Ranking 5/2011 EspooGP

Moderators: Petri, harald

User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

No niin. Merelli ajelee sitten kolmella lauantaina ja neljällä sunnuntaina.
Lauantaiksi ei löytynyt ketään innokasta purjehtijaa... :cry:

No, näillä mennään. Pääasia lienee kuitenkin, että saadaan edes jokunen vene radalle.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Petri2
alokas
Posts: 12
Joined: Tue May 18, 2010 08:47 am

Post by Petri2 »

Mitenhän lie toi SI:n kohta 18.1. sitten tulkitaan onko miehistön lisääminen tai vähentäminen yhtä kuin miehistön vaihtamista :?:
Petri2
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Puuh. Leikkarit, perkeleen leikkarit.

Keli nyt oli mitä oli, radat olivat keskimäärin aika huonoja ja kakkoslähtö olisi pitänyt ampua poikki, kysyinkin jo kilpailupäälliköltä mitä pahaa me tehtiin eilen (kisoja järjestäessä) että siitä piti rankaista tällaisilla radoilla :)

Lähtö rannasta 9.37 pienen tyhjennysoperaation jälkeen, perillä 4 min ennen starttia eli vähän tiukille meni, Kytö on _kaukana_. Ehdin siinä katsoa että linja on vino ja poiju pahasti edullisempi, mutta eipä sinne sitten olisi ehtinyt joten otin sitten ihan ok startin keskeltä linjaa mutta toki vasemmalla ollut lössi sai etua positiostaan.
Eka kisa oli ihan hirveää, kryssi ei kulkenut, lenssi ei kulkenut ja vauhtiongelmia oli kokoajan. Charlotta katosi horisonttiin, Merelli oli tavoittamattomissa alusta asti ja sitten taas Anneli ja Bajan olivat selvästi takana. Tai siis, olisivat olleet ellen olisi arponut ylämerkin leikkaria n. 10 veneenmitalla pieleen...ja sama trendi sitten jatkui koko kisan ajan, jotain vikaa kyllä päässä kun arviointi (esim. levankikiskoa käyttäen) ei vaan onnistu. Oikea laita veti ihan hyvin, joten toinen kryssi tultiin sieltä, aallokko oli jotenkin kivempi ajaa. Oli siellä sitten huomattavan hitaita Albineita liikenteessä ja hieman sai kiroilla kun tuollaisessa kevyessä kelissä Albin jää jumittelemaan viereen aivan väärään ajokulmaan josta emme sitten toki päässeetkään mitenkään pois. Ennenvanhaan sentään Albinit olivat kaukana poissa tuollaisessa kelissä.

Toisessa lähdössä linja veneen pää oli parempi ja ihan ok startti veneen luota, mutta skuuttipistekokeilun tuloksena valuimme hieman edessä mutta alla olevan Annelin paskoihin ja piti vendata pois. Anneli taisi sitten seurata ja ylämerkillä, jonka leikkari taas ihan reisille, huomasimme että vasen laita olisi vetänyt törkeän paljon paremmin ja sitten kun tuuli kääntyi sen 90 astetta niin loppukisa olikin sitten todella jännää jonoajelua.

Kolmannessa lähdössä veneen pää taas edullisempi ja siellähän kaikki FE:t olivatkin. Anneli pääsi puikkaamaan veneen ja Merellin välistä, mutta en suonut Antille samaa kunniaa vaan pistin Merellin ottamaan kierroksia. Startissa kuitenkin hieman myöhässä, joten ihan putkeen se ei mennyt.
Tämän operaation hyöty sitten kaatui huonoon kommunikaatioon trimmaajan kanssa ja en saanut genuasta niin nousua kuin vauhtiakaan joten lopulta sitten takaata tullut Albin sulki vendamahiksen ja Merelli pääsi aika hyvin heittämään uusintalähtönsä jälkeen oikealle.
Hetken päästä sitten totesin että pakko sitä on lähteä muitten feneitten perään ja yhden Albin takaata tiukasti laskien vendan kautta menoksi. Merelli olikin siinä vaiheessa jo heittänyt vendan ja tuli kovaa vauhtia styyralla päin, mutta jokseenkin onnistunut Leebow-venda (ei hyvä mutta riittävä) kuitenkin sitten poltteli Merellin pois takaisin oikealle laidalle. Me taas jatkoimme tuulen shiftatessa vasemmalle ja ylämerkillä olimmekin sitten jättäneet Merelliä todella paljon, tai siis olisimme jättäneet enemmänkin jos leikkari olisi osunut edes hehtaarille. Heti Annelin perään lenssille ja Annelin uusi lenssivauhti on kyllä pelottavaa, koska emme edes peittämällä saaneet heitä varsinaisesti pysähtymään. Tässä kohtaa sitten totesimme, että jonottamalla ei voi pärjätä, joten rohkeasti jiippi ja ihmettelemään josko muualla tuulisi paremmin. No ei tuullut, joten alamerkillä sitten Annelin ja Merellin perässä.
Jostain syystä tosin sitten Panulle ja Antille oli jäänyt hämäräksi kryssi-lenssi-radan funktio (ehkä edellisen lähdön vinous oli pistänyt synapseja sekaisin :twisted: ) ja molemmat veneet jatkoivat kutakuinkin sivutuuleen kun taas me nostimme suoraan kryssille ja hetken päästä sitten olimmekin tavallaan ohittaneet molemmat. Nopeasti toki sitten molemmat saivat leikin päästä kiinni ja siitä sitten alkoikin kolmen FE:n pitkä marssi ylämerkille, jotain me teimme kyllä oikein koska nousimme paremmin kuin muut kaksi ja vauhtikin oli hyvä. Ehkä paras kryssini ikinä, mutta mitäpä hyötyä siitä kun leikkarin arviointi menee pieleen ja sitten slöörillä emme saaneet venettä vauhtiin joten Merelli menee 5 veneenmitan takamatkalta heittämältä alakautta ohi. Jos ei osaa trimmata niin sitten ei osaa.
Lenssi sitten hieman jännäilyä ja maalikryssillä vähän epätoivoisiakin yrityksiä, mutta kolmas sija lopulta turvallisesti haltuun.

Sarja siis 3-3-3 ja parantamisen varaa olisi mm. siinä että opettelisi arvioimaan leikkareita. Miehistö ei tehnyt juurikaan virheitä ja taktisestikin teimme oikeastaan vain sellaisia virheitä missä kyse on enemmänkin nopanheitosta. Charlotta on taas tolkuttoman kaukana eikä meidän venevauhdilla ole asiaa sinne karkeloihin, etenkin kun lenssi meni todella huonosti, ajoin aivan vääriä targetteja ja tämän tuloksena miltei joka lenssillä hävittiin. Tämän siitä saa kun koko kautena ei ole päässyt ajamaan rataa Olgalla, niin rata-lenssikulmat ovat ihan hukassa.
Startit lopulta ok, mutta laitojen valinta epäonnistui. Ja jotain pitäisi keksiä startteihin että saisi sieltä vielä ne pari lisäveneenmittaa etua muihin.

Noh, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Videomateriaalia yms. lienee luvassa joskus.

In other news, Heikonen on näemmä löytänyt venevauhdin ja Pertulla lienee yöllä ihmeteltävää&kiroiltavaa minkälainen kaveri tulikaan houkuteltua kisaamaan :) Harald saanee tyytyä yksinvaltiuteen hamaan loppuun saakka.
Tuloksia
http://www.emk.fi/kilpailu/kilpailut/fi ... _2011_1pv/

Lisäksi on lähes tragikoomista katsella Meglupuolella moninkertaisen Hai-mestarin konttausta. En tiedä onko kyse veneestä vai siitä ettei kolmella hengellä saa tarpeeksi punttia laidalle kryssille, mutta selvästikään Hai-opit eivät ole siirrettävissä suoraan Megluun. En kyllä itse olisi odottanut eron olevan noin raju.

Mitä meidän trimmiin tulee, niin skuuttipisteen siirtely edestakaisin ei oikein tuonut mitään apua, default-asento (Charlottalla on esim. 2 pykälää edempänä) tuntui parhaalta ja tuotti parasta menoa.
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Ja day 2 sitten. Hieman aikaisempi lähtö ja taas kisa-alueella viimetinkaan, eli valmistautuminen taas jäi vähäiseksi. Testattiin toki vähän trimmiä ja ihan kelvolliselta näytti joten menoksi.

Linja taas ekassa startissa holtittoman vino, joten poijun luota piti lähtemän. Ihan ok startti tuli otettuakin, mutta startin jälkeinen ajo meni pieleen ja oikeastaan hyöty startista katosi siihen. Siinä sitten kryssittiin ylös Merellin ollessa johdossa ja lopulta päädyin tulemaan Kaisa-kulman kautta merkille ja jouduin merkillä sitten laskemaan Merellin ja Charlottan alta. Lenssillä vauhtiongelmat jatkuivat, joko olemme vain lihoneet tai sitten emme vain osaa, mutta sekä Charlotta että Merelli karkasivat hieman. Lähempänä merkkiä sitten spinnupuomimme hela taas alkoi oikuttelemaan (varsinaista korjausta ei ole olemassa, pitää vain laittaa lisää teippiä sulkemaan tapin ja helan pesän välistä aukkoa) ja lopulta otimme sitten spinnupuomin kokonaan pois kun hela ei suostunut enää pitämään skuuttia sisällään. Vanhana kettuna allamme ollut Harald näki tämän ja lähti heti nostattelemaan, mutta epäonnistui ja pystyimme luikahtamaan karkuun siinä määrin että lähestyvän merkkitilan turvin pystyimme ottamaan purjeen alas rauhassa ja kiertämään merkin ongelmitta Charlottan jäädessä alle.
Koska lautakunta oli nostanut luokkalipun yhteydessä ylös ykköslipun, oli rata lyhennetty siis yhteen kierrokseen, joten kyseessähän oli maalikryssi ja heti kun Charlotta vendasi altamme me vendasimme perään ja venda meni hieman pieleen mutta Charlotta oli yhä peitossamme. Nopeasti Charlotta vendasi uudestaan ja vastavenda meiltä taas meni ihan reisille ja Charlotta pääsi hieman edellemme, tosin toki yhä veneenmitan alla.
Mutta koska maalilinja oli vino, Charlotta ohitti linjan meitä ennen, kuitenkin Merellin jäljessä.

Niin, tai no, yksikään FE ei ollut huomannut tuota lyhennystä vaan kaikki jatkoivat sitten matkaansa ylämerkkiä kohti, meitä lukuunottamatta. Yritin vielä Maxille vähän vihjailla että oma sääntötulkintani oli se että rata oli lyhennetty ja Panu oli jossain kaukaisuudessa joten...no eipä Max luottanut minuun ja siinä sitten odoteltiin kunnes aikaraja meni umpeen ja sekä Anneli että Bajan ottivat DNF:t.

Mitä tästä opimme? No sen että oikeasti en vain osaa ajaa vendoja. Tosin laskeskelin sitten itse, että tällä kaudella olen ajanut Olgalla vain 6 kilpailua (WHC:t) enkä mitään muuta ja lomapurjehduksetkin jäivät todella rajoitetuiksi niin ilmankos sitä ei ole juurikaan saanut tuntumaa ratavendoihin. Tai, tuskin olen koskaan niitä osannutkaan, mutta nyt taidon puute näkyi karulla tavalla.

Toisessa lähdössä sitten taas oikea laita tuntui paremmalta starttia edeltävän tiedustelun perusteella, mutta linja oli taas käsittämättömän vino joten poiju olisi ollut ylempänä tuulessa. Kun sitten tuuli kesken startin alkoi elpyä myös vasemmalla meni starttisuunnitelma sekaisin ja lopulta otin aika kehnon startin Annelin alta veneen lähettyviltä. Vauhtiongelmat kiihdytyksissa jatkuivat joten kohta sitten oltiin vähän missä sattuu. Koska kuitenkin oikea puoli yhä houkutteli, pitihän sitä vendata sinne ja siellä tuntui kulkevankin. Jos joku tällä viikonlopulla on toiminut niin se on venevauhti kryssillä ja nopeasti otimmekin sitten Annelin päänahan ja aloimme lähestyä leikkaria. Koska leikkarit menivät eilen niin huonosti ja tuuli shiftasi jatkuvasti alaspäin päätimme heittää vendan mikä osoittautui sitten virheeksi. Ilmeisesti tuuli sitten oskilloi siinä määrin että kohtapuoliin taas kurssimme laski ja oikealle jatkaneet Anneli ja Bajan ottivat valtaisasti meitä kiinni, jopa niin että merkillä Anneli oli mennyt ohitsemme. Toisaalta vasemmassa laidassa Match racea vetäneet Merelli ja Charlotta olivat jääneet kauas taakse, ilmeisesti huonon leikkarin takia.

Lenssillä Panu paineli sitten ihan omia vauhtejaan, mikä tosin osittain kai johtui siitä että hän pääsi nopeammin kovempaan tuuleen ja kun mekin sitten pääsimme siihen, ero ei juurikaan kasvanut. Tylsähkö merkinkierto ja maaliin kakkosina, taas kerran huono leikkarivalinta maksoi yhden sijan.
Kolmatta lähtöä sitten odoteltiinkin, mutta ei sitä ehditty koskaan lähettää.

Tiivistetysti viikonloppu:
+ Kryssivauhti ja kulmat
(+-) lähdöt
- Lenssivauhti
- Leikkarit
- Vendat

Miehistö toimi kutakuinkin virheettä mutta pinnamies taas mokaili senkin edestä.

Ja siinähän se kausi sitten onkin ja ensi kausi näyttää olevan miehistön osalta taas yhtä hajanainen, joten tuskinpa juurikaan enempääkään tulee ajettua eli pitänee keksiä jotain korvaavaa harjoitetta jos joskus tahtoisi kehittääkin ajotuntumaa.
User avatar
max
kokelas
Posts: 113
Joined: Fri May 28, 2010 21:21 pm
Location: Lohja

Post by max »

Petri wrote: Niin, tai no, yksikään FE ei ollut huomannut tuota lyhennystä vaan kaikki jatkoivat sitten matkaansa ylämerkkiä kohti, meitä lukuunottamatta. Yritin vielä Maxille vähän vihjailla että oma sääntötulkintani oli se että rata oli lyhennetty ja Panu oli jossain kaukaisuudessa joten...no eipä Max luottanut minuun ja siinä sitten odoteltiin kunnes aikaraja meni umpeen ja sekä Anneli että Bajan ottivat DNF:t.
Kyllä me uskottiin sua tuosta lyhennyksestä vaikka nopesti sääntökirjaa vilaisemalla emme pystyneet asiaa varmistamaan. Hetken mietittyäni totesin miehistölle, että meidän sijoitus ei voi huonontua lisäkierroksella, mutta lisäharjoitusta tarvitsemme, joten mennään muiden perässä.

Kisa oli meidän osalta aika lattea. Vastatuulilähdöt olivat vieraita ja veneeseen oli kerätty miehistöksi kaikki jotka olivat suostuneet. Pakka oli aika sekalainen ja vaihtui molemmille päiville. Päivän eka lähtö (ja ehkä muutkin) meni harjoitteluksi. Jokaisella lähdöllä manööverit paranivat selkeästi. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten oltaisiin pärjätty jos koko viikonlopun olisi ollut sama miehistö veneessä. No, harjoituksen vuoksi kisaan oli osallistuttu, joten se siitä. Olihan tämä myös eka ratakisa Bajanille.

Koko viikonlopun latteuden kruunasi sunnuntain toinen lähtö. Siinä rupesi olemaan kisan tuntua. Parasta oli ylämerkin kierto. Gastitkin saivat vähän tuntumaa mitä ratakisaaminen on parhaimmillaan(?) Tilanne oli about seuraava. Ajettiin styyralla Annelin imussa kohti ylämerkkiä. Olga tunkee paaralla väliin tekee siinä vendan. Vendassa hukkuu vauhtia joten päästään rinnalle. Mennään rinnakkain kohti levittäjää. Anneli hieman edellä. Levittäjältä spinnu ylös ja heti tilanteen stabiloiduttua tehdään jiippi hieman Annelin ja Olgan jäkeen. Lenssillä Olgan vauhti on kovempi mitä Bajanilla. Lopulta jäätiin selkeästi Olgalle. Lenssillä tapahtui myös mielenkiintoinen episodi veneessä. Keulagasti ilmoitti, että perässä tulee kaksi FE:tä jotka tekevät jotain (en nyt muista mitä, mutta se on epäoleellista). Ajattelin alkuun, että nyt keulagasti oli sekoittanut Albinit FE:hen, sillä eihän ketään voi olla meidän perässä. Selittely kuitenkin jatkui ja jatkui. Lopulta käänsin päätäni taakse ja näin Merellin sekä Charlotan perässä. WTF? En ollut uskoa tilannetta. Merelli ja Charlotta olivat ilmeisesti pitäneet kivaa kahdestaan ja jääneet sen vuoksi muista?

Parsin trackit joskus myöhemmin.
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

max wrote: Kyllä me uskottiin sua tuosta lyhennyksestä vaikka nopesti sääntökirjaa vilaisemalla emme pystyneet asiaa varmistamaan. Hetken mietittyäni totesin miehistölle, että meidän sijoitus ei voi huonontua lisäkierroksella, mutta lisäharjoitusta tarvitsemme, joten mennään muiden perässä.
Kyllä se olisi voinut huonontua kun Panu ei ollut mennyt linjan yli ;)
Lisäharjoitus ei tosiaan olisi ollut pahitteeksi, mutta toisaalta itse olen oppinut vuosien saatossa että kilpailu on väärä paikka ylimääräiselle harjoittelulle koska kun jotain menee rikki ei kyse olekaan "vain harjoituksesta". Tämä tosin lienee lähinnä vanhojen veneitten ongelma, meilläkin tosiaan saldona rikkoutumispuolella dirkin ploki mastosta, jennin falli ja pari ratsastajaa isosta :)
Eli keskimääräistä vähemmän damagea EspooGP:n kontekstissa.

Parsin trackit joskus myöhemmin.
Laitoin noi nyt erikseen FE-luokalle, mutta tuli sitten mieleen kun Sampsa heitti kuitenkin Modestynkin trackeja sinne että pitäisiköhän sittenkin vain laittaa kaikki saman lähdön veneet samaan "kisaan". No, voihan sellaisen tehdä manuaalisesti myöhemminkin, jos nyt edes Albineilta trackeja tulee yhtä enempää.
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Merellin trackit paikoillaan.
Nappasin ajat Peten trackeistä ja huomasin, että aikoja olisi voinut vielä tarkentaa :)
Alla kuitenkin ajat, joita käytin.

Start1: 8:04:54-9:22:26
Start2: 9:23:26-11:19:53
Start3: 11:20:01-13:25:01
Start4: 7:57:18-9:11:22
Start5: 9:11:30-10:46:32
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Miehistössä minä, Pone ja Freda.

Ekana päivänä olimme vähän ns. kuseessa isossa aallokossa lähdöissä kun jäätiin aika hyvin jumiin expressien väliin. Aallokko teki kyllä ajamisesta hiukan haastavaa, huomattavan alas ja suurilla AWA ja TWA kulmilla joutui ajamaan. Kolmanessa lähdössä sumputimme FEneet pois lähdössä ja siitä tuli näköjään aika ratkaiseva lähtö kun Merelli oli se joka joutui eniten kärsimään siitä sumpusta. Jotenkin Anneli vielä työntyi siitä läpi, ihme..

Illamme vietimme Pentalassa 606-partyssa, joka oli erittäin mukava. Ehkä vähän liiankin mukava, huolimatta aikaisesta nukkumaanmenosta oli ainakin allekirjoittanut hiukan hiljaisella päällä aamulla.

Odotimme toiseen päivään enemmän tuulta, ja kuumaa päivää mutta kun kryssimme kohti Kytötä pimeni taivas niin että oli kaivettava sadehousut ja muut rensselit esiin.

Näissä kahdessa lähdössä sitten Merelli otti tosi hyviä lähtöjä leenpuolimpaisena veneenä ja itse jouduimme jumiin expressien väliin ilman vendamahdollisuutta pois. Ihmettelin kovasti miksi viivasta tehtiin leen puolta noin vahvasti hyödylliseksi? Ja kun kerran pääsimme pois oli sitten Merelli heti vartioimassa, jopa niin tarkasti että tokassa lähdössä ajoimme reippaasti vasempaan nurkkaan odottaen kumpi vendaa ekana.

Tokassa lähdössä olimme jo tietoisia siitä että kyseessä on vain yhden kierroksen kisa, ja hyvällä etukäteissuunnittelulla tulimme ilman puomia alamerkille reilun leveästi. Vauhti kiihtyi mutkaan tultaessa genoalla niin että jouduimme jopa tässä vaiheessa väistämään Merellin peräpeiliä ja tuli hiukan hosu-venda. Kun styyralla kuitenkin päästiin yhdellä tikillä maaliin taisimme tällä kierrolla pelastaa aika paljon. Tässä olimme siis neljänsiä ja Merelli jä sittenkin viidenneksi. Koko kisa oli mennyt epätoivoisesti ohitusta odottaen.

Kuudetta lähtöä odoteltiin sitten reippaasti nousseen tuulen ja kaatosateen vallatessa rata-alueen. Odoteltiin ja odoteltiin, lautakunnalla ei minkäänlaista lippua ylhäällä ja epätietoisuus oli suuri kunnes sitten muutama minuutti ennen aikarajan umpeutuessa tuli AP A:n yli ja voitto oli meidän.

Suuret kiitokset kaikille, näistä tuli oikein mielenkiintoiset kisat! Aika ilmeistä on että vauhtierot tasaantuvat pikkuhiljaa mutta varmasti.

Väsy oli melkoinen, taisin mennä seitsämältä nukkumaan sohvalle, yhdeksältä sänkyyn ja heräsin aamukahdeksalta. Phew.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Toivotaan että saamme sunnuntaistakin trackeja, läppärin sähkönsyöttö oli jossain vaiheessa hypännyt tupsyt-reiästä ulos. Maailman huonoin keksintö tuo tupakansysytin 12VDC-liitin!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Petri wrote: Ennenvanhaan sentään Albinit olivat kaukana poissa tuollaisessa kelissä.
No onhan se Olgan vauhti parantunut huomattavasti parissa kaudessa, onnittelut siitä!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Petri wrote: Mitä meidän trimmiin tulee, niin skuuttipisteen siirtely edestakaisin ei oikein tuonut mitään apua, default-asento (Charlottalla on esim. 2 meilläkpykälää edempänä) tuntui parhaalta ja tuotti parasta menoa.
Meilläkin oli trimmiongelmia, tuntui siltä että Merelli ajoi avoinaisemmalla isolla mitä me emme ainakaan alussa voineet. Voi hyvin olla että meillä oli skuuttipiste liian edessä, ja genoa liian kireällä. Vaikeaa tuo oli kyllä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:
Petri wrote: Ennenvanhaan sentään Albinit olivat kaukana poissa tuollaisessa kelissä.
No onhan se Olgan vauhti parantunut huomattavasti parissa kaudessa, onnittelut siitä!
No sitäkin, mutta enemmänkin ehkä Albinien vauhti hidastunut (kärkeä lukuunottamatta).

Sinänsä muuten Albinien tuloksissa mielenkiintoinen kuriositeetti tuo Lurifaxin 4. lähdön DNF, lähtiköhän Lurifaxikin kiertämään kakkosrundia ja ei siten ehtinyt maaliin koska muuten meno oli aika suvereenia.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Minä en saa muuten expressien tai melgesien tuloksia, tulee vain joku java servlet-errori. Saatteko muut ne auki?

edit: hakkeroiden;

http://www.emk.fi/kilpailu/kilpailut/fi ... _FINAL.pdf


http://www.emk.fi/kilpailu/kilpailut/fi ... finalb.pdf

edit²: Hännisen Juha on kova kaveri joka ehtii kiertämään rataa kahdella veneellä samassa kisassa!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply