Vähän saa sahata aukkoa suuremmaksi. Mieti ennen sahaamista mihin suuntaan haluat luukun paikan hienosäädettyä. Siitä kuvasta lähtien oman luukun asennus;
Keulaluukun tiivistys taas
- FE-Sillanpää
- luti
- Posts: 568
- Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
- Location: Itä-Uusimaa
läpinäkyvyys ajan funktiona
Oliko nyt niin, että gebot ym. ovat pleksiä (vrt. Houdinin karkaistu lasi)? Jos, niin montako vuotta nykypleksi kestää nättinä, ennen kuin sumentuminen alkaa häiritä? Joko näkyy ikä tai naarmut, kun Haraldin flushlinella on ketjun päiväysten mukaan alkamassa 8. kesä? (Vrt. Houdinin lasi on kirkas vielä 28 vuoden jälkeenkin kun taas salongin pleksi-ikkunat pitäisi vaihtaa ja ovi on jo vaihdettu. Lewmarin sitloodan seinässä oleva pleksiluukku on myös sumea mutta eipä siitä maisemia näkisikään).
Eli onko tämä tyypillistä kompromissin tekoa: valittava kalterit tai ajan mittaan sumentuminen?
Eli onko tämä tyypillistä kompromissin tekoa: valittava kalterit tai ajan mittaan sumentuminen?
Re: läpinäkyvyys ajan funktiona
TervehdysFE-Sillanpää wrote:...Joko näkyy ikä tai naarmut, kun Haraldin flushlinella on ketjun päiväysten mukaan alkamassa 8. kesä? ...
Meillä Gebonen ollut useamman vuoden. Olisikohan alkava kausi jo neljäs. En vieläkään ole keksinyt millä tavalla vanha Houdini olisi ollut parempi. Lisäksi Gebon "lasin" pinta-ala on merkittävästi suurempi kuin Houdinin. Ensi alkuu ei oikein ymmärtänytkään kuinka suuri tuo ero lopulta onkaan puhumattakaan kulkuauton koosta, joka tuntuu merkittävästi avarammalta.
Korjaan siis seuraavasti: vaihtoehtoina ovat pieni kirkaslasi kalterien varjostamana koskeassa ja koleasssa keulapiikissä tai suuri valoaukko, josta tulvii luonnon valoa kuivaan ja viihtyisään keulapiikkiin.FE-Sillanpää wrote:...Eli onko tämä tyypillistä kompromissin tekoa: valittava kalterit tai ajan mittaan sumentuminen?
Ystävällisin veneily terveisin PR
Saitko luukun tilattua ja asennettua? Ulkopuolen asennuksen saa varmasti siistiksi mutta miltä luukun asennus näyttää sisältä...?Arkki wrote:Nyt tarjouksessa SVB.de:ssä Gebo Offshore Hatch tarjouksessa
http://www.svb24.com/index.php?sid=eb73 ... nid=117541
hintaan 229,90 eli menee tilaukseen mikäli sopii Arkkiin. Koko oli melkein sama kuin Flushline luukussa. Pitää mitata vielä vanhan Houdinin aukko ja mahtuuko aukeamaan kolossaan.
Kuva kertoisi tietysti kaiken.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
Niin, minulla on tuo luukku jo asennettuna (tilasin sen viime keväänä).asalovuo wrote:Saitko luukun tilattua ja asennettua? Ulkopuolen asennuksen saa varmasti siistiksi mutta miltä luukun asennus näyttää sisältä...?
Kuva kertoisi tietysti kaiken.
Ilman kehystähän sitä ei saa siistiksi sisäpuolelta - Al kehys kustantaa luokkaa 80-115 eur (jos siihen on sellaista). Lähin kehys, mikä SVB:ltä löytyy:
42402 GEBO - Trimkit / mounting frame
Offshore 60 500 x 500 mm 82,90 ¤*
[En tiedä onko sopiva, mitoissa on muutaman millin ero]
Mistäköhän O-renkaita voisi hankkia vai onkohan ainoa vaihtoehto ostaa koko kahva?harald wrote:Väliaikaraportti Gebo Flushline 560x560 kestävyydestä. Luukku on
paikallaan nyt neljättä kesää ja sadetta riittää. Luukku on edelleen tiivis,
mutta kahvojen tiivisteet ovat kai kuivuneet sen verran että luukun kahvat
pitää vetää kiinni jottei niitten akseleita pitkin ala tiputtaa.
Taitaa olla edessä O-renkaiden vaihto, ja jonkinlaisen vesivaseliinin voitelu.
Onneksi tuossa luukussa on ajateltu huoltamista, Samalla pitää varmaan
tarkastaa karmin takaosan tiiveys.
SVB:ltä löytyisi kahvoja mutta ei tiiviste settiä.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
IKH has sets of O-rings, but also sells them per piece. Most likely sets of rings could also be found from Biltema or Motonet (you'll probably need 2 rings out of 50 useless ones).asalovuo wrote:Mistäköhän O-renkaita voisi hankkia vai onkohan ainoa vaihtoehto ostaa koko kahva?
Take old O-ring with you as an example.
Täältä löytynee sopiva:
http://tuotteet.tiivistekeskus.fi/main.html
http://tuotteet.tiivistekeskus.fi/main.html