Ei EspooGP:tä elikäs Sprinttikisaa sen sijasta
Hei ja gastivajauksista kamppailevat veneet, pistäkää viestiä mulle (petri@fe83.org niille joilla yhteistietoja ei muuten jo ole) niin katsotaan mitä löytyy hihoista. Toki sprinttikisa on aika armoton jos miehistö on vierasta mutta parempi sekin kuin ei mitään.
Näillä näkymin siis mulla on ainakin yksi ylimääräinen nimi listoilla, oikeastaan kyse on lähinnä siitä että millä positioilla olevia kavereita tahtoisin ottaa Olgaan. Olisi nimittäin yksi Italiassa tällä hetkellä ammatikseen purjehtivakin kaveri tulossa mukaan, myös WHC:hen...
Näillä näkymin siis mulla on ainakin yksi ylimääräinen nimi listoilla, oikeastaan kyse on lähinnä siitä että millä positioilla olevia kavereita tahtoisin ottaa Olgaan. Olisi nimittäin yksi Italiassa tällä hetkellä ammatikseen purjehtivakin kaveri tulossa mukaan, myös WHC:hen...
Ja pientä alkumakua siitä mitä on odotettavissa, hieman epäonnisesti tosin en ehtinyt laittaa kameraa päälle kevään kisojen ekoissa lähdöissä joten jäljelle jäi vain pari lähtöä joista tässä vähän vähemmän väsyneempi.
http://youtu.be/3JUgwHFSz10
Video alkaa n. minuutin paukun tienoilla, ehkä veneestä näkisi lipunkin jos jaksaisi katsoa mutta kuitakinkin sinnepäin.
http://youtu.be/3JUgwHFSz10
Video alkaa n. minuutin paukun tienoilla, ehkä veneestä näkisi lipunkin jos jaksaisi katsoa mutta kuitakinkin sinnepäin.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11029
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Charlotta on nyt sitten ilmoittautunut lauantain NJK:n shorthanded-kisaan. Two-handed kisassa näyttää olevan vain me, katsotaan tuleeko tuosta kisaa. Solveig Inferno 31 on kai ilmoittautumassa myös.
edit: flyer tuossa;
http://www.njk.fi/images/njk_shorthanded2013_flyer.pdf
Ja tämä onkin ilmestynyt tavallisen hyvissä ajoin webisvuille;
http://www.njk.fi/
edit: flyer tuossa;
http://www.njk.fi/images/njk_shorthanded2013_flyer.pdf
Ja tämä onkin ilmestynyt tavallisen hyvissä ajoin webisvuille;
http://www.njk.fi/
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11029
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ei tarvinnut katsoa kuin kaksi minuuuttia niin selkisi että sinä olet edistynyt valtavasti ohjaamisessa. Kallistus pysyy melko vakiona, ja homma on muutenkin aika rauhallisemmin näköistä. Propsit siitä. Näkyyhän se tuo jo tuloksissakin, aika tasaista sarjaa yleensä eikä mitään uppoamisia.Petri wrote:Ja pientä alkumakua siitä mitä on odotettavissa, hieman epäonnisesti tosin en ehtinyt laittaa kameraa päälle kevään kisojen ekoissa lähdöissä joten jäljelle jäi vain pari lähtöä joista tässä vähän vähemmän väsyneempi.
http://youtu.be/3JUgwHFSz10
Video alkaa n. minuutin paukun tienoilla, ehkä veneestä näkisi lipunkin jos jaksaisi katsoa mutta kuitakinkin sinnepäin.
edit: kun tulee venda (fokalla), niin istu aivan viimeiseen asti luun puolella. Ellei muuta, et paljasta vendaa liian aikaisin.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11029
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Toinen huomio on että fokan voi kiristää kireämmällä niin, että takaa katsottuna sen takaliikki on ylävantin tai ennemmin maston suuntainen.
Nyt tuo fokan takaliikki on mielestäni liian kaareva, ja se voisi olla suorempi.
Tämä on tietenkin miehistöpaino/tuuleennopeus juttu, jota voit käyttää olkinukkeena taas. Mutta katsokaa ihmeessä ne teipit niihin skuutteihin niin että tiedätte milloin se takaliikki on suora, ja milloin liian auki.
Nyt tuo fokan takaliikki on mielestäni liian kaareva, ja se voisi olla suorempi.
Tämä on tietenkin miehistöpaino/tuuleennopeus juttu, jota voit käyttää olkinukkeena taas. Mutta katsokaa ihmeessä ne teipit niihin skuutteihin niin että tiedätte milloin se takaliikki on suora, ja milloin liian auki.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11029
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Toinen huomio: miehistön kannattaa katsoa merkki, milloin kiivetään vendan jälkeen luuhun. Samaan aikaan kaikki. Meidän veneessä sen mukaan miten minä menen. Minä pinnamiehenä tiedän milloin purjeet vetävät uudella halssilla. Silloin mennään yhtenä miehenä kaikki (myös skuuttaaja, sehän on lukossa siinä vaiheessa).
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jooh, no itsehän en noita enää viitsi katsella, ei tule ajamisesta ja taktiikasta mitään jos yrittää samalla trimmata, sen verran kuitenkin ollaan tällä porukalla ajettu että olen tietoisesti lopettanut turhan neuvomisen ja annan kundien itse arpoa hommat kasaan, no, kuten aikanaan kisassa todettakoon niin tuon videolla näkyvän styyra-paara keissin jälkeen tuli vähän läksytettyä gastia siitä mitä "laske vähän" tarkoittaaharald wrote:Toinen huomio on että fokan voi kiristää kireämmällä niin, että takaa katsottuna sen takaliikki on ylävantin tai ennemmin maston suuntainen.
Lähinnä eroa syntyy siitä kuka on trimmaamassa, vakiotrimmaaja vetää aika hyvin trimmiin tatsilla mutta jos piano on vetämässä purjetta trimmiin niin vielä ei ihan osu samalla tavalla kohdilleen, se on vain elämää mutta ei tuossa mitään oppisi jos jokainen tekisi vain sokeasti samaa hommaa laput silmillä. Ja pitää muistaa yhä ettei me vedetä tätä hommaa kisaprojektina vaan enemmänkin muutenkin yhdessä asioita tekevä porukka sitten myös purjehtii yhdessä, sen takia otetaan asiat rennosti ja ei sen kummemmin stressata siitä mitä pitäisi tehdä.
Trimmimerkeillä saa kyllö pienen edun tuohon trimmaajan vaihteluun, tälle vuodelle vaan vaihdettiin skuutit (tai siis, vanhat skuutit löytyivät) ja merkkien laitto on jäänyt väliin, katsotaan nyt jos ehtisi käydä ulkonakin joku kerta ennen tulevaa sprinttiä niin ehkä ehtisi tehdä jotain asialle.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11029
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Kannattaa muuten siirtää fallit niin, että spinnu- ja ison falli on styyralla, ja genoan falli on paaralla. Tämä muutos suoritettiin Charlottassa joskus UKI ranking-kilpailun yön aikana. Sen mitä vesipallojen ammuskelusta ehdittiin
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11029
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Videosta kuulee huonosti, mutta onko teillä suunnitelmaa lenssille? Sanooko spinnu skuuttaja että on "painetta, aja alas" tai "nosta vähän"?
Vaikuttaa siltä että pinnamies ja trimmaaja ei aja samaa venttä, kun sitä vinssiä kuuntelee.
Vaikuttaa siltä että pinnamies ja trimmaaja ei aja samaa venttä, kun sitä vinssiä kuuntelee.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11029
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
videossa 10:30 kohdan jälkeen
Tiedän että joudutte reagoimaan lyhyelllä varoitusajalla jiipissä, mutta barberit kannattaa molemmat aukaista kun tulee jiippi. Tämä on pianistin tehtävä. Spinnu lentää paljon paremmin kun barberit on auki.
Vasta kun puomi on kiinni, vedetään barberi. Tämä vielä niin että pianisti sanoo trimmaajalla että "barberi tulee", ja hitaasti vetäen niin että trimmaaja ehtii korjaamaan gaijalla.
Tiedän että joudutte reagoimaan lyhyelllä varoitusajalla jiipissä, mutta barberit kannattaa molemmat aukaista kun tulee jiippi. Tämä on pianistin tehtävä. Spinnu lentää paljon paremmin kun barberit on auki.
Vasta kun puomi on kiinni, vedetään barberi. Tämä vielä niin että pianisti sanoo trimmaajalla että "barberi tulee", ja hitaasti vetäen niin että trimmaaja ehtii korjaamaan gaijalla.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11029
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Videossa noin 13:00 jälkeen
Propsit vielä kerran Petelle. Pää ei käänny ollenkaan alamerkin jälkeen, hyvä! Edistystä on tapahtunut todella paljon!
edit: ajat vielä ne laskut pehmeästi, ja nostot voimalla. jees!
Propsit vielä kerran Petelle. Pää ei käänny ollenkaan alamerkin jälkeen, hyvä! Edistystä on tapahtunut todella paljon!
edit: ajat vielä ne laskut pehmeästi, ja nostot voimalla. jees!
Last edited by harald on Fri Aug 16, 2013 21:27 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
En ole varma onnistuuko toi ilman että fallit vetää uusiksi maston sisällä, muuten taitaisi mennä nartsoja helposti ristiin jos vaihtaa vain jalan luota ts. eipä kyllä todnäk jaksa viritellä On se kyllä mielessä ollut, kun kuitenkin se styyran halssin nosto on se peruskuvio radalla.harald wrote:Kannattaa muuten siirtää fallit niin, että spinnu- ja ison falli on styyralla, ja genoan falli on paaralla. Tämä muutos suoritettiin Charlottassa joskus UKI ranking-kilpailun yön aikana. Sen mitä vesipallojen ammuskelusta ehdittiin
Jooh, tuo lenssiajaminen on se missä tarvitsisi eniten treeniä, suunnitelmahan on pääasiassa ajaa alamerkille vapaissa ja muita ennen
Kyllä sitä shiftit ajetaan alas tai sitten jiipataan normaaleissa ratakisoissa missä lenssien pituus on hieman pidempi kuin nyt, mutta muistaakseni tuolla sprintissä lähinnä keskityttiin tuohon em. päätargettiin eli merkille menemiseen.
Kuitenkaan varsinaisia mahdollisuuksiakaan asian harjoittelemiseen ei ole, ellei yrittäisi jossain WHC:ssa asiaa käydä läpi, joten jos sitä joku talvi ehtisi asian käydä läpi kuivaharjoitteluna niin ehkä jotain saisi joskus aikaan.
Barberijuttua pitänee testata, tuossa kelissä ehkä olisi hyvin voinut pitää barbereita "puolimoodissa" symmetrisenä ja tappio olisi ollut aika pieni.
No, toisaalta Olli kyllä pääsi sitten ohittamaan ehkä juuri sen takiaharald wrote: Propsit vielä kerran Petelle. Pää ei käänny ollenkaan alamerkin jälkeen, hyvä! Edistystä on tapahtunut todella paljon!
ELi kun vendattiin pois teidän paskoista niin olisi pitänyt katsoa enemmän minne Olli menee ja unohtaa kokonaan teidän ohittaminen ja suojata selustaa enemmän. On selvää että on ihan mahdotonta (huonomman venevauhdin takia vaaditaan jo aika raju shifti että ohitus olisi mahdollista tuolta takamatkalta) ohittaa teitä tuollaisella matkalla joten tärkeämpää olisi suojata selustaa, se oli ihan puhdas taktinen virhe joka jäi huomaamatta juuri sen takia kun ei tullut katsottua taaksepäin.