Patjat uusiksi

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

En tiedä tästä asiasta mitään, mutta duunikaveri aikoi vuokrata tarkoitukseen sellaisen höyrypesurin, joka imee myös. Pitäis jättää pinta melko kuivaksi.

Jos päätyy vesipesuun, niin nappien kanssa tulee askaretta. Muistaakseni ainakin mulla alkuperäisissä taustanapeissa oli semmonen klipsi millä narulenkin saa irti. Takaisin pujotus vaatii semmosen neulan missä on avattava neulansilmä. Toinen vaihtoehto on hankkia vahalankaa, ja tunkea se tavallisella neulalla läpi, ja solmia.
Olli Niemi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11027
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Itse laitoin pesukoneeseen. Jos ne kankaat on kestäneet 35 vuotta käyttöä niin eiköhän ne yhdet 40°C pesut kestä.

Ostin muuten tekstiilipesurin, niin pääsee pesemään selkänojatkin. Ei maksanut monta kymppiä se laite verkkokaupassa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
mihor
kokelas
Posts: 184
Joined: Sat Apr 07, 2007 13:20 pm
Location: Helsinki

Post by mihor »

Olli wrote:Jos päätyy vesipesuun, niin nappien kanssa tulee askaretta.
Tarkoitus on lähinnä vaihtaa vaahtomuovit, joten päällinen on joka tapauksessa irrotettava. Vahalanka taitaa olla helpoin tapa laittaa napit paikoilleen. Kiitos vinkistä.
harald wrote:Itse laitoin pesukoneeseen. Jos ne kankaat on kestäneet 35 vuotta käyttöä niin eiköhän ne yhdet 40°C pesut kestä.
Ok, taidan kokeilla tuota. Lähinnä mietin, mitäköhän nukkapinta tykkää vesipesusta, mutta kaiketi sen saa harjaamalla kuntoon vesipesun jälkeen.
s/y Mariko, FIN-2380
mason
alokas
Posts: 34
Joined: Sun May 26, 2013 08:45 am

Re: Patjat uusiksi

Post by mason »

Onko kukaan tehnyt/teettänyt uusia patjoja dryfeel vaahtomuovista? Onko turhaa käyttää kyseistä materiaalia veneen sisätiloissa?
toxi
kokelas
Posts: 134
Joined: Wed Aug 13, 2008 15:00 pm
Location: Grani

Re: Patjat uusiksi

Post by toxi »

mason wrote: Fri Aug 06, 2021 20:04 pm Onko kukaan tehnyt/teettänyt uusia patjoja dryfeel vaahtomuovista? Onko turhaa käyttää kyseistä materiaalia veneen sisätiloissa?
Minä kyselin tuosta kun uusin veneen patjat ja sain vastauksen että ei ole hyvä (lue mukava) vaihtoehto sisälle koska se on liian "löysä" nukkuma-alustaksi.

//Tomppa
Tomppa
s/y Happy Ours
FIN 3767
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11027
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Re: Patjat uusiksi

Post by harald »

Tuon kaltaista ajattelin myös kun uusin patjat. Onneksi on käynyt niin että kun sisustin veneen uusiksi, ja lisäsin 6 mm eristettä uuden maton alle niin kosteutta ei enää keräänny patjan alle vaikka olisikin kylmä vesi.

Patjapaja teki minulle patjat joissa alin 5 cm on tiheämpää vaahtomuovia, ja päälli 5 cm löysempää. En oikeastaan nuku missään paremmin. Selkä vaivaa, mutta veneessä saan yleensä nukuttua unet putkeen.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply