässä nyt käymässä niin kuten vähän pelkäsinkin jo keväällä, että kun tulee aika maksaa tuo 130¤ on yhtäkkiä vähän vähemmän osallistujia? Yhdyn kyllä Petrin huoleen, että fleetti jakaantuu kahtia. Kestämme sen kyllä jonkin aikaa, ei se maailma siihen kaadu heti ekalla tai tokalla viikolla mutta jos kahtiajako on näin selvä pitää miettiä tulevaisuudessa vähän mitä teemme.
Itse olen sitä mieltä että molemmat kehittävät sekä fleettiä että yksilöitämme, mutta ratapurjehdus ehkä nopeammin ainakin heti alkuun.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
En usko ja olettaisin että ovat jo haudanneet ajatuksen omista lähdöistä jokaikisellä luokalle, joten tuloksena lienee sama "express"-lähtö ja "317 ja muut"-lähtöryhmitys. Ja olettaisin että kun ovat nyt päättäneet järkätä kisat joka tapauksessa, hatusta heitettynä järjestelyt tulevat kyllä olemaan ihan skeleton-tasoa, niin tuskin alkavat karsia yhtäkään maksajaa pois etenkin kun FE:t nyt kuitenkin olivat kevätkaudella suurin joukko.harald wrote: Oliko joku minimimäärä että luokalle järjestetään starttia?
Tämä syksy nyt menee omalla painollaan varmaan kaikkien osalta, mutta taas hyvin suuri kysymys on että jatkuuko ratakisasarja ensi vuonna mutta on toki todettava että en ole ihan varma onko oikeasti järkeä myöskään järjestää kahta osanottajamääriltään niukkaa iltakisasarjaakaan vaan olisiko sittenkin parempi jos tiistaisin olisi ilmaista saaristopurjehdusta ja keskiviikkona maksullista rataa. Tiististen lähtöalue on kuitenkin ihan saavutettavissa Suomenojaltakin, eipä tosin sieltäkään taida muita kuin Merinna käydä kisaamassa.Yhdyn kyllä Petrin huoleen, että fleetti jakaantuu kahtia. Kestämme sen kyllä jonkin aikaa, ei se maailma siihen kaadu heti ekalla tai tokalla viikolla mutta jos kahtiajako on näin selvä pitää miettiä tulevaisuudessa vähän mitä teemme.
Ratapurjehduksen kehittävyys on oikeastaan itsestäänselvyys, mutta niin on myös sen aloituskynnys ja toisaalta, osallistumiskynnys, viikko-radasta hyötyvät ne rataveneet jotka sitten saavat kisata mahdollisissa ranking-kisoissakin keskenään mutta mitään massoja sillä mallilla ei FE:n omistajademografialla tulla saamaan radalle koskaan. Saarten kiertely on sikäli tylsää, mutta jos sentään samat veneet purjehtivat samassa paikassa, se ehkä voisi vähentää sitä kahtiajakautumista "rataveneitten" ja saaristokisailijoitten välillä. Alex (as more or less the only rookie-newcomer to UW/DW-FE-Racing during the past 10 years, Cage has been using Charlotta-doping and is not accepted to this class) can naturally easily answer whether he would have ever started to also race UW/DW-races should he had not been able to sail a lot with the others in coastal races.Itse olen sitä mieltä että molemmat kehittävät sekä fleettiä että yksilöitämme, mutta ratapurjehdus ehkä nopeammin ainakin heti alkuun.
No, siis tosiaan kyllä mäkin yritän vielä josko tässä lähiviikkoina Olgan saisi radalle raahattua johonkin kisaan, oikeastaan ensi viikko on ehkä mahdollisin mutta noin taloudellisesta perspektiivistä olisi kyllä hyvä jos pystyisi vähän enemmänkin saamaan vastinetta rahalle.
Ajetaan sitten vaikka matchia, Lisbeth on ilmoitettu mukaan.harald wrote:Heitinpä nyt sitten ensimmäisen kiven ja ilmoitin Charlottan.
Oliko joku minimimäärä että luokalle järjestetään starttia?
Tällainen viesti tuli, ilmeisesti niille, jotka ovat alkukauden ilmoittautumisessa antaneet sähköpostiosoitteen:
Tuosta päätellen pitäisi kisan jatkua...Twilight Racing wrote:Moi
Kovin harva on vastannut tiedusteluun mukaantulosta syksyn kisoihin. Olemme kuitenkin päättäneet, että sarjaa jatketaan myös läpi syyskauden.
Käykää ilmoittautumassa Hoskin sivuilla http://hsk-members.appspot.com/races/
Nähdään merellä!
Terveisin
Twilight racing -crew
Olli Niemi