Reiviköysi menee vain takimmaisesta reiästä läpi, oli kumpi reivi tahansa kyseessä. Muut reiät ovat erillisiä köydenpätkiä varten joilla purje saadaan tiiviimmin puomin ympäri.
Itselläni molemmat reivit tulevat vinssinvapauttajilta maston alareunaan plokeille ja siitä puomin läpi puomin takapäähän ...
Search found 26 matches
- Mon Jun 22, 2026 23:42 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Isopurjeen reivauksesta
- Replies: 14
- Views: 15400
- Sun May 17, 2026 19:42 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Tuulimittarin arvo ja valinta
- Replies: 28
- Views: 24420
Re: Tuulimittarin arvo ja valinta
Käytin rautakaupan "hobby" alumiinista L profiilia lisäpalana johon anturi on asennettu. Tosin asensin sen ensin maston vinon helan kanssa myös vinoon joten tein siihen tänä vuonna vastaavasta alumiinilatasta vielä lisäpaloja jotta instrumentit saa suoraan (windex, tuulimittari).
Esim. Bauhausin ...
Esim. Bauhausin ...
- Wed May 06, 2026 22:42 pm
- Forum: Racing
- Topic: Luokkamestaruus 2026 - Helsinki Regatta
- Replies: 16
- Views: 1683
Re: Luokkamestaruus 2026 - Helsinki Regatta
Paminassa kolmen miehistö tällä hetkellä ja yritämme löytää vielä yhden mukaan.
- Tue Apr 28, 2026 22:44 pm
- Forum: Racing
- Topic: Startti- ja ratakisaharjoitukset 2026
- Replies: 4
- Views: 916
Re: Startti- ja ratakisaharjoitukset 2026
Kyllähän noi houkuttelee jos aikataulut saa toimimaan ja gastit mukaan.
- Mon Apr 06, 2026 22:03 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Kutsu vuosikokoukseen 2026
- Replies: 8
- Views: 1584
Re: Kutsu vuosikokoukseen 2026
Näyttäisi, et pääsen paikalle.
- Wed Mar 11, 2026 22:20 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Remonttikevät 2026
- Replies: 21
- Views: 5857
Re: Remonttikevät 2026
Tänä talvena omat fiksaukset liittyy lähinnä sähköön ja sen käytön helpottamiseen. Asennan veneeseen maasähköjärjestelmän sekä litiumakkukonversion. Myös jo viime talvena aloitettu NMEA2000 verkko tuulimittareineen ja näyttöineen mastolle asennettavassa DIY telineessä on tarkoitus saada tehtyä ...
- Wed Mar 11, 2026 22:12 pm
- Forum: Off Topic
- Topic: Veneen peruskorjaus / Vinkit otetaan vastaan!
- Replies: 15
- Views: 13703
Re: Homeveneen peruskorjaus / Vinkit otetaan vastaan!
Huomasin lomakuvia selaillessa bonganneeni Emelien Hangon laiturissa viime kesänä. Oltiin samassa laiturissa (Pamina).
- Sun Oct 05, 2025 21:05 pm
- Forum: Off Topic
- Topic: Veneen peruskorjaus / Vinkit otetaan vastaan!
- Replies: 15
- Views: 13703
Re: Homeveneen peruskorjaus / Vinkit otetaan vastaan!
Ihan valtavan hienoa duunia! Vene on tosi tyylikäs.
- Thu Aug 28, 2025 23:35 pm
- Forum: Racing
- Topic: Ranking #4 2025 Drumsöregattan LUOKKAMESTARUUS
- Replies: 17
- Views: 15429
Re: Ranking #4 2025 Drumsöregattan LUOKKAMESTARUUS
Pamina on IN.
- Thu Aug 14, 2025 10:58 am
- Forum: Finn Express
- Topic: Remonttikevät 2025
- Replies: 37
- Views: 76161
Re: Remonttikevät 2025
Nauha pursuaa hieman yli reunan joissain kohti, sen takia nauhat kannattaa laittaa lähelle ruuvireikiä tai osittain niiden päälle. Ei siitä pahannäköinen mielestäni kuitenkaan tullut. Laitoin butyylimassaa myös erikseen ruuvinreikiin.
Kiitoksia tästä edellisestä vastauksesta. Nyt on ikkuna jo ...
- Thu Aug 14, 2025 10:53 am
- Forum: Finn Express
- Topic: FE83 tapaaminen 22.8
- Replies: 7
- Views: 4933
Re: FE83 tapaaminen 22.8
Pamina mukana.
- Fri Jun 27, 2025 21:16 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Polttoainesuodattimen vaihto
- Replies: 3
- Views: 1162
Re: Polttoainesuodattimen vaihto
Kysyin samaa Panulta keväällä ja sain mielestäni tosi selkeä ohjeen. Kiristyy siihen suuntaa mihin oikean käden sormet osoittavat, kun kupista pitää kiinni. Löystyy vasemman käden sormien suuntaan.
- Wed Apr 09, 2025 22:49 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Kutsu vuosikokoukseen 2025
- Replies: 7
- Views: 14658
Re: Kutsu vuosikokoukseen 2025
Tulossa,
Mikko
Mikko
- Thu Apr 03, 2025 22:05 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Remonttikevät 2025
- Replies: 37
- Views: 76161
Re: Remonttikevät 2025
Vaurion kohdalta tulen siis vielä poistamaan kuitua ja uudelleen laminoimaan.harald wrote: Wed Apr 02, 2025 23:12 pm Ah, ajattelin että tässä tapauksessa poistettiin gelkkaria jonkun korjauksen takia.
- Wed Apr 02, 2025 22:14 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Remonttikevät 2025
- Replies: 37
- Views: 76161
Re: Remonttikevät 2025
Miten sileää se höylä tekee? Pitääkö vielä hioa auki tuota pintaa ehkä?
Höylä tekee parhaimmillaan niin sileää, että pinnan voi maalata samantien sellaisenaan. Myös tuotevideot/kuvaukset lupailevat samaa (Gel Peel Pro). Sellaiset kohdat oli vaikeampia missä oli geelikerrosta enemmän, jolloin ...