WHC 8/2012

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Petri wrote:
Arttu wrote:
harald wrote:Tulisikohan tuo kevyen tuulen korppikotka kisaan myös? Sehän johtaa LYS-rankingia tällä hetkellä!

http://avomeripurjehtijat.fi/index.php? ... Itemid=250
Hmm... Haaskoja tarjolla?

Täytyy nyt kerätä kotona vielä pisteitä ja keksiä jotain extraa iltaloma-anomukseen. Isäkuukausi pitäisi kuulemma viettää kotona pojan kanssa... On tässä nyt viimeisen puolentoista viikon aikana tullut käytettyä kilpapurjehdukseen aika paljon pisteitä. :oops:

Katsotaan kuinka käy.
Problem solved, onko vielä muuta :)

Image
Home is where your heart is?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
heikki
alokas
Posts: 46
Joined: Thu Jan 12, 2006 13:16 pm
Location: Espoo

Post by heikki »

Lisbeth ei ole huomenna radalla, mutta mulla on vapaailta, joten jos jollain on gastille tarvetta niin olen käytettävissä.

T. Heikki / p. 050 326 4093

Edit : Paikka löytyi.
Last edited by heikki on Wed Aug 15, 2012 07:31 am, edited 1 time in total.
Arttu
alokas
Posts: 40
Joined: Tue Jun 05, 2012 20:54 pm

Post by Arttu »

harald wrote:
Petri wrote:
Arttu wrote: Hmm... Haaskoja tarjolla?

Täytyy nyt kerätä kotona vielä pisteitä ja keksiä jotain extraa iltaloma-anomukseen. Isäkuukausi pitäisi kuulemma viettää kotona pojan kanssa... On tässä nyt viimeisen puolentoista viikon aikana tullut käytettyä kilpapurjehdukseen aika paljon pisteitä. :oops:

Katsotaan kuinka käy.
Problem solved, onko vielä muuta :)

Image
Home is where your heart is?
Saattaa olla, että tullaan perhemiehistöllä... vähän vahvistettuna.
eero.palomaki
alokas
Posts: 12
Joined: Tue Sep 13, 2011 13:48 pm

ratakartta pdf

Post by eero.palomaki »

Moi, onks jollain valmis ratakartta pdf WHC-radoista? Sivujen linkki ei taida toimia.

EDIT:
löysinkin jo nämä

http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/WHC-RADAT2007.pdf
http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/whc_radat.pdf
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Uusin taitaa olla tuo, joka sekin on melko epävirallinen emmekä ota mitään vastuuta siitä. Se taitaa olla se viime vuonna jaettu malli, jossa on ne uudemmat ratavaihtoehdot;

http://www.fe83.org/files/WHC_Radat_2011.pdf

Ainakin tuo radat 4 ja 5 ovat erilaisia.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kas, Expressi on ilmoittautunut mukaan myös. Loistavaa!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
eero.palomaki
alokas
Posts: 12
Joined: Tue Sep 13, 2011 13:48 pm

Post by eero.palomaki »

harald wrote:Uusin taitaa olla tuo, joka sekin on melko epävirallinen emmekä ota mitään vastuuta siitä. Se taitaa olla se viime vuonna jaettu malli, jossa on ne uudemmat ratavaihtoehdot;

http://www.fe83.org/files/WHC_Radat_2011.pdf

Ainakin tuo radat 4 ja 5 ovat erilaisia.
Kiitti! Tullaan tsekkaan nykymeno Ossin kanssa Elanorilla.
Kimmo L
kokelas
Posts: 56
Joined: Sat Nov 27, 2010 16:17 pm

Post by Kimmo L »

Ihan vaan tiedoksi; Blue Café tulee tänään mukaan pitkän tauon jälkeen. Että ei tarvi ihmetellä mikä se sieltä takaa tulee...
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Olipahan kuviokelluntaa :)

Sinänsä vähän epäkohteliaasti suljin poijunpään uudelta WHC-feneilijältä ja pakotin heidät ja T-minin ottamaan kunniakierroksia. Sääli vaan että tuuli sitten oli mitä oli, eli tuosta sikäli edullisemmasta lähtöpositiosta ei hyötynyt yhtään.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Oli joo.
Startissa, jolloin oli jo tosi kevyttä rupesi kylmä rinki puristamaan kun älysin jo pari minuuttia ennen että tästä tulee barging start tai sitten ei yhtään mitään.

Saatiin puristettua itsemme T-minin päältä, ja Olgan keulan edestä nippa nappa. Olin jo ottamassa otteen Olgan keulapulpitista mutta onneksi päästiin siitä. Mary oli sitten seuraava potilas, mutta kun nostimme pysyi heidän pulpitinsa juuri meidän takanamme. Loistava startti siis, mutta melkoisella riskillä ja aika rumasti. Anteeksi kaikille.

Lähdön jälkeen tyyntyi vain lisää, ja me vendasimme oikealle. Suurin osa jatkoi pitkin rantaa, joka ainakin Bajanista pari tuntia jälkeenpäin katsottuna olisi ollut se parempi laita. Pahaksi onneksi meidän edessä oli se kevyen kelin korppikotka, joten oli pakko valita joku muu laita.

Oikealla ei sitten tuullut yhtään, mutta rannassakaan ei vissiin tuullut sen paremmin. Merelli oli aika lähellä leen puolellamme, ja Mary kulki hyvin. Maryn kulku ehkä korkeamman rikin ja kahden läpilatan ansiota?

Onneksi oli Merelli kannoilla pitämässä meille luentoa miten ne purjeet pitikin trimmata tuossa kelissä. Sen jälkeen rupesi kulkemaan vähän paremmin.

Venda styyralle, ja kohti varsasaarta. Menimme onnekkaasti tässä parin isomman veneen keulan edestä mutta Merelli jäi niitten taakse. Eroa oli pikkuhiljaa syntynyt aika paljon. Bajan johti tässä mielestäi FE-fleettiä. Kärjessä porskutti expressi, ja kannoillaan Bice.

Merelli otti purjeet alas ja jatkoi kotiin.

Pikkuhiljaa rupesi sitten ohjailuvauhdinkin välillä hävittyä muissa veneissä tippumaan purjeita alas. Me olimme katsovinamme että poijun luona on joku vene, joten jatkoimme purjehtimista. 20:15 oli aikaraja milloin oluet korkataan ja kokka suunnataan kohti koivusaarta. Mutta kun olimme enää pari venettä välillä nousi pieni tuulenvire luoteesta, ja yhtäkkiä meillä oli 1,6 kn vauhtia ja toivo siitä että rata lyhennettäisiin poijulle heräsi. Juuri ehtisimme.

Voitte kuvitella meidän tunteemme kun noin klo 21:12 huusimme ja vastaus oli moottoriveneestä että "ai onko teillä joku kisa meneillään vai". Voi vitt, olivat varmaan suorittamassa aviollisia velvollisuuksia tai jotain ja me häiritsimme heitä eikä kyseessä ollutkaan lautakunta.

Ottaa vähän pannuun, mutta keli oli hieno ja kisa tiukkaa.

Track tuolla;

http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=186
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

2,3 km ja kolme tuntia. Keskinopeus ei ollut huima, tekeekös tuo 0,4 kn keskinopeudeksi. Ajelehtimalla olisi ehkä voittanut?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Petri wrote: Sinänsä vähän epäkohteliaasti suljin poijunpään uudelta WHC-feneilijältä ja pakotin heidät ja T-minin ottamaan kunniakierroksia.
Eräästä puuveneestä kuului kyllä ärräpäitä. En sitten tiedä oliko osoite meidän ruma starttimme, teidän nostot vaiko heidän huonosta asettelusta johtuvaa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kerrottakoon Ollillekin että kaikille tuli DNF tällä kertaa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Pääsikö muuten joku tori-osuudessa ilmoittautuneista gasteista radalle?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Jeeee, ylivoimainen voitto Olgalle!!!!!

http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=239

Mä en kyllä saanut purjeita trimmiin sitten ollenkaan, olin jo ehtinyt unohtaa Antin kikkavitoset skuuttipisteestä ihan takana yms. mutta toisaalta samapa tuo kun ei tuolta kuitenkaan tuloksia saatu. En sitten kyllä tiedä oliko noilla juurikaan vaikutusta, mekin saimme yhtäkkiä siinä 1930 tienoilla veneen kulkemaan yli solmua mutta väittäisin että paikallisilla tuulialueilla oli paljon enemmän tekemistä sen kanssa kuin trimmeillä.

Me ratkaisimme lyhennysongelman ihan siten että katsoimme n. 19.45 kiikareilla rantaan ja kun lautakunta pönötti siellä lippuineen niin oli aika selvä ettei mitään lyhennystä ollut tapahtumassa.
Last edited by Petri on Wed Aug 15, 2012 23:10 pm, edited 1 time in total.
Post Reply