Page 2 of 4

Posted: Tue May 14, 2013 10:55 am
by Petri
Jooh, aikamoiset OD-karkelot odotettavissa kunhan koko fleetti saa veneensä vesille.

Ja suosittelen tosiaan pistämään twitterin seurantaan, koska sitä kautta todnäk tieto (esim. tuloksista) kulkee lähes yhtä nopeasti kuin tämän foorumin kautta:)

Lisäksi on pientä huhua kuulunut että vastatuulilähtöjä saatettaisiin järkätä tänä vuonna hieman enemmänkin, myös näistä ilmoitetaan kyllä etukäteen twitterin kautta.

Posted: Sun May 26, 2013 16:02 pm
by Petri
Jahas, kokonaista 2 viikkoa poijut ehtivät olla vesillä kun lähtöpoijun päältä oli jo ajettu. Onneksi itätuuli oli painanut poijun sen pikkusaaren rantaan ja kävin hakemassa poijun talteen ja heitin sen takaisin lähtöalueelle. Tosin nyt kokeilin ns. upotetun köyden taktiikkaa missä pari metriä poijunarusta alaspäin laitetaan paino joka vetää nartsan suoraan alaspäin (tämä on siis eri asia kuin monesti sylinteripoijuihin laitettava alapaino joka nostaa poijun pystyasentoon). Tämä tosin sitten tarkoittaa että pohjassa on vain yksi ankkuri eikä normaalia tuplasettiä missä on ankkuri ja toinen paino muutaman metrin päässä ankkurista pitämässä ankkuriin tulevaa vetoa pohjan suuntaisena, joten saas nähdä repiikö sitten taas kova tuuli tuon paikoiltaan.

Poijussa oli siis vielä osa narusta kiinni ja selvästi oli potkuri silponut sen katki, pitää ehkä alkaa suosiolla miettimään kummeliin ja lippuun sidotun kiinteän linjan käyttöä kun ei tuo Itämeren lannoitus ankkureilla ole ihan halpaa puuhaa.

Posted: Sun May 26, 2013 22:48 pm
by Panu
Petri wrote:Jahas, kokonaista 2 viikkoa poijut ehtivät olla vesillä kun lähtöpoijun päältä oli jo ajettu... pitää ehkä alkaa suosiolla miettimään kummeliin ja lippuun sidotun kiinteän linjan käyttöä kun ei tuo Itämeren lannoitus ankkureilla ole ihan halpaa puuhaa.
Tervehdys

Muistutan siitä mahdollisuudesta, että poijut voi tehdä teräksestä ja sen voi asettaa pysymään paikoillen vaijerilla tai ketjulla. Näin kukaan ei ainakaan tahallisesti halua ajaa päälle ja jos sattumalta poijuun veneellään osuu, niin muistaa seuraavalla kerralla olla varovainen. Siperia lienee tälläkin kohtaa paras pedagoki :? .

Posted: Mon May 27, 2013 01:05 am
by Petri
Noissa panssarieste-ratkaisuissa tulee tosin mieleen sitten sellainen juridinen puoli että kenen on vastuu jos joku sitten ajaa sitä vaijeria päin ja rikkoo potkurinsa. Puhumattakaan siitä jos teräspoiju rikkoo kyljen (kilpailuihin osallistuvat kyllä tiedostavat tämän riskin esim. lautakuntaveneen kohdalla).

Posted: Wed Jun 05, 2013 08:41 am
by Petri
Nyt olisi 9 Fenettä ilmoittautuneena, hophop Panu myös ettei unohdu.
Jokohan tänä iltana saataisiin radalle ennätykselliset määrät feneitä?

Posted: Thu Jun 06, 2013 11:59 am
by harald
T-ministä on näköjään tullut Avance 245.

10 FEnettä listassa.

Posted: Wed Jun 19, 2013 23:02 pm
by Petri
Ja kuten moni varmaan huomasi, lähtöpoiju on taas karkuteillä...hitto, voikohan sen poijun laittaa siten että ekat pari metriä poijusta olisi ketjua tai vaijeria ja sitten vasta köyttä? Kenen on vastuu jos ajaa tuollaista ei-virallista poijua päin ja rikkoo potkurinsa.

Posted: Wed Jun 19, 2013 23:52 pm
by harald
Tai sitten laittaa sen kokoisen poijun että sitä ei vain voi olla näkemättä, ketjujen kanssa. Edellisen poijun kanssa voi olla vastuiden kanssa vähän niin ja näin kun itsellä oli ainakin vaikeuksia nähdä se jo ihan vihreältä viitalta.

Jos se poiju olisi about samanlainen kun FE-sprintin vastatuulimerkki kukaan ei voisi väittää etteivät he sitä näkisi.

Tai sitten ostatte viitan?

Posted: Thu Jun 20, 2013 08:40 am
by Handy
Kuinkas sellainen verkon merkki toimisi? Pari lippua varren päässä näkyy ja tapana lienee kiertää sopivan matkan päästä. Vaikka poijun kaveriksi.

Posted: Thu Jun 20, 2013 09:07 am
by Petri
Koossa on sitten se huono puoli että se lähtee sitten kävelemään tahallisesti kun mökkirantaan tarvittaisiin poijua yms., näin perimätieto kertoo.

Jotain pitää miettiä, jotenkin tämä vuosi on nyt ollut hämmentävän vaikea tuon lähtölinjan poijun suhteen, 8kg ankkuri on sen 70-80e niin ei noita viitsi montaa heitellä veteen huvin vuoksi.

Posted: Thu Jun 20, 2013 11:39 am
by risto
Kunnon linjataulut varalle ja vaikka tähtäys myös vastarannan kummeliin

Posted: Thu Jun 20, 2013 11:44 am
by Petri
Jooh, sitten ongelma tuleekin että missä kamoja säilyttää kun rannan säilytyskoppi ei enää ole ollut vuosiin käytössä :)
Tällaisissa kollaboraatio-järjestelyissä on aina omat ongelmansa vs. vaikka tiistikset missä kaikki pyörii yhden seuran (ja oletettavasti aikalailla muutaman yksittäisen henkilön) kautta.

Posted: Thu Jun 20, 2013 15:35 pm
by harald
Ehkä joku neon-värinen lippu poijussa edesauttaisi sitä että tuo vesibussi ei jyräisi sitä merkkiä. Yksi osatekijä on varmaan juuri se että tuollainen pieni poiju ei vain näy.

Arvaan vaan vesibussikuskien asenteista mihin ne poijut häviävät. Aika hällä-väliä asenteella ajelevat tuolla fleetin läpi joten arvailen että sama koskee jotain pientä poijua.

Posted: Thu Jun 20, 2013 16:11 pm
by Panu
harald wrote:...Arvaan vaan vesibussikuskien asenteistä mihin ne poijut häviävät. Aika hällä-väliä asenteella ajelevat tuolla fleetin läpi joten arvailen että sama koskee jotain pientä poijua.
Tervehdys

Kun otit puheeksi, niin me yritettin kysellä ja ihmetellä miksi hän vetää purjevene fliitin läpi muita varomatta. Vastauksena tuli kansainvälisiä sormimerkkejä :shock: [-X :B-flag: . Hyvä asenne "väistäessään" purjealusta (lue purjevene joutui väistämään). Joo on hän toki kyllä ammattimerenkulkua, mutta kun se ei poista tuota väistämisvelvoitetta.

Juttelin tänään sattumalta samasta aiheesta erään tutun kanssa, joka kertoi tuntevansa tuon kyseisen helkilön. Kävi selväksi, että kuskin asennevamma on luultua suurempi ja se ilmenee myös muilla estraadeilla. Hänet on kuulema opittu tuntemaan hanlakalana ja omahyväisenä. Tuosta onkin sitten hyvä jatkaa . :perse:

Posted: Thu Jun 20, 2013 19:22 pm
by JukkaS
Hei!

Onko tuo Westhouse tämän keskiviikkosarjan sponsori, kuten sarjan nimi antaisi ymmärtää?

Nyt ainakin kaksi päivää on olleet "Westhousecup.fi"-sivut saavuttamattomissa. Mitä se sellainen reaaliaika-tiedotus on!