WHC 12/2010 + Casa Mare
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
WHC 12/2010 + Casa Mare
Ensi viikolla purjehditaan WHC:in viimeinen eli 12. osakilpailu. Tämäniltaisen Larun Shellin kebab-paninin yli muistui mieleen että mentiin joskus syömään pizzaa Casa Mareen WHC:n jälkeen.
Nyt olisi oiva tilaisuus kohdata IRL. Kertokaa aikeistanne niin katson voisiko jopa saada kabinetin meille purjehtijoille kisan jälkeen.
Windguru enteilee mellstenille 22 (31) knotsia ensi keskiviikolle joten eiköhän tuolla olisi jotain kerrottavaa
Nyt olisi oiva tilaisuus kohdata IRL. Kertokaa aikeistanne niin katson voisiko jopa saada kabinetin meille purjehtijoille kisan jälkeen.
Windguru enteilee mellstenille 22 (31) knotsia ensi keskiviikolle joten eiköhän tuolla olisi jotain kerrottavaa
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Re: WHC 12/2010 + Casa Mare
I'm in!harald wrote:Kertokaa aikeistanne niin katson voisiko jopa saada kabinetin meille purjehtijoille kisan jälkeen.
--
Pone
Hmm, Harmajalla 12/14...nice, kunnon spinnunrepimiskeli siis tällä hetkellä mutta ennusteitten valossa pitäisi moinata hetkellisesti about kisan aikaan hivenen.
Eilen tiistiksissä hämärä alkoi tulla siinä kasin tienoilla, joten pitänee toivoa maaliintuloa ennen sitä. Pitää myös toivoa että ajatus on paremmin mukana tekemisessä tänään, eilen ei vaan oikein inspiroinut ja lähtökin meni ihan pipariksi keskittymisen puutteen takia, sitä se kokonaista 2 viikon purjehdustauko tekee
Eilen tiistiksissä hämärä alkoi tulla siinä kasin tienoilla, joten pitänee toivoa maaliintuloa ennen sitä. Pitää myös toivoa että ajatus on paremmin mukana tekemisessä tänään, eilen ei vaan oikein inspiroinut ja lähtökin meni ihan pipariksi keskittymisen puutteen takia, sitä se kokonaista 2 viikon purjehdustauko tekee
Moi vaan Ollin porukalle ja tietysti Palle kans.
Laskeskelin tuossa juuri että jos Lisbeth olisi voittanut tänään ja Charlotta olisi ollut kakkonen, niin Lisbeth:illä olisi ollut 61.95 ja VindUngenilla tuo sama 61.85, eli Olli olisi voittanut 0.1 pisteellä VindUngenin. Emme nyt kuitenkaan jaksaneet jäädä maaliviivan väärälle puolelle neljäksi ja puoleksi minuutiksi odottelemaan, olihan meillä sentään kiire Casa Mareen pizzalle ja BISSELLE.
Terv,
Pone
Laskeskelin tuossa juuri että jos Lisbeth olisi voittanut tänään ja Charlotta olisi ollut kakkonen, niin Lisbeth:illä olisi ollut 61.95 ja VindUngenilla tuo sama 61.85, eli Olli olisi voittanut 0.1 pisteellä VindUngenin. Emme nyt kuitenkaan jaksaneet jäädä maaliviivan väärälle puolelle neljäksi ja puoleksi minuutiksi odottelemaan, olihan meillä sentään kiire Casa Mareen pizzalle ja BISSELLE.
Terv,
Pone
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Noh noh, onhan meillä vielä yksi rankingkilpailu vielä eli turkisregatta joten talviteloille ei ole vielä asiaa!
Tänään veneessä minä, Pone, Sampsa ja Freda keulakannella. Turkisregatan miehistöä päästiin ekaa kertaa ajamaan. Rannalta lähtiessä oli tuulista, ja vettäkin oli luvassa. Kolmosella lähdettiin suosiolla, enkä edes ajatellut ykköstä. Kävipä sitten niin että lämmitelyn aikana kävi puuskat 26+ knotsissa ja otettiin jopa yksi reivi. Päätin jo siinä vaiheessa että sillä ajetaan vähintäänkin riittävän pitkälle vaikka tyyntyvääkin luvattiin.
Track tuolla:
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=130
Radaksi uhkailtiin epämääräisten huivien säestämänä kolmosrataa, vaikka pimeyskin uhkasi. Itse olisin arvannut viitos-rataa, jolloin ekasta legistä olisi tullut jonkinlainen kryssi ainakin illan alussa.
No, lautakunnan kadonneitten varusteiden takia saimme lähtöajasta kiinni vasta sitten kun toisen lautakuntajäsenen toinen käsi laski (minuutti). Onneksi olimme sijoittuneet tosi hyvään paikkaan oman ajanlaskumme avulla ja otimmekin ihan oivan startin aivan vapaissa ulkopoijun luota. Eka legihän ei ollut kryssiä, joten tämä paikka oli selvästi paras. Kun lähtö mielestämme oli, oli Olga myös hyvin sijoittuneena mutta Vindungen oli edelleen fokka rullalla.
Johdimme siis fleettiä kohti vihreää viittaa ja takanamme Olga kamppailla reivilläkin puuskia vastaan. Ehdottaisin että Olgan gasteja syötettäisiin ja juotettaisiin talven aikana hiukan, kukaan ei ole sanonut että tämä on halpa laji Tällä legillä Vindungenin fokka lepatti aika lailla.
Vihreällä nosto kryssille melko voimmakkaassa sateeessa. En nähnyt mittareita paitsi vauhdin aika ajoin, ja tellarit olin unohtanut jo aikaa sitten. Miessaaren poijun löytäminenkin oli vaikeaa. VU ilmeisesti jatkoi suoraan fokan rikkoutumisen takia. Loppurata olikin sitten yksinajelua reippaassa johdossa, Anneli tokana ja Olga kolmantena. Perässä tuli Lisbeth startissa jääneenä josta heitä ei voi syyttää ja T-mini sekä Tyyne reippaasti takana.
Syvällä slöörillä käärmesaarten punaiselta viitalta pohjoiseen emme nostaneet spinnua. Kiersimme jollafleetin läheisyydessä poijun ja jatkoimme matkaa takaisin kohti miessaarta. Kapeikossa tuli sitten kirjasta lukemani rintaman aiheuttama tuulen kääntö. Tämä oli todella nopea ja suuri, kuten ehkä meidän trackista näkee. Harmi että tuollaisessa kapeikossa ei voi tietosenakaan ottaa hyödyn moisista. En väitä että me olimme kartalla sen kanssa myöskään, niin raju oli sifti länteen. Vehkasaaren kohdalla purimme reivin.
Kryssiä, spinnulenssi ja 35° apparentti maaliin. Wolfberger poksahti auki ja skoolasimme sarjan ja illan suorituksen kunniaksi. Kiitoksia kaikille, ei vain Charlottaa purjehtineille eikä vain tämän illan kisan johdosta vaan kaikille tasapuolisesti osallistumisesta!
Tänään veneessä minä, Pone, Sampsa ja Freda keulakannella. Turkisregatan miehistöä päästiin ekaa kertaa ajamaan. Rannalta lähtiessä oli tuulista, ja vettäkin oli luvassa. Kolmosella lähdettiin suosiolla, enkä edes ajatellut ykköstä. Kävipä sitten niin että lämmitelyn aikana kävi puuskat 26+ knotsissa ja otettiin jopa yksi reivi. Päätin jo siinä vaiheessa että sillä ajetaan vähintäänkin riittävän pitkälle vaikka tyyntyvääkin luvattiin.
Track tuolla:
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=130
Radaksi uhkailtiin epämääräisten huivien säestämänä kolmosrataa, vaikka pimeyskin uhkasi. Itse olisin arvannut viitos-rataa, jolloin ekasta legistä olisi tullut jonkinlainen kryssi ainakin illan alussa.
No, lautakunnan kadonneitten varusteiden takia saimme lähtöajasta kiinni vasta sitten kun toisen lautakuntajäsenen toinen käsi laski (minuutti). Onneksi olimme sijoittuneet tosi hyvään paikkaan oman ajanlaskumme avulla ja otimmekin ihan oivan startin aivan vapaissa ulkopoijun luota. Eka legihän ei ollut kryssiä, joten tämä paikka oli selvästi paras. Kun lähtö mielestämme oli, oli Olga myös hyvin sijoittuneena mutta Vindungen oli edelleen fokka rullalla.
Johdimme siis fleettiä kohti vihreää viittaa ja takanamme Olga kamppailla reivilläkin puuskia vastaan. Ehdottaisin että Olgan gasteja syötettäisiin ja juotettaisiin talven aikana hiukan, kukaan ei ole sanonut että tämä on halpa laji Tällä legillä Vindungenin fokka lepatti aika lailla.
Vihreällä nosto kryssille melko voimmakkaassa sateeessa. En nähnyt mittareita paitsi vauhdin aika ajoin, ja tellarit olin unohtanut jo aikaa sitten. Miessaaren poijun löytäminenkin oli vaikeaa. VU ilmeisesti jatkoi suoraan fokan rikkoutumisen takia. Loppurata olikin sitten yksinajelua reippaassa johdossa, Anneli tokana ja Olga kolmantena. Perässä tuli Lisbeth startissa jääneenä josta heitä ei voi syyttää ja T-mini sekä Tyyne reippaasti takana.
Syvällä slöörillä käärmesaarten punaiselta viitalta pohjoiseen emme nostaneet spinnua. Kiersimme jollafleetin läheisyydessä poijun ja jatkoimme matkaa takaisin kohti miessaarta. Kapeikossa tuli sitten kirjasta lukemani rintaman aiheuttama tuulen kääntö. Tämä oli todella nopea ja suuri, kuten ehkä meidän trackista näkee. Harmi että tuollaisessa kapeikossa ei voi tietosenakaan ottaa hyödyn moisista. En väitä että me olimme kartalla sen kanssa myöskään, niin raju oli sifti länteen. Vehkasaaren kohdalla purimme reivin.
Kryssiä, spinnulenssi ja 35° apparentti maaliin. Wolfberger poksahti auki ja skoolasimme sarjan ja illan suorituksen kunniaksi. Kiitoksia kaikille, ei vain Charlottaa purjehtineille eikä vain tämän illan kisan johdosta vaan kaikille tasapuolisesti osallistumisesta!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
windlog:
Code: Select all
2010 HAR Tuorein säähavainto: 15.9.2010 17:40 Suomen aikaa kaakkoistuulta 11 m/s; puuska 13 m/s; paine 994,8 hPa; pilvistä (8/8);
2010 KAS Tuorein säähavainto: 15.9.2010 17:40 Suomen aikaa kaakkoistuulta 13 m/s; puuska 15 m/s; paine 994,5 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 15.9.2010 18:40 Suomen aikaa etelätuulta 11 m/s; puuska 13 m/s; paine 993,8 hPa;
2010 KAS Tuorein säähavainto: 15.9.2010 18:40 Suomen aikaa kaakkoistuulta 12 m/s; puuska 14 m/s; paine 993,7 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 15.9.2010 19:50 Suomen aikaa lounaistuulta 7 m/s; puuska 8 m/s; paine 994,8 hPa;
2010 KAS Tuorein säähavainto: 15.9.2010 19:30 Suomen aikaa lounaistuulta 5 m/s; puuska 6 m/s; paine 994,6 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 15.9.2010 20:50 Suomen aikaa Lämpötila 12,9 °C; kosteus 83 %; kastepiste 10,1 °C; länsituulta 6 m/s; puuska 7 m/s; paine 995,4 hPa; melkein pilvistä (7/8); näkyvyys 14 km.
2010 KAS Tuorein säähavainto: 15.9.2010 20:50 Suomen aikaa Lämpötila 12,7 °C; kosteus 92 %; kastepiste 11,4 °C; länsituulta 6 m/s; puuska 7 m/s; paine 995,5 hPa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11021
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
No helposti tuo ei kyllä toteudu. Odotetaan nyt niitä lopullisia.
edit: en toki estä sitä että käyt katsomassa menneiden vuosien rankingtuloksia sekä FE-rankingissa että WHC:ssa ja teet omat johtopäätöksesi
edit²: laskentaa vaikeuttaa toki se, että tänä vuonna WHC:ssä on vain 19 venettä, kun edellisvuosia on ollut jopa 30.
edit: en toki estä sitä että käyt katsomassa menneiden vuosien rankingtuloksia sekä FE-rankingissa että WHC:ssa ja teet omat johtopäätöksesi
edit²: laskentaa vaikeuttaa toki se, että tänä vuonna WHC:ssä on vain 19 venettä, kun edellisvuosia on ollut jopa 30.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020