Ranking 5/2012 Hangon Regatta LUOKKAMESTARUUS

Moderators: Petri, harald

Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Olli wrote:...Ja Lisbeth on nyt täysilukuinen, Artsin verkoston kautta saatiin gasti, kiitoksia!
Tuossa on tosin sitten suuri riski että gasti onkin....hrrrr kylmiä väreitä ihan tulee selkään...turkulainen.

Mutta siitäkin huolimatta hyvä vain että veneet ovat täyslukuisia.
User avatar
max
kokelas
Posts: 113
Joined: Fri May 28, 2010 21:21 pm
Location: Lohja

Post by max »

harald wrote:Veneitä joita kaipailen on ainakin Valpuri, Helmi, Bajan ja Olgaakin jään kaipaamaan. Miksei myös Meriela, Nereida ja Mariko?
Bajanin osalta regatta jää väliin tänä vuonna. Ensivuoden osalta suunnittelu ja pehmittely on jo aloitettu.
Artsi
luti
Posts: 662
Joined: Fri Sep 07, 2007 08:12 am
Location: Naantali
Vene: Daniela

Post by Artsi »

Sitten Petri sulle vasta kylmiä väreitä taas tulisi, jos olisit itse mukana ja me turkulaiset pistettäisiin sulle taas turpiin :twisted:
terv. Artsi/DANIELA
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Petri wrote:Tuossa on tosin sitten suuri riski että gasti onkin....hrrrr kylmiä väreitä ihan tulee selkään...turkulainen.
Kannattaa siis varmistaa, että omassa veneessä on vähintään yksi turkulainen, jos se kerran aiheuttaa tuollaisia pelonsekaisia tunteita kilpakumppaneissa 8)
Olli Niemi
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Artsi wrote:Sitten Petri sulle vasta kylmiä väreitä taas tulisi, jos olisit itse mukana ja me turkulaiset pistettäisiin sulle taas turpiin :twisted:
Kyllä siinä tappion hetkelläkin kuitenkin riemua riittää kun aamulla herätessä tajuaa että uusia kisoja ja tilaisuuksia tulee, mutta aamulla herätessäänkin turkulaiset ovat yhä turkulaisia ;)

Tjooh, saas kyllä nähdä milloin sitä seuraavan kerran pääsisi radalle Olgalla noihin kaukaisempiin kisoihin, vähän vain pelkään ettei revanssimahdollisuutta tule ihan heti. Kyllä mä kuitenkin toteaisin että voitoissa ollaan tilanteessa 1-1 joten mitä tahansa voi käydä jos revanssiin asti joskus päästään!
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Moi,
Merellillä on tarkoitus irroittaa köydet keskiviikkoaamuna yhdeksän aikaan ja suunnata kohti Hankoa. Tarkoitus olisi yöpyä jossakin matkan varrella mutta paikka on vielä auki... Jussarö olisi yksi vaihtoehto mutta mitäs suunnitelmia muilla on?
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Vastaavasti mä olen varmaan torstai-illalla ajelemassa kohti Hankoa, pitänee vaikka tuossa huomenissa alkaa ehkä katselemaan kyytejä tarkemmin jos joku muukin tahtoo kyydissä perille.

Tiedoksi muillekin, sunnuntaisen reissun pohjalta Länärinjatke aka. Hangontie on ihan jumissa tietöitten takia, kutakuinkin Kirkkonummen keskustaan asti körötellään 30-50 km/h tietöitten takia joten tuo kierto Turunväylää pitkin Lohjalle lienee nopeampi vaikka matkaa tuleekin ~kymppi enemmän.
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

asalovuo wrote:Tarkoitus olisi yöpyä jossakin matkan varrella mutta paikka on vielä auki... Jussarö olisi yksi vaihtoehto mutta mitäs suunnitelmia muilla on?
Mulla on tarkoitus lähteä tänään iltapäivällä. Olen yksin liikenteessä, ja ajattelin posotella ihan rennosti kahden pysähdyksen taktiikalla. Reitti voisi olla joko Hki-Ormholmen-Jussarö-Hanko, tai Jussarön sijaan Hasselholmen, joka on hoskin saaria, kuten tuo Ormholmenkin...

Toi Jussarö on kyllä aika perinteinen välietappi, mutta se on joskus aika täysi. Taitaa olla itätuulta luvassa, joten se on silloin aika suojainenkin.

Harald oli kai myös lähdössä huomenna?
Olli Niemi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Minä olen porkkalassa lasten kanssa. 11 m/s kryssiä tänne eilen. Tänään kerhon saari Jussarön lähellä ja ke hangossa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Välietapiksi varmistui juuri Jussarö. Sain varattua saunan joten sinne mennään :)
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Jussaröhön tulin juuri tyttären kanssa, toinen jäi bågaskärin kohdalla kyydistä. Huomennako vasta tuutte?

Ohjusvene veti äsken idästä engelsmanbrotten kohdallla sisään, tuosta Jussarön ulkoväylästä idästä on olllut aikaisemminkin puhetta täällä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Charlotta@hangö
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jankka
kokelas
Posts: 114
Joined: Wed Jun 15, 2005 14:04 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by Jankka »

harald wrote:Charlotta@hangö
Onko Hangossa tilaa - S/Y Valpurin ETA 21:00?
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

On tilaa. Varausnauhat oli paikallaan jo lounaan aikoihin tänään.

Aika veikeitä tuulia luvassa, 8(11) m/s ja idästä. Aallokko tulee varmaan olemaan haastava ainakin lautakunnalle tuossa russarön laidassa. Virroista nyt puhumattakaan, meillä oli jopa 0.8 kn vastaan toissapäivänä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Joo, oli varausnauhat ja luokkakyltit paikoillaan joo...

Jepjep, olipa kisat, onnittelut Haraldille, eipä tälläkään kerralla kukaan päässyt oikein haastamaan Charlottaa.

Itse siis vahvistin Merelliä eräänlaisen YYA-sopimuksen hengessä ja regatta oli sinänsä osaltaan erinomainen mutta osaltaan varsin kehno. Meillä oli Antin kanssa pientä säätöä/liikainformaatiota/liian vähäistä informaatiota lähdöissä ja lähdöt olivat aikalailla järjestäen surkeasta kelvolliseen, yhtään sellaista todella hyvää lähtöä ei saatu otettua ja se maksoi paljon. Otan aika paljon tuosta omalle kontolleni kun olisi voinut kuvitella että olisin pystynyt ehkä kontribuoimaan jotenkin lähtöihin mutta ei, päin mäntyähän se meni.

Ekan päivän kovissa keleissä meno oli ihan ok mutta lensseillä miehistön manööverikokemattomuus vähän kostautui ja jouduimme himmailemaan rajusti jiippien ja merkinkiertojen kanssa, tämä käytännössä varmasti maksoi sen ettei Charlottaa pystynyt kunnolla haastamaan ja Lissunkin kanssa oli tiukkaa. Muuten kovan kelin kryssi oli ok mitä nyt välillä mentiin jotenkin todella nuhaisesti (mittariston performance-mittari on näppärä tapa poistaa purjehduksesta kvalitatiivisia elementtejä).

Toiseksi päiväksi keli keveni keskikeliksi ja aamutreenien jälkeen uskoimme manööverienkin menevän nappiin ja sitä ne sitten kutakuinkin olivatkin. Lähdöt vain sitten olivat katastrofaalisia ja viimeistään tämä esti Haraldin haastamisen vaikka itse purjehdusten aikana jatkuvasti otettiinkin hieman kiinni Charlottaa.

Kolmas päivä meni samalla paletilla, startit huonoja, purjehdus hyvää mutta mitäpä siitä kun Charlotta ei starttejaan juurikaan mokaillut (tosin eivätpä nekään mitenkään huikeita olleet mutta niin paljon parempia kuin meillä kuitenkin) niin siinä menivät ne mahdollisuudet. Toisen lähdön tuuliarpajaisissa sitten joko tuuri tai jatkuva keskittyminen toi tuloksen ja kuittasimme Arkin ja pääsimme nauttimaan myös lähtövoitosta Charlotan jo ollessa rannassa juomassa kaljaa.

Sellaista puhetta kyllä tuli esille että ensi vuonna LM:iä voisi olla kiva kisata taas HUS:n puolella (tai mikä ettei jossain muussa vastaavassa "pienemmässä" paikassa) regattatunnelman sijaan.
Mulla on kaikkien Merellin lähtöjen trackit tallessa, splittailen ja upin niitä kunhan kerkiän varmaan jo tämän päivän aikana.
Last edited by Petri on Tue Jul 10, 2012 20:45 pm, edited 1 time in total.
Post Reply