Cunningham viritys

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

MattiK
alokas
Posts: 24
Joined: Wed May 23, 2012 19:46 pm

Cunningham viritys

Post by MattiK »

Moi,

Jatkan viristysten kyselemistä. Omassa Fe83 ei ole cunningham viritystä ja kysyisin kannattako se viedä sitlooraan asti vai jättää maston viereen pyrpylän kautta jossa rapulukko?
Foorumin kätköistä oli tietoa, että köydeksi käy 6mm.
Onko käytännössä tällä ollut merkitystä?

Vielä sen verran, etä miten kiinnitetään mastoon/puomiin lisää kiinnikkeitä/knaapeja tmv. pop niiteillä? Lähinnä juuri outhaulin ja tuon cunninghamin kiinnityksiin.

T//Matti
FIN 3755 s/y Elisa
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11043
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Sen verran vähän on käyttöä cunninghamille, etenkin uusien laminaattien myötä että minä en osaa sanoa oikein juuta vai jaata.

Meillä on hieno cunningham, mutta ikinä sitä ei olla vissiin käytetty. Fallin kireys on se jota ollaa säädetty.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
vvoltti
luti
Posts: 364
Joined: Mon Sep 15, 2008 11:10 am

Post by vvoltti »

Tjaa, kyllä mä käytän cunnaria paljonkin, falliin harvemmin tulee koskettua purjehduspäivän aikana. Mutta varsinaiseen kysymykseen en minäkään sano juuta enkä jaata, makuasioita. Mieti itse, haluatko säätää sitä cunnaria mastolta vai sitloorasta... Sitlooraan vieminen vaatii pari plokia enemmän. Ei se kovin kummonen probleema ole miettiä mitä itse haluaa.

Outhaul on sitten kokonaan eri asia. En oikein ymmärrä kysymystä enää siinä vaiheessa kun yhtäkkiä hypätään cunnarista outhauliin.

V.
Post Reply