Ranking 5/2011 EspooGP

Moderators: Petri, harald

User avatar
max
kokelas
Posts: 113
Joined: Fri May 28, 2010 21:21 pm
Location: Lohja

Post by max »

max wrote: Elän toivossa, että saisin jostain kiristetty/lahjottua/houkultetua lisää gasteja. Nyt veneen miehistön kokonaissaldo on la 3 ja su 2. Kolmella vielä menee, mutta kahden kanssa tulee pikkasen liian kiire.
Nyt on gastitilanne merkittävästi parantunut. Enään sunnuntaille on yksi paikka vapaana.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kiva kuulla. Meille tuli vuorostaan peruminen. Sunnuntaiksi luvataan vielä ihan reipasta keliä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Tuli tossa juteltua Hakolan kanssa ja samalla tuli myös insidetietona se että rata-alue viikonloppuna on todnäk Kytön ympäristö (mikälie nyt kirjaimeltaan onkaan), eli tämä kannattaa huomioida kun ilmoittelee gasteille aikatauluja. Käytännössä tuo tarkoittanee väh. puolen tunnin ylimääräistä ajomatkaa normi-Rysäkariin verrattuna.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Alueella on sekä O, N että M-alueet;

Image

Noin niinkuin Pentalasta katsottuna niin tämähän sopii paremmin kuin hyvin!! :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Käytännössä lienee N, muut ovat liian pieniä noi isolle fleetille.
Guest

Post by Guest »

Petri wrote:Käytännössä lienee N, muut ovat liian pieniä noi isolle fleetille.
Kuis nii? O ja M on samaa luokkaa kuin Rysäkari ja suurempia kuin Melkki, jossa on vedetty ihan isolla fleetillä sielläkin.

Eikös O ole se "normaali" Kytön rata-alue?

Ville (ei jaksa kirjautua)
Guest

Post by Guest »

Onkohan syynä se että perinteisellä Rysäkarin K radalla ei saada tietyillä tuulilla tarpeeksi pitkiä ratoja rakennettua? Ainakaan kalenterin mukaan ei näyttäisi olevan K:lle montaakaan käyttäjää viikonloppuna? 606:set ajavat varmaan juuri Kytön pohjoispuolella omat kisansa. Oli miten oli, mutta kauas on pitkä matka...
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Jep, argumentti oli se että tietyillä tuulensuunnilla Rysäkarilla ei saada pitkiä ratoja ja tämä on ongelma EMK:n ratametodille missä luokat purjehtivat eripituisia ratoja. Tai no, ylipäätänsä Meglujen nopeuksisille veneille pitää radoista tehdä "riittävän pitkiä".

Ja sitten toinen ongelma on Rysäkarin pohja, siellä on sellaista sileää kalliota kolmessakympissä missä ei kovalla kelillä pysy kiinni mikään. Tämä ongelma korostuu kun luokkia on paljon ja radalle oikeasti tehdään jotain (nytkin käytössä tulee olemaan 3 ribiä) vs. Hanko/HSK-metodi.

Muistan joskus laskeneeni poijua sinne ja valuneeni satakunta metriä eikä koko matkalla ankkuri ottanut kiinni, köydestä suorastaan tunsi miten ankkuri vain liukui kalliopintaa pitkin.

Kytöllä toki sitten vastaavasti ongelmaksi tulee pienet syvänteet, juuri toukokuussa tuli järkättyä siellä (eli N:llä) X-jahtikisaa ja köysi ei paikoin riittänyt sitten millään. Sitten kun siirtyi 50m niin yhtäkkiä vettä olikin enää viitisentoista.
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Kyllä N-rata-alue on tunnettu siitä, että on vaikea saada poijuja ja lähtöveneitä pysymään paikallaan kun tuulee. Tuollahan syvyys on suurimmaksi osaksi 30-50 m ja paljon kalliota.

Rata-alue on myös aika karu Espoo GP:n pienimmille luokille. Tulee kunnon aallokko niin idän- kuin lännenpuoleisilla tuulilla.
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 900
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Täytyy toivoa, että keli pysyy kohtuullisena. Mulla on tällä hetkellä 1+2 kokoonpano eli kolmella mennään siihen asti kun on järkevää...
Rata-alue ei tosissaan mairittele sijainnillaan. Aallot on jees, jos niitä tulee mutta puolituntia lisää matka-aikaa aamuisin ei kyllä tunnu mukavalta.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Meilläkin kolmella, joten puntit tasan siltä osin. Alkuviikosta windgurun 11(14)m/s on laantunut 6-7m/s tasolle joka on oikein sopiva mun mielestä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Prkl, jätkät vaan optimoi veneitä kevyeen keliin :)

Meillä pitäisi ainakin toistaiseksi olla täysi porukka kasassa, mutta pohjan kunto on arvoitus kun gastiosasto niskuroi ja pitänee huomenna vielä täsmentää että lauantaina on pitkä matka rata-alueelle joten viimehetken puunaus ei oikein toimi.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Minusta tuntuu että miehet meidän veneessä painavat saman verran kun ruipe^W nuoret miehet teidän veneessä.

Jotenkin tuntuu kyllä vähän tyhmältä pitää 90-110 kiloista kaveria keulalla, pitäisi varmaan värvätä sellainen voimakas 2-metrinen 65 kiloinen keulagasti jostain.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
max
kokelas
Posts: 113
Joined: Fri May 28, 2010 21:21 pm
Location: Lohja

Post by max »

Jos joku ihmettelee samoja asioita purjehdusohjeesta kuin minä niin laitetaan tänne.

Kisarata on liitteen A rata B eli se Kytön eteläpuolinen. Tieto vahvistettu Lars Nyqvistiltä.

Purjehdusohjeen puuttuvat yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.purjehtija.fi/index.php?sivu=34672
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Nyt kun siis EGP ja MegluSM eivät ole samaa kilpailua, mieleen tuli mitenkä menee jos tuntee olonsa rikotuksi samalla rata-alueella, samoja merkkejä kiertävien meglujen toimesta, pitää vain luottaa siihen että Meglut tekevät kierroksia jos niitä protestoi?

Rataohjeessa on muuten virhe koskien merkkiä 3 :)
Post Reply