Veneen siirto Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle.

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

Ari

Veneen siirto Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle.

Post by Ari »

Moro!
Olen siirrättämässä Finn Express 83 purjevenettä Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle. Olen saanut yhden tarjouksen Tampereen seudun kulj.liikkeeltä. Matkaa siirrolle tulee hiukan yli 100 kilsaa ja he pyysivät tästä urakasta 1100 euroa. Kuulostaa hiukan kalliilta ja ajattelinkin kysellä vielä parista kuljetusliikkeestä täältä pääkaupunkiseudulta. Nyt otettaisiin vastaan hyviä vinkkejä luotettavasta kuljetusliikkeestä, joka on kuljettanut myös purjeveneitä ja hinta olisi kohtuullinen.
User avatar
FE-Sillanpää
luti
Posts: 568
Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
Location: Itä-Uusimaa

Re: Veneen siirto Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle.

Post by FE-Sillanpää »

Ari wrote:Moro!
Olen siirrättämässä Finn Express 83 purjevenettä Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle. Olen saanut yhden tarjouksen Tampereen seudun kulj.liikkeeltä. Matkaa siirrolle tulee hiukan yli 100 kilsaa ja he pyysivät tästä urakasta 1100 euroa. Kuulostaa hiukan kalliilta ja ajattelinkin kysellä vielä parista kuljetusliikkeestä täältä pääkaupunkiseudulta. Nyt otettaisiin vastaan hyviä vinkkejä luotettavasta kuljetusliikkeestä, joka on kuljettanut myös purjeveneitä ja hinta olisi kohtuullinen.
Kysäise Sipoosta Reffe Oy:ltä / 0400 451 662

On nosteltu ja siirrelty paatteja ja löytyy asianmukainen purjevenekuljetusvaunu.

(Mutta eikö T:reella olisi kiva purjehtia?)
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Minä käytin tätä http://www.kuljetuspekkajokinen.fi/ .

Vene siis siirtyi Raisiosta Helsinkiin. Kuljetus sovitettiin siten, että kuskilla oli jokin toinen keikka Turun suuntaan ja olisi muutoin ajellut tyhjällä autolla takaisin...
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Handy
Hallitus
Posts: 352
Joined: Sun May 24, 2009 19:18 pm
Vene: Adios

Post by Handy »

Jos veneeseen on kunnollinen kiinteä pukki niin vaihtoehtoja on enemmän. Jos pukkina on kolmijalat niin sitten pitää olla auto/kärry jossa on tuet itsessään. Esim Karttusella on autoissa tassut lavalla.
Näillä "erikoiskyydeillä" kilometrihinta on todennäköisesti tuplat tavalliseen autoon.
User avatar
FE-Sillanpää
luti
Posts: 568
Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
Location: Itä-Uusimaa

Kunnon kuljetuskehto pitää olla

Post by FE-Sillanpää »

Viime keväisestä keskustelusta: http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=2777

Valaiseva linkki
Bouncetustako wrote:Autokyyti on aina parasta -vakuutusfirmoille


Tässä esimerkki 15 sekunnin kohdalla huippu
http://www.youtube.com/watch?v=wOWvVJq41Tk

:roll:
Guest

Post by Guest »

mulla tuli fe tampereelta espooseen viime keväänä transmittlinen kyydissä. saatiin sovittua aikataulu siten, että toiseenkin suuntaan oli vene kyydissä joten hinta oli huomattavasti edullisempi. kannattaa siis selvitellä kyydin tarvitsijoita vastakkaiseen suuntaan. palvelu oli hyvää ja osasivat hommat. suosittelen.

t. ville (lilie)
Kalle
alokas
Posts: 7
Joined: Thu Aug 28, 2008 10:08 am

Re: Veneen siirto Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle.

Post by Kalle »

Ari wrote:Moro!
Olen siirrättämässä Finn Express 83 purjevenettä Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle. Olen saanut yhden tarjouksen Tampereen seudun kulj.liikkeeltä. Matkaa siirrolle tulee hiukan yli 100 kilsaa ja he pyysivät tästä urakasta 1100 euroa. Kuulostaa hiukan kalliilta ja ajattelinkin kysellä vielä parista kuljetusliikkeestä täältä pääkaupunkiseudulta. Nyt otettaisiin vastaan hyviä vinkkejä luotettavasta kuljetusliikkeestä, joka on kuljettanut myös purjeveneitä ja hinta olisi kohtuullinen.

Vuosi sitten keikka Espoo-Lahti-Espoo, vene kyydissä molempiin suuntiin, kustansi selvästi alle1t¤.
Käytin Parppeita, 0400-501 327, jolla on hydrauliset tuet.
Ei kannata riskeerata käyttämällä veneen omaa pukkia.
Jos siirron ajankohta on joustava, voi hinnasta luultavasti neuvotella.
Riksi
alokas
Posts: 22
Joined: Mon Nov 19, 2012 22:27 pm
Location: Järvenpää

Post by Riksi »

No nyt on tullut muutama tarjous kuljetuksesta, hintahaitarilla 650 - 1100.
Nyt on alkanut vain mietityttämään pakkasen vaikutus veneen rakenteille noston ja kuljetuksen aikana. Kannattaako yleensäkkään lähteä siirtelemään venettä talvipakkasilla?
Make

Post by Make »

Riksi wrote:No nyt on tullut muutama tarjous kuljetuksesta, hintahaitarilla 650 - 1100.
Nyt on alkanut vain mietityttämään pakkasen vaikutus veneen rakenteille noston ja kuljetuksen aikana. Kannattaako yleensäkkään lähteä siirtelemään venettä talvipakkasilla?
Hyvä pointti; kannattaa kyllä selvittää. Vaikka luulisi ettei pakkasella ole vaikutusta jos ja kun lasikuitu ei ole imenyt vettä niin myös terästen esim. raksalla harjateräkset) iskusitkeys alenee kovilla (>-20 astetta) pakkasilla niin, ettei niitä suositella taivutettavaksi.
Post Reply