WHC11/2013

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Sinulla näyttää olevan ongelmia tuon quoten kanssa, olen tuossa koittanut fiksailla niitä mutta en minäkään saa niitä fiksattua. Mikä selain sinulla on?

Katso omista asetuksistasi. Näyttää siltä että tämä on jokin asetusongelma sillä tuo ilmenee vain sinun postaamassasi viesteissäsi. Vaikka minä niitä editoisinkin niin ongelma on päällä.

Ettei sinulle ole tuo BBCode pois päältä? Näkyy tuossa alavasemmalla kun kirjoittaa viestejä.

Edit Pete sai tuon toimimaan, mikä siinä oli vikana?
Last edited by harald on Thu Sep 05, 2013 10:14 am, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:Sinulla näyttää olevan ongelmia tuon quoten kanssa, olen tuossa koittanut fiksailla niitä mutta en minäkään saa niitä fiksattua. Mikä selain sinulla on?
EVO ;)

Lilien viesteissä on jostain syystä toi Disable BBCode in this post-päällä elikäs täppä siinä ruudussa. Kun sen täpän poistuu, niin tietenkin normaali BBCode funkkaa.

Voi olla että Liliellä (prkl, Villehän sekin on, kai pitäisi alkaa käyttämään etunimiä vaikka noita Villejä kyllä riittää) on joku selain missä on kaikki scriptit jotenkin estetty ja siksi toi menee noin.
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Tuossa kuvassa näkyy hyvin syyn osanottajamäärien vähyyteen nykyään
Image

Isot veneet nielevät gasteina loputtomasti purjehtijoita ja veneitten omistajat eivät itse pääse kisaamaan :)
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Petri wrote:Tuossa kuvassa näkyy hyvin syyn osanottajamäärien vähyyteen nykyään

Isot veneet nielevät gasteina loputtomasti purjehtijoita ja veneitten omistajat eivät itse pääse kisaamaan :)
No eihän kuvassa sentään ole kuin kuusi henkilöä. Eikös FE:issä ole tyypillisesti 4 ja valittelu alkaa jo kolmesta, vaikka FE:tä nyt on helppo vielä ajaa kahdella.

Omassa samankokoisessa veneessä kuin kuvassa oli eilen kaksi henkeä. No hävittiinkin 7 sekuntia voittajalle, jossa taisi olla kuusi. Tänä vuonna ei veneessä ole kertaakaan ollut viittä enempää ja sekin vain pari kertaa. 2-3 on tyypillisempi, mutta toki otan mielelläni veneeseen 5, mutta en enempää.

Tuo asia ei ole oikeastaan hirveästi veneen kokoriippuvainen, vaan enemmänkin sääntö- ja asennekysymys. Puolitonnareitakin ajettiin usein kuudella ja 31.7:ja 6-7:llä, vaikka veneet eivät ole isoja. Itse en lainkaan ymmärrä ajatusta gasteista, joiden tehtävänä on 99-100% olla laitapainona.

Mutta siinä olet oikeassa, että gastien puute on hyvin suuri ongelma kilpapurjehduksessa "avomeriveneillä".
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Niin, pointti meni nyt vähän ohi.
Ko. kuvassa on kahden WHC:ssa kisaavan veneen kipparit (+itse veneen kippari) ts. kaksi venettä puuttuu radoilta osittain siksi että yksi isompi vene vie kipparit gasteina ;)
Ei se toki nyt ihan noin suoraviivaista ole mutta käytännössä toki osatotuus silti.
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Petri wrote:Niin, pointti meni nyt vähän ohi.
Ko. kuvassa on kahden WHC:ssa kisaavan veneen kipparit (+itse veneen kippari) ts. kaksi venettä puuttuu radoilta osittain siksi että yksi isompi vene vie kipparit gasteina ;)
Ei se toki nyt ihan noin suoraviivaista ole mutta käytännössä toki osatotuus silti.
Minunkin veneessä on usein vain veneiden omistajia ja itsekin olen gastina toisten veneissä. Ei ne veneet kisaan lähden pelkällä kipparilla eli kyse on juuri gastien puutteesta. Jotenkin tuntuu siltä, ettei ole oikein edes olemassa enää veneettömiä gasteja eli lähes kaikilla gasteiksi halukkailla on joko kisa- tai matkavene.

Jollapurjehtijat (nykyiset tai entiset) eivät yleensä ole nykyään kiinnostuneita LYS/ORC-veneissä gastaamisesta.
Lilie
kokelas
Posts: 88
Joined: Fri Aug 17, 2012 09:59 am

Post by Lilie »

Petri wrote:
harald wrote:Sinulla näyttää olevan ongelmia tuon quoten kanssa, olen tuossa koittanut fiksailla niitä mutta en minäkään saa niitä fiksattua. Mikä selain sinulla on?
EVO ;)

Lilien viesteissä on jostain syystä toi Disable BBCode in this post-päällä elikäs täppä siinä ruudussa. Kun sen täpän poistuu, niin tietenkin normaali BBCode funkkaa.

Voi olla että Liliellä (prkl, Villehän sekin on, kai pitäisi alkaa käyttämään etunimiä vaikka noita Villejä kyllä riittää) on joku selain missä on kaikki scriptit jotenkin estetty ja siksi toi menee noin.


Da daa, kiitos :)
Arttu
alokas
Posts: 40
Joined: Tue Jun 05, 2012 20:54 pm

Post by Arttu »

Petri wrote:Tuossa kuvassa näkyy hyvin syyn osanottajamäärien vähyyteen nykyään

Isot veneet nielevät gasteina loputtomasti purjehtijoita ja veneitten omistajat eivät itse pääse kisaamaan :)
Niin, no joo. :roll: Oli meikäläiselle eka WHC tänä vuonna. Oikeastaan tarkoitus oli lähteä omalla, mutta aikataulusyistä en olisi ehtinyt radalle ajoissa ja päätin lähteä gastaamaan kun pyydettiin. Kyytiinkin ehdin vasta haukilahden laiturilta. Nyt vaan harmittaa kun olisi ollut niin meidän keli.

Ja Bicen poissaolo tänä vuonna WHC:stä on ollut puhtaasti aikataulukysymys, osittain toki siksi että on gastannut muualla. Ei vaan riitä aika kaikkeen. Ensi viikolla olisi tarkoitus kuitenkin tarkoitus tulla.
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Merellissä eilen Rea, Keijo ja Erno, joten täydellä miehityksellä lähdettiin kevyeen keliin.

Lähtö otettiin hieman paremmin nostatellen Maryä ja hakien sopivaa paikkaa linjalta. Olimme ehkä hieman myöhässä sekä klungan alla, mutta vauhtia oli muihin nähden enemmän. Kun saimme spinnunkin kohtuullisessa ajassa ylös, pääsimme livahtamaa Olgan editse täysin vapaisiin tuuliin. Herska ajeli edellä ja odottelin kiltisti, että he saivat vauhdin päälle enkä yrittänyt edes peitellä heitä.

Vihreälle ajeltiin jonossa eikä spinnun laskussa ollut ongelmia. Mary roikkui vihreällä aivan perälaudassa, yrittäen päästä meidän yläpuolelle. Tämä ei kuitenkaan onnistunut vaan he vendasivat pois. Lilie oli vendannut paaralle, mutta me jouduimme odottelemaan sen aikaa, että Charlotta oli ajellut keulan editse. Maryn kanssa oli kohtuullisen tiukka styyra-paara -tilanne mutta ehdimme kuitenkin heidän keulan editse ilman sen suurempia huuteluita.

Miessaaren pläkäalueiden lähestyessä teimme vendan takaisin styyralle. Teimme vielä kolme vendaa, joista kaksi oli aivan omaa muistamattomuutta (PUNAINEN lippu...).

Joka tapauksessa lenssillä saavutimme sekä Charlottaa että Marya ja pohjoiselle saavuttaessa Charlotta avasi tietä meille. Mary ei nostanut syystä tai toisesta, joten saimme ajaa heidän ja merkin välistä.

Spinnulegi poijua kohti oli sitten selustan tarkkailua, Charlotta oli vetäissyt sen verran hyvän kaulan nostattelutaktiikallaan. Olimme valmistautuneet vendaamaan spinnulla mutta kisa laitettiikin poikki kesken kaiken.

Hieman nopea, mitäänsanomaton pyrähdyshän tuo kisa oli. Kotiin saavuin vasta klo 23, joten raportteja ei jaksanut kirjoitella. Loggeri oli kotona eli trackia ei tällä kertaa saatu talteen, sorry.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Saitko Antti Ernon vakuutettua Feneen ylipainoi....ylivoimaisuudesta?

Itse jo puhelimitse vedin päivällä sellaista myyntispiikkiä että siitäkään huolimatta hän ei jättänyt vesilläkäyntimahdollisuutta väliin joten jäljelle vain sitten sinun osuutesi järjestää ensi vuodelle yksi vene lisää radalle.
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2288
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Petri wrote:Saitko Antti Ernon vakuutettua Feneen ylipainoi....ylivoimaisuudesta?

Itse jo puhelimitse vedin päivällä sellaista myyntispiikkiä että siitäkään huolimatta hän ei jättänyt vesilläkäyntimahdollisuutta väliin joten jäljelle vain sitten sinun osuutesi järjestää ensi vuodelle yksi vene lisää radalle.
Tervehdys

Tuota minähän Ernon Antille möin... :?. Jos ei olisi Merelliin mahtunut, niin olisi ollut Annelissa. Toisaalta kävin hänen kanssaan eilen illalla katsomassa kahta venettäkin. Eli siinä mielessä tilanne lienee hyvin hallinnassa ja yhdistystoiminta arvossaan.

Niin kaikille muillekin venettä hankkiville tiedoksi, että meiltä saa apuja tarvittaessa :-({|= \:D/ .
Ystävällisin veneily terveisin PR
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Tai pitäisikö tästä päätellä että ei kannata miettiä feneen ostoa kun joutuu samantien useammasta suunnasta kohdistetun myyntitykityksen kohteeksi ja joutuu vielä vesillekin lähtemään, onneksi ei ihan lähi-Alepassa ole vielä siirrytty tuollaiseen myyntitekniikkaan.
Post Reply