Pirttisaari

Moderators: Petri, harald

Post Reply
rpuustin
kokelas
Posts: 224
Joined: Mon Feb 17, 2003 16:25 pm

Pirttisaari

Post by rpuustin »

Hei,

kausi tuli avattua viime viikonloppuna kun siirsimme Charan Loviisasta Suomenojalle. Oli pakko käydä Pirttisaaressa katsomassa miltä Uudenmaan virkistysalueyhdistyksen hallussa oleva paikka näyttää. Valinta osoittautui onnistuneeksi ja oli mukava havaita yhdistyksen satsanneen laituriin kunnolla ja nyt suojaisessa lahdessa oli laiturinjatkeen lisäksi 11 poijua mutta kylkikiinnityskään ei liene pois suljettu vaihtoehto vanhan yhteyslaiturin kupeessa. Kallioisiin rantoihin on myös laitettu kiinnityslenkkejä sinne tänne ja jos täydeltä näyttää niin niitä kannattaa vilkuilla.

Alueella on merkitty luontopolku, vessoja, grillauspaikkoja, mahdollisuus tutustua vanhoihin tykkeihin ja tunneleihin ja hyvät opastaulut. Kannattaa vierailla.

t. Raimo
Raimo Puustinen (WAFI)
FE-741
S/Y Chara
L-7414
heikonen
alokas
Posts: 10
Joined: Mon Jun 01, 2009 16:12 pm

Post by heikonen »

Paljonkos Pirttisaaren laiturissa on vettä? Nykyinen vene vaatii noin 2m.

jussi
rpuustin
kokelas
Posts: 224
Joined: Mon Feb 17, 2003 16:25 pm

Post by rpuustin »

Hei,

laiturissa oli meidänkin aikana aivan rannassa Dehler 46, jolla syväystä oletettavasti reilusti yli kaksi metriä, joten pitäisi riittää sinullekin mukavasti. Tulosuunnasta katsottuna laiturin vastakkaisella puolella aivan rannimmainenkin poiju takaa melko suurella varmuudella kahden metrin syvyyden. Laiturin kupeessa ei ainakaan ollut kiviä, joten reilusti vain kokeilemaan.

t. Raimo
Raimo Puustinen (WAFI)
FE-741
S/Y Chara
L-7414
heikonen
alokas
Posts: 10
Joined: Mon Jun 01, 2009 16:12 pm

Post by heikonen »

Kiitos!

jussi
vvoltti
luti
Posts: 364
Joined: Mon Sep 15, 2008 11:10 am

Post by vvoltti »

Viime viikolla elokuun ekana perjantaina Pirttisaaressa 26 venettä + 1 ankkurilla rantakallioihin, joku ahdistui ja kääntyi poiskin. Seassa useita mun mielestä "normaalia" isompia veneitä. Viimeiset pakattiin siten, että laiturin juuressa oli kolme venettä kyljittäin kiinni + keulat kiinni siinä laivarampissa. Niiden takana kaksi venettä rinnakkain kylkikiinnityksessä. Loput normaalisti poijuissa, itse olin ainoa joka oli tokassa rivissä ja kolmas koukku samassa poijussa. Osa poijuista on niin lähellä laituria, että toka rivi on vähän vaikea. Laiturin päätyyn pääsee kyllä hyvin toiseen riviin.

Lieneekö tuollainen tungos normaalia? Muutamia kertoja olen käynyt, mutten ennen ole nähnyt enempää kuin viitisen venettä paikalla.

Ville
Post Reply