Pressu: Onko köyhällä vara ostaa halpaa?

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

oikkpasi
luti
Posts: 318
Joined: Fri Sep 27, 2002 14:38 pm
Location: Helsinki

Pressu: Onko köyhällä vara ostaa halpaa?

Post by oikkpasi »

Mistä löytyy hinta/laatu suhteeltaan paras pressu talven tuiskuille? Honkong tarjoaa harmaata kiinnityksistä ainakin näennäisesti vahvistettua hintaan 49 e (6 x 10 m).

Vai kannattaako suoraan sijoittaa 200 e kunnon peitteeseen, joka kestää 10 vuotta, vaiko ostaa vuoden välein 50 e peite?

-p-
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11043
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Vaihtoehtoja on monta. Tässä vähän näkemyksiä asiasta:

- Kevytpressu (n 20¤) on yksivuotinen, ehkä kaksi.
- Lainapeite on aivan liian raskas (n 1000 ¤?)
- Pressu saisi olla valkoinen valon takia.

Tästä on ollut juttua newseissä kanssa äskettäin, http://groups.google.com
ja hae tällä stringillä:

group:sfnet.harrastus.veneet pressu

Tuossa puhutaan Silverplastin pressuista ym. Hintakuvasta minulla ei tietoa.

ProSailorilla veneentekijäntiellä (Laru) on sellaisia 6x10m valkoisia, kevytpeitteitä
vähän vahvempia pressuja hintaan karvan verran alle 60 ¤. Tämä on mahd meidän seuraava
peite.

Meillä on vain kevytpeitteet toimineet monta vuotta, syystä että olemme sitoneet
sen mustekaloilla tjm kuminauhalla. Meillä on 5l vesitönkät jotka roikkuu ja pitää pressun
kireänä. Ensimmäisinä vuosina kun vain naruilla sidottiin pressu pukkiin tai painot olivat
naruilla kiinni niin kevypeite repeili aina jos tuulta oli +8m/s. Tuuli nostaa pressua jonkun
verran, ja kun se laskeutuu takaisin pitää naruissa olla joustoa.

Suosittelen nyyssien lukemista, siellä on ollut paljon juttua noista pressuista.

Niin joo, kaatoa pitää sitten olla vähintään 1:4, mutta sinulla taitaa olla riittävästi jos
olen "talosi" ymmärtänyt oikein :)
Last edited by harald on Mon Oct 25, 2010 14:49 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11043
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Toinen paikka mistä saa pressuja om Nobilis:

http://www.nobilis.fi/tuotteet/talvisuo ... nepeitteet
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11043
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Vähän vanha nosto, mutta menköön.

Olen katellut sitä meidän pressua vähän sillä silmällä että kohta olisi ihan yleisen siisteyden merkeissä hyvä uusia se. Onhan siinä jo pari reikää, ja muutama öljetti on irronnut.

Tuo 6x9m koko on vain aika vaikea löytää, suurentuneet venekoot ovat näköjään vaikuttaneet tähänkin sillä nykyään se on 6x10m.

Hakusessa on siis sellainen ~200g/m² valkoinen polyeteeni, vähän kevytpressua vahvempi. Jos näette jossain 6x9m pressuja kohtuuhintaan niin hihkaiskaa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
vvoltti
luti
Posts: 364
Joined: Mon Sep 15, 2008 11:10 am

Post by vvoltti »

Miksi tyytyä valkoiseen, kun tarjolla on luonnonvaloa :D

http://www.nautikulma.fi/index.php?modu ... =283-05914

Mulla on tommonen ja olen ollu ihan tyytyväinen. Tosta on kai vielä yksi kevyempi versio olemassa ja sitten vielä stydimpi versio, joka oli nimeltään muistaakseni monarflex. Mutta toi 250 g nouseen mun voimin yksin ihan kivasti katolle ja on ainakin toistaiseksi kestänyt suuremmitta ongelmitta. Yksi kiinnityslenksu on vähän venynyt paikoiltaan, mutta toisaalta, mun vene oli siellä nurmikonreunassa keula merellepäin tuulenhalkojana...

T.

Ville
KaleviHarkonen
luti
Posts: 533
Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
Location: Espoo

Post by KaleviHarkonen »

Meilläpäin joku on nostanut statustaan pressulla jossa on Nautor's Swan 39 logo ja teksti.

Tosin pressun alta pilkistää kovasti Guyn oloinen kääntököli.
vieras

Post by vieras »

Meillä on ollut Bauhausin valkoinen peite, selvästi tukevampi kuin vihreä "kevytpeite". Kesti hyvin edellisen päällä neljä vuotta nuhraantumatta, nyt veneen vaihdon myötä uusi samanlainen tilalle. Hinta luokkaa 60e, en nyt muista tarkasti.

tommi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11043
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Bauhaus, sinne siis! Kiitos vinkistä!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jan

Post by Jan »

Tsekkaa samalla löytyykö sieltä 8x10m kokoisia?
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11043
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Ravasin taas koko talon läpi, henkilökunta avustaa ensin työkalu-osastolta kylmävarastoon ja siitä toiseen päähän eli puutarhaosastolle. Ja siellä ei ollut kuin 4x6 tai 8x12 metrisiä.

Pitänee rullailla Walticille, niillä kai tarjouksessa (jos niitä vielä on).

Kaikki 8 metriä leveät näyttävät olevan 12 m pitkiä.
Last edited by harald on Thu Oct 28, 2010 16:18 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Vastahan noita 6x10 kestopeitteitä oli Bauhausin mainoksessa... http://www.digipaper.fi/bauhaus/53062/ (kamala digipaper, sivu 31). Ootko Tammiston Bauhausista kysynyt?
Olli Niemi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11043
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

No nyt löytyi lähempänä kuin olisi arvannutkaa, eli veneilijän verkkokaupasta aivan tästä naapurista. Tämä lienee aika uusi putka, aquastoren ja prosailorin sekä captain's shopin välistä. Pressuvalikoima oli laaja, ja sieltä halvimmasta päästä.

Tuli sitten ostettua 8x10 m 170g/m² valkoinen pressu hintaan 52¤. Tarjolla olisi ollut 250g/m² myös, 95¤ tarjoushintaan.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
FE-Sillanpää
luti
Posts: 568
Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
Location: Itä-Uusimaa

8x10 pressuja vaikea löytää markkinoilta

Post by FE-Sillanpää »

harald wrote: Tuli sitten ostettua 8x10 m 170g/m² valkoinen pressu hintaan 52¤.
Olen tässä hyvissä ajoin liikkeellä ennen syyspeittelyä. Olen selannut kaikki mahdolliset kaupat, mutta ainoa 8x10 metrinen jonka olen löytänyt, on Aquastoressa, 260g/m2, 169e.

:arrow: Haraldin linkki on 6x10m peitteeseen, vaikka lukeekin 8x10.

NOA:n pressuteline on sen verran leveä, että 6 m pressulla helma jää vesilinjan yläpuolelle ja joissain lepatuksissa vesi valuu paatin valkoiseen kylkeen. Kokeilin nyt pari talvea aivan ylikokoisilla pressuilla (törkeän painavat, mutta helmat lähes maassa). Sadeveden noet jäivät kokonaan kyljistä pois ja kevättyöt helpottuivat, joten 6 m leveää en enää päälle pue (enkä sitä massiivistakaan, selkäterveyden nimissä).
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Itse olin erittäin tyytyväinen 6 m leveään pressuun, joka tuli vain hiukan kannen alapuolelle. Kiinnitys ulkoputkeen oli helppoa ja mitään heiluvia painoja ei tarvita: http://kotisivut.fonet.fi/~jmajande/pre ... 005%29.jpg

Uuteen veneeseen olen katsellut pressua ja tässä yksi vaihtoehto: http://www.suomensaasuoja.fi/fi/tuote/suojapeitteet

Tuo ylimmäinen on käsittääkseeni sama kuin tämä: http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa ... 158&page=2 mutta puoleen hintaan.
User avatar
FE-Sillanpää
luti
Posts: 568
Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
Location: Itä-Uusimaa

Post by FE-Sillanpää »

Joakim wrote:Itse olin erittäin tyytyväinen 6 m leveään pressuun, joka tuli vain hiukan kannen alapuolelle. Kiinnitys ulkoputkeen oli helppoa ja mitään heiluvia painoja ei tarvita: http://kotisivut.fonet.fi/~jmajande/pre ... 005%29.jpg
Onpa korkea pressu. Ei varmasti jäänyt lumi vaivaamaan. Telakointipaikkani on aivan rannassa, avoimen niemen nokassa, ei muita veneitä suojana. Täytyy siksi pitää matalampaa profiilia. Myös vaakasuuntaan tulevalta märältä säältä joutuu suojautumaan enemmän.
Post Reply