Nyt on gastitilanne merkittävästi parantunut. Enään sunnuntaille on yksi paikka vapaana.max wrote: Elän toivossa, että saisin jostain kiristetty/lahjottua/houkultetua lisää gasteja. Nyt veneen miehistön kokonaissaldo on la 3 ja su 2. Kolmella vielä menee, mutta kahden kanssa tulee pikkasen liian kiire.
Ranking 5/2011 EspooGP
Tuli tossa juteltua Hakolan kanssa ja samalla tuli myös insidetietona se että rata-alue viikonloppuna on todnäk Kytön ympäristö (mikälie nyt kirjaimeltaan onkaan), eli tämä kannattaa huomioida kun ilmoittelee gasteille aikatauluja. Käytännössä tuo tarkoittanee väh. puolen tunnin ylimääräistä ajomatkaa normi-Rysäkariin verrattuna.
Onkohan syynä se että perinteisellä Rysäkarin K radalla ei saada tietyillä tuulilla tarpeeksi pitkiä ratoja rakennettua? Ainakaan kalenterin mukaan ei näyttäisi olevan K:lle montaakaan käyttäjää viikonloppuna? 606:set ajavat varmaan juuri Kytön pohjoispuolella omat kisansa. Oli miten oli, mutta kauas on pitkä matka...
Jep, argumentti oli se että tietyillä tuulensuunnilla Rysäkarilla ei saada pitkiä ratoja ja tämä on ongelma EMK:n ratametodille missä luokat purjehtivat eripituisia ratoja. Tai no, ylipäätänsä Meglujen nopeuksisille veneille pitää radoista tehdä "riittävän pitkiä".
Ja sitten toinen ongelma on Rysäkarin pohja, siellä on sellaista sileää kalliota kolmessakympissä missä ei kovalla kelillä pysy kiinni mikään. Tämä ongelma korostuu kun luokkia on paljon ja radalle oikeasti tehdään jotain (nytkin käytössä tulee olemaan 3 ribiä) vs. Hanko/HSK-metodi.
Muistan joskus laskeneeni poijua sinne ja valuneeni satakunta metriä eikä koko matkalla ankkuri ottanut kiinni, köydestä suorastaan tunsi miten ankkuri vain liukui kalliopintaa pitkin.
Kytöllä toki sitten vastaavasti ongelmaksi tulee pienet syvänteet, juuri toukokuussa tuli järkättyä siellä (eli N:llä) X-jahtikisaa ja köysi ei paikoin riittänyt sitten millään. Sitten kun siirtyi 50m niin yhtäkkiä vettä olikin enää viitisentoista.
Ja sitten toinen ongelma on Rysäkarin pohja, siellä on sellaista sileää kalliota kolmessakympissä missä ei kovalla kelillä pysy kiinni mikään. Tämä ongelma korostuu kun luokkia on paljon ja radalle oikeasti tehdään jotain (nytkin käytössä tulee olemaan 3 ribiä) vs. Hanko/HSK-metodi.
Muistan joskus laskeneeni poijua sinne ja valuneeni satakunta metriä eikä koko matkalla ankkuri ottanut kiinni, köydestä suorastaan tunsi miten ankkuri vain liukui kalliopintaa pitkin.
Kytöllä toki sitten vastaavasti ongelmaksi tulee pienet syvänteet, juuri toukokuussa tuli järkättyä siellä (eli N:llä) X-jahtikisaa ja köysi ei paikoin riittänyt sitten millään. Sitten kun siirtyi 50m niin yhtäkkiä vettä olikin enää viitisentoista.
Kyllä N-rata-alue on tunnettu siitä, että on vaikea saada poijuja ja lähtöveneitä pysymään paikallaan kun tuulee. Tuollahan syvyys on suurimmaksi osaksi 30-50 m ja paljon kalliota.
Rata-alue on myös aika karu Espoo GP:n pienimmille luokille. Tulee kunnon aallokko niin idän- kuin lännenpuoleisilla tuulilla.
Rata-alue on myös aika karu Espoo GP:n pienimmille luokille. Tulee kunnon aallokko niin idän- kuin lännenpuoleisilla tuulilla.
Täytyy toivoa, että keli pysyy kohtuullisena. Mulla on tällä hetkellä 1+2 kokoonpano eli kolmella mennään siihen asti kun on järkevää...
Rata-alue ei tosissaan mairittele sijainnillaan. Aallot on jees, jos niitä tulee mutta puolituntia lisää matka-aikaa aamuisin ei kyllä tunnu mukavalta.
Rata-alue ei tosissaan mairittele sijainnillaan. Aallot on jees, jos niitä tulee mutta puolituntia lisää matka-aikaa aamuisin ei kyllä tunnu mukavalta.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Minusta tuntuu että miehet meidän veneessä painavat saman verran kun ruipe^W nuoret miehet teidän veneessä.
Jotenkin tuntuu kyllä vähän tyhmältä pitää 90-110 kiloista kaveria keulalla, pitäisi varmaan värvätä sellainen voimakas 2-metrinen 65 kiloinen keulagasti jostain.
Jotenkin tuntuu kyllä vähän tyhmältä pitää 90-110 kiloista kaveria keulalla, pitäisi varmaan värvätä sellainen voimakas 2-metrinen 65 kiloinen keulagasti jostain.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jos joku ihmettelee samoja asioita purjehdusohjeesta kuin minä niin laitetaan tänne.
Kisarata on liitteen A rata B eli se Kytön eteläpuolinen. Tieto vahvistettu Lars Nyqvistiltä.
Purjehdusohjeen puuttuvat yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.purjehtija.fi/index.php?sivu=34672
Kisarata on liitteen A rata B eli se Kytön eteläpuolinen. Tieto vahvistettu Lars Nyqvistiltä.
Purjehdusohjeen puuttuvat yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.purjehtija.fi/index.php?sivu=34672
Nyt kun siis EGP ja MegluSM eivät ole samaa kilpailua, mieleen tuli mitenkä menee jos tuntee olonsa rikotuksi samalla rata-alueella, samoja merkkejä kiertävien meglujen toimesta, pitää vain luottaa siihen että Meglut tekevät kierroksia jos niitä protestoi?
Rataohjeessa on muuten virhe koskien merkkiä 3
Rataohjeessa on muuten virhe koskien merkkiä 3