WHC 6/2013
WHC 6/2013
Hieno kisa!!!
Startti meni käsille kun ei ollut mitään käsitystä linjan paikasta poijun puuttuessa... ja joo lukeehan tuo ordereissa mutta hankalaa linjan löytäminen on ilman merkkejä - siis minulle.
Lähdettiin siis vikana matkaan. Kisaan mahtui jos jonkinlaista säätämistä mutta homma kaatui lähinnä valittuun rataan. Tuossa kapeassa rännissä ei pääse kryssillä ohi kenestäkään, kun aina on joku yläpuolella peittämässä (juuri niin kuin pitääkin ). Saatiin kuitenkin pidettyä Trip, Subbota ja Tyyne+ takana. Kryssi vauhti tuntui kovemmalta kuin lähimmillä veneillä mutta tilaa ohitukseen ei ollut.
Aurinko paistoi ja olut maistui hyvältä kotimatkalla, siinäpä päällimmäiset tunnelmat tältä illalta.
Hangossa sitten seuraavan kerran.
Startti meni käsille kun ei ollut mitään käsitystä linjan paikasta poijun puuttuessa... ja joo lukeehan tuo ordereissa mutta hankalaa linjan löytäminen on ilman merkkejä - siis minulle.
Lähdettiin siis vikana matkaan. Kisaan mahtui jos jonkinlaista säätämistä mutta homma kaatui lähinnä valittuun rataan. Tuossa kapeassa rännissä ei pääse kryssillä ohi kenestäkään, kun aina on joku yläpuolella peittämässä (juuri niin kuin pitääkin ). Saatiin kuitenkin pidettyä Trip, Subbota ja Tyyne+ takana. Kryssi vauhti tuntui kovemmalta kuin lähimmillä veneillä mutta tilaa ohitukseen ei ollut.
Aurinko paistoi ja olut maistui hyvältä kotimatkalla, siinäpä päällimmäiset tunnelmat tältä illalta.
Hangossa sitten seuraavan kerran.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
Paras sijoitus koskaan ;-D Vähän ehkä tylsä kisa meidän osalta, sillä pideltiin vain sijoitusta ja koitettiin olla tekemättä virheitä.
Saatiin hyvä lähtö. Mitattiin tarkkaan kuinka pitkää kestää viivalle tietystä kohdasta (Velocitek oli tänään apuna) ja päätettiin tulla linjalle vauhdilla. Paukulla vauhti lähes täysi vauhti (pikkasen jouduttiin himmaan vauhtia 10-20s kohdalla). Charlotta veti yhtä hyvän lähdön, meitä jonkin verran ylempää.
Vihreälle mentäessä Charlotta nosti spinnun. Ylempänä veneenä Charlotta pystyi ajamaan alemmas mitä me. Rupesin nostamaan kurssia siten, että mentäisiin karikon oikealta piuolen ja näin pystyttäisiin ehkä pitämään Charlotta meidän takana. Ennen karikkoa totesin, että kisa kuitenkin käydään muita veneitä vastaan kuin Charlottaa vastaa. Laskin kurssin karikon vasemmalle puolelle ja Charlotta tuli mukana mennen meistä ohi.
Punaisella poijulla piti vinkata Herring Rougelle miltä puolelta poiju kuuluu ajaa...
Loppukisa olikin suht tylsää yksinään ajoa. Koitettiin varoa virheitä ja kakkosradan ylämerkkiä, jossa on tullut ryssittyä lähes aina. Ylämerkin kierto meni nyt kuitenkin ihan ok. Lilié tuli lenssillä kovaa vauhtia ja saavutti meitä kaiken aikaa. Vihreän jäkeen ero pysyi lähes muuttumattomana.
Saatiin hyvä lähtö. Mitattiin tarkkaan kuinka pitkää kestää viivalle tietystä kohdasta (Velocitek oli tänään apuna) ja päätettiin tulla linjalle vauhdilla. Paukulla vauhti lähes täysi vauhti (pikkasen jouduttiin himmaan vauhtia 10-20s kohdalla). Charlotta veti yhtä hyvän lähdön, meitä jonkin verran ylempää.
Vihreälle mentäessä Charlotta nosti spinnun. Ylempänä veneenä Charlotta pystyi ajamaan alemmas mitä me. Rupesin nostamaan kurssia siten, että mentäisiin karikon oikealta piuolen ja näin pystyttäisiin ehkä pitämään Charlotta meidän takana. Ennen karikkoa totesin, että kisa kuitenkin käydään muita veneitä vastaan kuin Charlottaa vastaa. Laskin kurssin karikon vasemmalle puolelle ja Charlotta tuli mukana mennen meistä ohi.
Punaisella poijulla piti vinkata Herring Rougelle miltä puolelta poiju kuuluu ajaa...
Loppukisa olikin suht tylsää yksinään ajoa. Koitettiin varoa virheitä ja kakkosradan ylämerkkiä, jossa on tullut ryssittyä lähes aina. Ylämerkin kierto meni nyt kuitenkin ihan ok. Lilié tuli lenssillä kovaa vauhtia ja saavutti meitä kaiken aikaa. Vihreän jäkeen ero pysyi lähes muuttumattomana.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Track on nyt tuolla; http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=211
Olipa upea keli. Veneessä itseni ja Ponen lisäksi aivan viime hetkellä kelin avulla shanghaiattu Cage. Autoin sitten kisan jälkeen Entun varustelemista, toivottavasti saadaan vene hangossa radalla. Toivon myös hartaasti että Bajan sapuu hankoon!
Valmistelut jäivät vähäisiksi, juuri Cagen aivan viime hetken mukaantulon takia. Tämä ei sinänsä haitannut, vaan oli upea kurvailla testiajoja lähtöalueella heti eikä puolen tunnin odottelun jälkeen. Totesin että jiipin tai vendan jälkeen menee vain 20 s niin ollaan jo viivan yli. Tiesin myös että positio muihin nähden tulee olemaan tärkeä että pääsee kärkiryhmässä vihreälle. Kahden viimeviikkoisen kolmossijojen jälkeen oli ehkä pieni epäilyksen siemen valunut persvaosta sortseihin, tämäkin aiheutti pientä skarppaamista etenkin lähtöön. Maanantainen FE-sprint auttoi tässä ainakin minua paljon.
Lähdössä paljon kiemurteluita enemmän muita vastaan ajaen kuin mitään muuta, koko ajan hakeutuen olematonta poijupäätä kohti eli tuulen puolelle. Kävi sitten vähän niin, että totesin että Lisbeth on hitusen aikainen ja Merelli oli vaikeuksissa lasketellessaan piihin viivaa pitkin. Merellin perän takaa täydessä vauhdissa ja aika hyvä lähtö. Ja mitä tärkeintä vapaissa tuulissa koko ensimmäisen legin.
Lilié otti myös hyvän lähdön, kuten myös Anneli jotka olivat takana mutta ylempänä. Nämä lähtivät sitten Merellin hengittäessä niskaan ajamaan yläbanaania ja me laskettelimme kohti vihreää viittaa. Alhaalla Bajan oli ottanut astetta vielä paremman lähdön, Bajan on kova ottamaan näitä lähtöjä. Pitäisi varmaan jutella hangossa asiasta jotta mekin osattaisiin?
Kisassa oli muitakin veneitä, ja keskemmältä lähtenyt X-79 Herring Rouge lähti nostamaan ylös meidän vanaveteen kun tuuli samalla kääntyi vähän lisää oikealle. Suunnitelmissa oli ensin kun tiedettiin olevamme vain kaksi että genoalla vedetään eka legi, tämä suunnitelma heitettiin äkkiä romukoppaan kun rupesi tekemään tiukkaa takana ja alhaalla NF oli tekemässä hyvää lähestymistä vihreälle myös.
Vanha uskollinen latteampi spinnu vetoon, ja X-79 jäi jumiin meidän peräaaltoihin. Keskikareikon kohdalla olimme jo ohittamassa sitä etelän puolelta, mutta kun Bajan päätti vetää sen leen puolelta tiesin että heidän on jätettävä sääntöjen puitteissa meillekin tilaa. Kohti vihreää siis, ja X-999 Ariel johti fleettiä.
Ariel kiersi merkin ekana, me toisena ja NF/X-79/Bajan klunga vähän takana. Merkinkierto näytti noin tuulen puolelta katsottuna oikein mielenkiintoiselta, sen verran veneitä pukkasi samaan aikaan merkille.
Seurasi kryssi etelään kohti Rönnkobbenin punaista viittaa, jossa totesimme että Ariel osoittaa ylemmäs mutta kulkee sivuttain ja oli aika helppo valita vendat niin että saimme ajaa vapaissa kun Ariel ei kertaakaan kiivennyt meidän spooriin.
Takana oli sitten jo vähän tiukempaa kisaa, kun sijoitukset vaihtuivat. X-79 kiersi poijunkin oikein, hetken päästä. Siinä meni varmaan viimeiset mahdollisuudet ohittaa meidät.
Kauimmaisen merkin kohdalla meni sitten Arielissa spinnun nostossa niin kauan että he lähestyivät meitä perä edellä. Me jiippailimme ahkerasti, he eivät kertaakaan ennen punaista viittaa. Siinäkin meni heillä niin pitkään että ohitimme Arielin ja olimme jo fleetin johdossa.
Vihreän viitan kohdalla Ariel lähestyi sivusta, ja olisi voinut nostatella mutta ajettiin sitten sulassa sovussa niin että me kiersimme ekana ja he toisena.
Ajattelin sitten merkin jälkeen että he haluavat ohittaa luun puolelta, ja pidin vähän korkeampaa kurssia. Mitä vielä, takana nostateltiin lisää ja vielä lisää niin että jouduimme ajamaan keskikareikon eteläpuolelta. Vasta puolivälissä vihreän ja keskikareikon kohdalla nousi joku Arielissa seisomaan ja tähyilemään ja vasta nyt ymmärsin että he eivät olleetkaan ohittamassa meitä luun puolelta vaan he vain seurasivat meitä tietämättä missä maali on.
Kisassa kannattaa aina tietää sekä seuraavan, että sitä seuraavan legin suunta (sekä maantieteellinen että tuulikulma).
Nyt jouduimme pitkälle yläbanaanille, ja riski oli että X-79 ehtisi maaliin ennen meitä. Ariel sitten lasketteli meistä ohi korkeamman rikinsä ansiosta, ja maalissa olimme toisena. Kiitimme että ei tullut OCS:ää ja olin itse ainakin jonkin verran vapautunut että kahden viime viikon tuloksista ei muodostunut sen pitempää putkea.
Tämä on ensin hiukan kauhistuttavaa, mutta ai niin perkeleen hienoa että enää ei voi ottaa huonon lähdön tai varastaa ja vielä voittaa. Lähdöt on tästä lähtien ajettava hyvin.
Sen olin näkevinäni että nyt pörräsi FEneitä ihan eri tavalla viivan tuntumassa lähdön lähestyessä. Toivotaan että ollaan kuumina viikon päästä lauantaina heti ekasta lähdöstä samalla tavalla niin tulee todella hienot kisat!
Kiitos kaikille, oli upea ilta! Joka päättyi veneruuvailuun, -pesuun ja -tankkaamiseen.
Olipa upea keli. Veneessä itseni ja Ponen lisäksi aivan viime hetkellä kelin avulla shanghaiattu Cage. Autoin sitten kisan jälkeen Entun varustelemista, toivottavasti saadaan vene hangossa radalla. Toivon myös hartaasti että Bajan sapuu hankoon!
Valmistelut jäivät vähäisiksi, juuri Cagen aivan viime hetken mukaantulon takia. Tämä ei sinänsä haitannut, vaan oli upea kurvailla testiajoja lähtöalueella heti eikä puolen tunnin odottelun jälkeen. Totesin että jiipin tai vendan jälkeen menee vain 20 s niin ollaan jo viivan yli. Tiesin myös että positio muihin nähden tulee olemaan tärkeä että pääsee kärkiryhmässä vihreälle. Kahden viimeviikkoisen kolmossijojen jälkeen oli ehkä pieni epäilyksen siemen valunut persvaosta sortseihin, tämäkin aiheutti pientä skarppaamista etenkin lähtöön. Maanantainen FE-sprint auttoi tässä ainakin minua paljon.
Lähdössä paljon kiemurteluita enemmän muita vastaan ajaen kuin mitään muuta, koko ajan hakeutuen olematonta poijupäätä kohti eli tuulen puolelle. Kävi sitten vähän niin, että totesin että Lisbeth on hitusen aikainen ja Merelli oli vaikeuksissa lasketellessaan piihin viivaa pitkin. Merellin perän takaa täydessä vauhdissa ja aika hyvä lähtö. Ja mitä tärkeintä vapaissa tuulissa koko ensimmäisen legin.
Lilié otti myös hyvän lähdön, kuten myös Anneli jotka olivat takana mutta ylempänä. Nämä lähtivät sitten Merellin hengittäessä niskaan ajamaan yläbanaania ja me laskettelimme kohti vihreää viittaa. Alhaalla Bajan oli ottanut astetta vielä paremman lähdön, Bajan on kova ottamaan näitä lähtöjä. Pitäisi varmaan jutella hangossa asiasta jotta mekin osattaisiin?
Kisassa oli muitakin veneitä, ja keskemmältä lähtenyt X-79 Herring Rouge lähti nostamaan ylös meidän vanaveteen kun tuuli samalla kääntyi vähän lisää oikealle. Suunnitelmissa oli ensin kun tiedettiin olevamme vain kaksi että genoalla vedetään eka legi, tämä suunnitelma heitettiin äkkiä romukoppaan kun rupesi tekemään tiukkaa takana ja alhaalla NF oli tekemässä hyvää lähestymistä vihreälle myös.
Vanha uskollinen latteampi spinnu vetoon, ja X-79 jäi jumiin meidän peräaaltoihin. Keskikareikon kohdalla olimme jo ohittamassa sitä etelän puolelta, mutta kun Bajan päätti vetää sen leen puolelta tiesin että heidän on jätettävä sääntöjen puitteissa meillekin tilaa. Kohti vihreää siis, ja X-999 Ariel johti fleettiä.
Ariel kiersi merkin ekana, me toisena ja NF/X-79/Bajan klunga vähän takana. Merkinkierto näytti noin tuulen puolelta katsottuna oikein mielenkiintoiselta, sen verran veneitä pukkasi samaan aikaan merkille.
Seurasi kryssi etelään kohti Rönnkobbenin punaista viittaa, jossa totesimme että Ariel osoittaa ylemmäs mutta kulkee sivuttain ja oli aika helppo valita vendat niin että saimme ajaa vapaissa kun Ariel ei kertaakaan kiivennyt meidän spooriin.
Takana oli sitten jo vähän tiukempaa kisaa, kun sijoitukset vaihtuivat. X-79 kiersi poijunkin oikein, hetken päästä. Siinä meni varmaan viimeiset mahdollisuudet ohittaa meidät.
Kauimmaisen merkin kohdalla meni sitten Arielissa spinnun nostossa niin kauan että he lähestyivät meitä perä edellä. Me jiippailimme ahkerasti, he eivät kertaakaan ennen punaista viittaa. Siinäkin meni heillä niin pitkään että ohitimme Arielin ja olimme jo fleetin johdossa.
Vihreän viitan kohdalla Ariel lähestyi sivusta, ja olisi voinut nostatella mutta ajettiin sitten sulassa sovussa niin että me kiersimme ekana ja he toisena.
Ajattelin sitten merkin jälkeen että he haluavat ohittaa luun puolelta, ja pidin vähän korkeampaa kurssia. Mitä vielä, takana nostateltiin lisää ja vielä lisää niin että jouduimme ajamaan keskikareikon eteläpuolelta. Vasta puolivälissä vihreän ja keskikareikon kohdalla nousi joku Arielissa seisomaan ja tähyilemään ja vasta nyt ymmärsin että he eivät olleetkaan ohittamassa meitä luun puolelta vaan he vain seurasivat meitä tietämättä missä maali on.
Kisassa kannattaa aina tietää sekä seuraavan, että sitä seuraavan legin suunta (sekä maantieteellinen että tuulikulma).
Nyt jouduimme pitkälle yläbanaanille, ja riski oli että X-79 ehtisi maaliin ennen meitä. Ariel sitten lasketteli meistä ohi korkeamman rikinsä ansiosta, ja maalissa olimme toisena. Kiitimme että ei tullut OCS:ää ja olin itse ainakin jonkin verran vapautunut että kahden viime viikon tuloksista ei muodostunut sen pitempää putkea.
Tämä on ensin hiukan kauhistuttavaa, mutta ai niin perkeleen hienoa että enää ei voi ottaa huonon lähdön tai varastaa ja vielä voittaa. Lähdöt on tästä lähtien ajettava hyvin.
Sen olin näkevinäni että nyt pörräsi FEneitä ihan eri tavalla viivan tuntumassa lähdön lähestyessä. Toivotaan että ollaan kuumina viikon päästä lauantaina heti ekasta lähdöstä samalla tavalla niin tulee todella hienot kisat!
Kiitos kaikille, oli upea ilta! Joka päättyi veneruuvailuun, -pesuun ja -tankkaamiseen.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tulokset:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=261
Onnittelut Bajanille!
Tähän asti tänä vuonna ollaan nähty 1-2-3 sijoilla mukavasti vaihtelua. Tämä lupaa todella mielenkiintoista syyskautta. Toivotankin tässä nyt kaikille WHC-kisaajille todella hienoa juhannusta ja 7.8 nähdään (ellei jo hangossa?)!
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=261
Onnittelut Bajanille!
Tähän asti tänä vuonna ollaan nähty 1-2-3 sijoilla mukavasti vaihtelua. Tämä lupaa todella mielenkiintoista syyskautta. Toivotankin tässä nyt kaikille WHC-kisaajille todella hienoa juhannusta ja 7.8 nähdään (ellei jo hangossa?)!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tämä on historiallinen hetki, hiljentykäämme kaikki minuutiksi ajattelemaan teon suuruutta.
Anneli on tuottanut track-tiedoston!
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=211
Anneli on tuottanut track-tiedoston!
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=211
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Semmonen kisa... Starttilinja hukassa, sitten koko rata, välillä kääntömerkitkin; ekan 20 minsan jälkeen löyty jopa tällit meidän uuteen rikitrimmiin... Eihän tässä nyt ole kuin "pari" vuotta kisattu...
Noh, look at the positive side of things. Otettiin tankoon vanhempaa dacron-tekstiiliä ja laitettiin senttitolkulla lisää reikkiä staagiin -> näyttäisi että alkukauden vaivanneet kaameat kryssiongelmat ovat menossa vähemmän huonoon suuntaan. 0.2 kn lisää vauhtia ja pari astetta lisää kulmaa. Ei Herska vielä tähtiin kurkota mutta rake-tiede näyttäisi toimivan...
Aina sitä jaksaa olla positiivinen! Kiitos ja anteeksi... ja oikein hyvää kesää
ps. kiitos huomautuksesta - eka kerta tolla baanalla, ei me vaan huomattu sitä poijua
Noh, look at the positive side of things. Otettiin tankoon vanhempaa dacron-tekstiiliä ja laitettiin senttitolkulla lisää reikkiä staagiin -> näyttäisi että alkukauden vaivanneet kaameat kryssiongelmat ovat menossa vähemmän huonoon suuntaan. 0.2 kn lisää vauhtia ja pari astetta lisää kulmaa. Ei Herska vielä tähtiin kurkota mutta rake-tiede näyttäisi toimivan...
Aina sitä jaksaa olla positiivinen! Kiitos ja anteeksi... ja oikein hyvää kesää
ps. kiitos huomautuksesta - eka kerta tolla baanalla, ei me vaan huomattu sitä poijua
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Re: WHC 6/2013
Nyt tiedät siis miltä minulta tuntuu, kun itse en osaa hahmottaa viivaa kun siellä on merkki. Jotenkin tuo maamerkki tuntui helpommalta.asalovuo wrote: Startti meni käsille kun ei ollut mitään käsitystä linjan paikasta poijun puuttuessa... ja joo lukeehan tuo ordereissa mutta hankalaa linjan löytäminen on ilman merkkejä - siis minulle.
Miksei muuten viivatauluja? Tämä olisi mielestäni todella helppoa ja toimiva ratkaisu.
Hmm, pitäisi varmaan harjoitella syvyyden hahmottelemista jotenkin. Ja imaginäärisen viivan näkemistä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Minä taisin olla 2004 hangon laiturilla paikalla auttamassa kun Basse otti tuota isopurjetta vastaan lentorahtina tanskasta.villee wrote: Noh, look at the positive side of things. Otettiin tankoon vanhempaa dacron-tekstiiliä j
Ponella taisi olla kova päänsärky
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Samaan aikaan sympaattista ja toisaalta kuumottavaa, että meidän ns. laatukankaista kerrotaan jo "aikalaiskertomuksia" ...harald wrote:Minä taisin olla 2004 hangon laiturilla paikalla...
Vanhenee muuten hassusti noi nortin rätit. Kangas rapisee vieläkin KOVAA, mutta muoto on ihan kreisi. Posen saa kyllä eteen kun käyttää fallia, mutta takaliikissä on karsee koukku. Onhan sitä tulut venähtäneillä stoorilla ajettua, mutta tyypillisesti niissä on pussi takana ja siipi "väärinpäin". Tää on sen näkönen kuin snörppi olis juntturassa...
Kiitos vaan tarkkasilmäisistä kommenteista tässä ja aiemmissa WHC-kisoissa.
Kyllä tunnen maalilinjan sijainnin, kun olen tätä sarjaa tahkonnut noin 8 kautta. Viime ke tilanteessa en vaan halunnut jäädä Charlottan alle heti vihreän jälkeen. Ajatuksena oli alunperin mennä kivikasan pohjoispuolelta, mutta en halunnut poistua pinnamiehen optimipaikalta (ei näe jennin taa) ja kyselin gasteilta kivikasan paikkaa kulkusuuntaan nähden saamatta kunnon vastausta, kunnes oli jo myöhäistä laskea suuntaa.
Sanoit, että Ariel kulkee kylki edellä kryssiä. Ajoin omasta mielestäni tietoisesti alas ja lujaa, piinaamatta. Olisko kyseessä optinen harha liittyen valon ja aaltojen suuntaan. Tai olisiko niin, että keskelle skuutattu ison puomi yhdessä pussikkaaksi ki(u)satun Ison kanssa tekee oikeesti sanotun efektin.
t. J.
Kyllä tunnen maalilinjan sijainnin, kun olen tätä sarjaa tahkonnut noin 8 kautta. Viime ke tilanteessa en vaan halunnut jäädä Charlottan alle heti vihreän jälkeen. Ajatuksena oli alunperin mennä kivikasan pohjoispuolelta, mutta en halunnut poistua pinnamiehen optimipaikalta (ei näe jennin taa) ja kyselin gasteilta kivikasan paikkaa kulkusuuntaan nähden saamatta kunnon vastausta, kunnes oli jo myöhäistä laskea suuntaa.
Sanoit, että Ariel kulkee kylki edellä kryssiä. Ajoin omasta mielestäni tietoisesti alas ja lujaa, piinaamatta. Olisko kyseessä optinen harha liittyen valon ja aaltojen suuntaan. Tai olisiko niin, että keskelle skuutattu ison puomi yhdessä pussikkaaksi ki(u)satun Ison kanssa tekee oikeesti sanotun efektin.
t. J.
JukkaS wrote:Kiitos vaan tarkkasilmäisistä kommenteista tässä ja aiemmissa WHC-kisoissa.
Kyllä tunnen maalilinjan sijainnin, kun olen tätä sarjaa tahkonnut noin 8 kautta. Viime ke tilanteessa en vaan halunnut jäädä Charlottan alle heti vihreän jälkeen. Ajatuksena oli alunperin mennä kivikasan pohjoispuolelta, mutta en halunnut poistua pinnamiehen optimipaikalta (ei näe jennin taa) ja kyselin gasteilta kivikasan paikkaa kulkusuuntaan nähden saamatta kunnon vastausta, kunnes oli jo myöhäistä laskea suuntaa.
Sanoit, että Ariel kulkee kylki edellä kryssiä. Ajoin omasta mielestäni tietoisesti alas ja lujaa, piinaamatta. Olisko kyseessä optinen harha liittyen valon ja aaltojen suuntaan. Tai olisiko niin, että keskelle skuutattu ison puomi yhdessä pussikkaaksi ki(u)satun Ison kanssa tekee oikeesti sanotun efektin.
Ja vielä unohtui sanoa: Kyllä tämä episodi vei nelos-sijan varmasti, ja kenties myös kolmos-sijan.
t. J.