Muotit missä?

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Muotit missä?

Post by harald »

Heitetään tähän avauksena,

tietääkö kukaan missä FE'n muotit ovat tänä päivänä? Toivottavasti ne
eivät ole tuhoutuneet missään palossa tjms..
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

No, lähetin sitten e-mailin Eivindille eikä hänkään tiennyt missä
muotit ovat tänä päivänä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
juhpoh
kokelas
Posts: 94
Joined: Fri Oct 25, 2002 08:27 am
Location: Vantaa

Muotit

Post by juhpoh »

no varmaa tietoahan asiasta minulla ei ole, mutta olen kuullut, että muotit todellakin paloivat. (Tää voi olla todellakin villi/ilkeämielinen huhu, en ota vastuuta tiedon paikkaansapitävyydestä).
Kyseessä oli ehkä tulitikkutehtävän "Kuinka polttaa veneveistämö ja nostaa vakuutuskorvaus vain yhtä tikkua siirtämällä" ratkaisuyritys :wink:
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tällaisen huhun minäkin olen kuullut tai muistan muistaneeni...
Harmi jos noin on käynyt, vene on suht sopiva pienelle perheelle
ja ennenkaikkea edullinen.

Taitaa vain olla niin että jos alettaisiin rakentamaan uusia hinta nousisi
kolminkertaiseksi (50 000 €?).
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
ilona

Muotit

Post by ilona »

Tervehdys Feneilijät!

Närpiössä tai jossain siellä päin on kaveri nimeltä Rainer Svenfeld. Hän löysi ainakin peräsimen muotit muutama vuori sitten. Yhteystietoja en ole säilyttänyt, mutta muistaisin, että Närpiön kunnan puhelinvaihteen hoitaja tiesi kaverin ja antoi puhelinnumeron.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Hei kiitos Ilona,

tuosta tipistä saattaa joillekin tulla oikeesti hyötyä vielä. Ainakin jos katsoo meidän
kvasi-tieteellistä tutkimusta peräsimen "täplästä"...
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Ilona
alokas
Posts: 6
Joined: Tue Nov 05, 2002 22:28 pm

Uutta vihiä muoteista

Post by Ilona »

Selvittelin ihan vaan uteliaisuudesta Ilonan omistushistoriaa ja sillä retkellä sain yhteyden Ilonan ekaan omistajaan (itse olen kolmas). Hän kertoi nähneensä Ruotsissa joskus -85 jälkeen rakennetun FE:n. Hän oli ymmärtänyt, että se oli myös tehty Ruotsissa, joten jos juttu pitää paikkansa saattavat muotit olla naapurin hallussa.

Mukavaa talventuiverrusta vaan kaikille Feneilijöille. Ei tässä ole oikeestaan kuin kaksi kuukautta kun saa taas kölin kastella. :P
Tero

Re: Uutta vihiä muoteista

Post by Tero »

Ilona wrote:Selvittelin ihan vaan uteliaisuudesta Ilonan omistushistoriaa ja sillä retkellä sain yhteyden Ilonan ekaan omistajaan (itse olen kolmas). Hän kertoi nähneensä Ruotsissa joskus -85 jälkeen rakennetun FE:n. Hän oli ymmärtänyt, että se oli myös tehty Ruotsissa, joten jos juttu pitää paikkansa saattavat muotit olla naapurin hallussa.

Mukavaa talventuiverrusta vaan kaikille Feneilijöille. Ei tässä ole oikeestaan kuin kaksi kuukautta kun saa taas kölin kastella. :P
Moro! Nostetaan todella vanhaa topiccia kun en parempaakaan kysymysalustaa kysymykselleni löytänyt nopealla selauksella :) Elikkäs minulle jäi isältäni perintönä fe83, joka on ollut meillä vuodesta 1989. Kysymys siis kuuluu, että mikä on virallinen kasikolmosten valmistusmäärä? Kyseisen veneen vuosimalli on 1985 ja vesillelasku 1986, valmistenumero 223 ja alkuperäisessä isopurjeessa punainen s, jonka alla sininen x kirjain kyljellään. Perimähuhun mukaan muistelen, että veneitä olisi virallisesti tehty alle 223? Ja purjeen s/x merkintä olisi viitannut siihen että venettä olisi ollut tarkoitus viedä Ruotsiin sunwind äxän, tai expressin nimellä? T. Tero Hakkarainen Kuopio
s/y Merilla
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Valmistusmääristä ei taida varmaa tietoa olla. Monesta veneestä ei edes löydy valmistusnumeroa.

Tuolta löytyy jotain tietoa Sunwind Expressistä, jos toinen kotimainen taipuu: www.sunwindexpress83.se

Tuolla nimellä noita on kai Ruotsissa myyty, mutta näköjään ainakin yksi on päätynyt Suomeenkin, jos teillä tuollainen on. Tervetuloa foorumille kuitenkin, oli merkki mikä tahansa!
Olli Niemi
Erno
kokelas
Posts: 57
Joined: Tue Sep 10, 2013 13:03 pm
Location: Espoo

Post by Erno »

Meidän veneen pentterissä olevassa tarrassa lukee 229 ja vuosi 1984. Mielenkiintoista sinänsä.
KaleviHarkonen
luti
Posts: 533
Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
Location: Espoo

Post by KaleviHarkonen »

Huimia ovat silti valmistusmäärät olleet kun niitä vertaa nykyaikaan. Tarfin tilastojen mukaan vuonna Suomessa 2015 rekisteröitiin 22 uutta purjevenettä, seuraavana vuonna 29 kpl - siis kaikki merkit ja mallit yhteensä.
Post Reply