Sattui kirjastossa silmään Vene-lehden lokakuun numerossa uusi juttusarja, jossa FE83 purjehditaan Saimaalta Kirkkonummelle peruskunnostettavaksi jossain oppilaitoksessa.
Kestotilaajat ehkä saavat linkin auki, minä en. http://venelehti.fi/digilehti/#/issue/493/105482
Vene-lehden juttusarja: Remontissa Finn Express 83
Re: Vene-lehden juttusarja: Remontissa Finn Express 83
TervehdysOlli wrote:Sattui kirjastossa silmään Vene-lehden lokakuun numerossa uusi juttusarja, jossa FE83 purjehditaan Saimaalta Kirkkonummelle peruskunnostettavaksi jossain oppilaitoksessa.
Kestotilaajat ehkä saavat linkin auki, minä en. http://venelehti.fi/digilehti/#/issue/493/105482
Huomasin tuon saman jutun. Kiva kun näitä "klassikoita" entisöidään tuleville sukupolville. Saas nähdä onko tuo lehdessä esitelty remontti laajuudessaan lähellekään Ernon Melissa hanketta? Melissaan on upotettu työtunteja hurjat määrät ja ymmärtääkseni homma jatkuu edelleen tulevan talven aikana.
Ystävällisin veneily terveisin PR
-
- luti
- Posts: 533
- Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
- Location: Espoo
Eipä tämän juttusarjan perusteella Vene-lehdelle kannata tiedonjulkistamispalkintoa ehdottaa. Artikkelin sisältö on lähinnä luettelo tehdyistä pikkuhommista, ilman että työmenetelmiä tms. olisi mitenkään avattu. Ja moneen Feneeseen verrattuna tämä paljon mainostettu kunnostus on aika kevyttä kamaa, vaikkapa pohjan osalta "kevythionta ja uutta eliönestomaalia".
Suurimman huomion herätti kuitenkin toimittajan jutustelu veneen laminointivirheistä, joista sanottiin että "Nykralla oli ollut kiire saada veneet pois käsistä ennen häämöttävää konkurssia, joten viimeistelyt jäivät puolitiehen."
Tuossa väitteessä ei ole logiikkaa. Jos veistämöllä on konkurssin uhka ilmassa, niin eihän silloin laadusta tingitä, vaan päinvastoin panostetaan siihen, että tuote on varmasti kunnossa ja asiakkaat tyytyväisiä. Sitten taas jos konkurssi on tiedossa, tulopuolen kiiruhtaminen viittaa siihen, että tietyille velkojille halutaan antaa etuasema. Tällaisesta tempusta joutuisi vankilaan - ainakin nykyään.
Suurimman huomion herätti kuitenkin toimittajan jutustelu veneen laminointivirheistä, joista sanottiin että "Nykralla oli ollut kiire saada veneet pois käsistä ennen häämöttävää konkurssia, joten viimeistelyt jäivät puolitiehen."
Tuossa väitteessä ei ole logiikkaa. Jos veistämöllä on konkurssin uhka ilmassa, niin eihän silloin laadusta tingitä, vaan päinvastoin panostetaan siihen, että tuote on varmasti kunnossa ja asiakkaat tyytyväisiä. Sitten taas jos konkurssi on tiedossa, tulopuolen kiiruhtaminen viittaa siihen, että tietyille velkojille halutaan antaa etuasema. Tällaisesta tempusta joutuisi vankilaan - ainakin nykyään.
En ole vielä marraskuun numeroa lukenut, mutta aika lieviä ovat laminointivirheet, jos ne vasta yli kolmen vuosikymmenen jälkeen alkavat vaivata. Sivusta on tullut seurattua, kun muutaman vuoden ikäisiä ranskattaria roudataan korjattavaksi paljon pahempien vikojen takia...KaleviHarkonen wrote:Suurimman huomion herätti kuitenkin toimittajan jutustelu veneen laminointivirheistä, joista sanottiin että "Nykralla oli ollut kiire saada veneet pois käsistä ennen häämöttävää konkurssia, joten viimeistelyt jäivät puolitiehen."
Kovin montaa laminointivirhettä en ole vielä omasta veneestä löytänyt, ja nekin vähät ovat olleet melko helppoja korjata.
Olli Niemi
No kyllä tuossa mainittiin, että jo neitsytpurjehduksen jälkeen oli pitänyt korjata moottoripedin laminointia ja nyt korjattiin kölipalkiston laminointia. Ilmeisesti ko. venettä ei oltu pahemmin ajettu kiville, kun kölipalkistossa vielä oli alkuperäinen virhe.Olli wrote: En ole vielä marraskuun numeroa lukenut, mutta aika lieviä ovat laminointivirheet, jos ne vasta yli kolmen vuosikymmenen jälkeen alkavat vaivata.