Bongattu sininen FE!

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Bongattu sininen FE!

Post by harald »

Tuollaisen bongasin lomapurjehduksen aikana:

Image

http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... m33&page=5

Vene on todnäk BS:ältä helsingistä ja nimeltään Hexan III ja bongasin veneen
Högsåran pohjoispuolella, Helsingholmiin johtavassa aukossa. Linkin takana
enemmän kuvia.

Muita bongattuja on H-starin mastolla varustettu Feria sekä Jurmossa että
Helsingholmissa, Esmeralda ja Gwaihir hangonkylän satamassa, ja lukuisia muita nimettömiä.

Tuo rungon maalaaminen alkaa olla vaihtoehto kun gelkkari on niin kulunut jo,
tuossahan on yksi kotkalainen vene jossa kyljet on maalattu kauttaaltaan
valkoisiksi, hyvin tuloksin.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
risto
kokelas
Posts: 201
Joined: Wed Oct 30, 2002 10:24 am
Location: Tapiolan itäinen satamakaupunki
Contact:

Re: Bongattu sininen FE!

Post by risto »

harald wrote: Muita bongattuja on H-starin mastolla varustettu Feria sekä Jurmossa että
Helsingholmissa,
Maston lisäksi Feriassa on minusta kivasti järjestetty kiinnitysköysien vienti. Keulagasti saattaa olla erimieltä lyödessään varpaansa noihin, mutta väliäkö hällä.

Image
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Miksi sitä kiinnitysköyttä ei vetäisi suoraan knaapista? Eikö tuossa ole hankautumisen
vaaraa? Huomasin tuon klyysin Feriasta mutta reunojen suhteellinen terävyys
askarrutti.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Esa
kokelas
Posts: 60
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:06 am
Location: Turku

Post by Esa »

Naheman albumissa myös mielenkiintoinen bongaus...
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album228
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Nahema wrote:Naheman albumissa myös mielenkiintoinen bongaus...
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album228
Image

Ei voi kuin :shock:
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
risto
kokelas
Posts: 201
Joined: Wed Oct 30, 2002 10:24 am
Location: Tapiolan itäinen satamakaupunki
Contact:

Post by risto »

harald wrote:
Nahema wrote:Naheman albumissa myös mielenkiintoinen bongaus...
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album228
Ei voi kuin :shock:
Mihin tuossa menee ison skuutti? Samaan helaan hekin kanssa?
harald wrote:Miksi sitä kiinnitysköyttä ei vetäisi suoraan knaapista? Eikö tuossa ole hankautumisen
vaaraa? Huomasin tuon klyysin Feriasta mutta reunojen suhteellinen terävyys
askarrutti.
Mitenkäs tuo knaapi on kiinni kannessa tai ennemminkin millainen aluslevy siinä on? Tykkääkö se kyttyrää, jos sitä vetää suoraan sivuun vai onko parempi, että veto suuntautuu knaapin suuntaisesti?
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

risto wrote:
Mihin tuossa menee ison skuutti? Samaan helaan hekin kanssa?
Eikös ison skuutti ole siellä oikealla, tai siis ainakin levankivaunuhan on vedetty äärioikealle ja hekki näyttäisi olevan tiukasti taljan ympärille kääritty eikä siihen tule muita köysiä, perspektiivi vain siinä hämää.

Mielenkiintoinen konstruktio enivei, Olgan ruorisuunnitelmathan ovat olleet hivenen suurempia :)
Erkka
luti
Posts: 434
Joined: Tue Mar 11, 2003 13:43 pm
Location: Espoo

Post by Erkka »

Viime vuonna joku kyseli ruoriprojektista, olisiko tässä nyt lopputulos? Tänään lähdettiin Elisaaresta neljän FE83:sen ja yhden 74:sen voimin yhtäaikaa. Mary Ann, Royal Mail, Awa tietty ja sitten yksi tunnistamaton, kuten myös 74:nen. Meillä loma hyytyi viikon mittaiseksi, kun kauniimmalta gastilta hajosi selkä. FE ei ole ambulanssi nopeimmasta päästä, 5,5 solmua papatettiin keskinopeutta, karvan reilu 6 tuntia Elisaari-Kivenlahti.
-Erkka / Awasome
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Taisi olla kaksi vuotta sitten:

http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php ... ight=ruori

Otan osaa, toivottavasti selkä saadaan vaihdettua parempaan ja loma-
purjehdus voisi jatkua?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Guest

Post by Guest »

harald wrote:
Nahema wrote:Naheman albumissa myös mielenkiintoinen bongaus...
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album228
Image

Ei voi kuin :shock:
Hyi kauhistus!

mikki
jouni
alokas
Posts: 26
Joined: Fri May 23, 2003 23:29 pm
Location: Hki, Itä

ruori

Post by jouni »

samainen ruorillinen vene bongattiin Jurmossa ja kameraa mentiin hakemaan, mutta vene livahti merelle (n. 15 m/s tuulessa) enne kuin saatiin minkäänlaista kuvaa aikaiseksi.. mutta hauskaa, että joku muu sai valokuvan aikaiseksi. Se ohjaajan tiikkinen lepotuoli oli aivan pop.
Ex feneilijä

Ei ole kyseessä sama vene

Post by Ex feneilijä »

Piti nyt sen verran ottaa kantaa tuohon ruori asiaan, että kyseessä ei siis ole sama vene kuin mihin Harald heitti linkin.

Silloin asian perään kyselin minä ja kyseessä oli Solveig niminen vene.
Jossa ei muuten tietääkseni ole tänä päivänäkään vielä ruoria.

Omassa veneessä sellaienn on, mutta kyseessä ei ole enää FE83.

Vaan ollaan siirrytty hieman isompaan Dehleriin.

Olen tuon kyseisen toteutuksen Reposaaren kanaalissa nähnyt ja toteutus on hieman krouvimman puoleinen, mutta mikäpä minä olen asiaa arvostelemaan? Jos omistaja on tyytyväinen niin eikö sen pitäisi kuitenkin olla se pääasia!
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Re: Ei ole kyseessä sama vene

Post by harald »

Ex feneilijä wrote:..., mutta mikäpä minä olen asiaa arvostelemaan? Jos omistaja on tyytyväinen niin eikö sen pitäisi kuitenkin olla se pääasia!
Juuri näin!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply