Päätin lähteä toteuttamaan peräsinremppaa perinteisellä menetelmällä. Sain peräsimen halkaistua melko vaivattomasti Dremelillä, taltoilla ja kumivasaralla. Seuraavaksi sisuskalujen poiskaivuu ja kuivattelu. Sattuuko kellään olemaan jigiä tallella liimausvaiheeseen?
5E2C5F28-7F67-481E-B37F ...
Search found 32 matches
- Sat Oct 31, 2020 17:44 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Toinen tapa tehdä peräsinremppaa
- Replies: 55
- Views: 79470
- Sun Oct 18, 2020 22:44 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Toinen tapa tehdä peräsinremppaa
- Replies: 55
- Views: 79470
Re: Toinen tapa tehdä peräsinremppaa
Meillä lähti suhteellisen vaivattomasti irti. Irroitus oli puolen tunnin homma. Alempi metallipalikka oli aika tiukassa, mutta sekin höltyi, kun muljuteltiin peräsintä varovasti rajoitintappeja vasten puolelta toiselle. Nyt pitäisi keksiä miten remppa toteutetaan.
- Mon Mar 30, 2020 10:56 am
- Forum: Finn Express
- Topic: Peräsinakseli
- Replies: 16
- Views: 18471
Re: Peräsinakseli
Moi, Yksi sarjaa maksaa yhteensä 163.42 (sis. ylä- ja alahelan). Toimitusaika on 4-viikkoa. Etra suosittelee materiaaliksi PET:tiä. Tuli mieleen, että nämähän voisi koittaa printata. Toimisiko?larsen wrote: Sun Mar 29, 2020 18:31 pm Onko arviota hinnasta? Olisin jossain määrin kiinnostunut.
Smi
T: Joni
- Sun Mar 29, 2020 16:22 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Peräsinakseli
- Replies: 16
- Views: 18471
Re: Peräsinakseli
Olen tilaamassa laakeriheloja Etrasta. Onko muilla tarvetta uusille?
Mittakuva löytyikin wikin puolelta: https://www.fe83.org/wiki/index.php/Tie ... ihelat.jpg
T: Joni
Mittakuva löytyikin wikin puolelta: https://www.fe83.org/wiki/index.php/Tie ... ihelat.jpg
T: Joni
- Sun Oct 13, 2019 14:42 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Mistä sprayhood?
- Replies: 51
- Views: 55540
Re: Mistä sprayhood?
Moi,
Mistähän tuota Fe83-sinistä UV-kestävää sprayhood kangasta saisi ostaa metritavarana? Pitäisi karttapusseja korjailla.
Mistähän tuota Fe83-sinistä UV-kestävää sprayhood kangasta saisi ostaa metritavarana? Pitäisi karttapusseja korjailla.
- Wed Apr 10, 2019 18:49 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Saalingit
- Replies: 38
- Views: 41958
Korjaushitsaus
Meillä murtui saalinki viime syksynä. Teetin Effialla korjaushitsauksen. Siistiä jälkeä. http://www.metallityotespoo.fi/
- Tue Feb 20, 2018 12:28 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Levankiin säädöt
- Replies: 44
- Views: 37899
- Mon Feb 19, 2018 22:32 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Levankiin säädöt
- Replies: 44
- Views: 37899
Pfeiffer ja levankiin kiinnitettävä taljajärjestelmä
Onko kukaan koittanut asentaa alkuperäiseen levankiin pfeifferin levankivaunua ja 2:1 taljajärjestelmää, jossa rapulukot tulevat levankikiskoon kiinni?
Alkuperäinen levanki on 20mm leveä, mutta forumilta lueskelin, että porukka on ilmeisesti korvannut alkuperäisiä levankivaunuja II-sarjan ...
Alkuperäinen levanki on 20mm leveä, mutta forumilta lueskelin, että porukka on ilmeisesti korvannut alkuperäisiä levankivaunuja II-sarjan ...
- Sat Feb 04, 2017 18:29 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Akselin korjauksesta
- Replies: 19
- Views: 19264
- Wed Apr 27, 2016 07:13 am
- Forum: Finn Express
- Topic: Yanmar 1GM savuttaa
- Replies: 53
- Views: 95912
Kansi vaihdettu
Nyt on uusi kansi paikallaan ja koneen koekäyttö suoritettu onnistuneesti. Tuli kannen lisäksi uusittua myös ruiskusuutin. Kiitokset kaikille vinkeistä.
- Thu Mar 31, 2016 13:36 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Yanmar 1GM savuttaa
- Replies: 53
- Views: 95912
- Thu Mar 31, 2016 12:38 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Yanmar 1GM savuttaa
- Replies: 53
- Views: 95912
- Wed Mar 30, 2016 23:06 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Yanmar 1GM savuttaa
- Replies: 53
- Views: 95912
Kansi auki
Viime kauden loppupuolella meidän 1GM alkoi herjaamaan lämpötilasta välillä, kun siirryttiin matkavauhdista matalammille kierroksille. Täydellä kuormalla hälytystä ei tullut. Kone lähti hyvin käyntiin ja tuntui käyvän suhtkoht hyvin, lukuunottamatta pientä alkupainia laturin ja puolityhjän akun ...
- Mon Aug 10, 2015 21:55 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Yanmarin latauksen varoitusvalo
- Replies: 16
- Views: 19969
- Sat Aug 08, 2015 21:36 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Yanmarin latauksen varoitusvalo
- Replies: 16
- Views: 19969
laturi ja merkkivalo
Meillä lakkasi edellinen laturi toimimasta. Todennäköisesti hiilet meni, mutta laturin hinta on 80¤, joten kävin Aditasta hakemassa uuden samanlaisen. Kyseessä siis ei ole alkuperäinen yanmarin laturi, vaan mitsubishin vastaavanlainen, mutta 40A tehoinen.
Vanhan laturin toiminta oli siitä hyvä ...
Vanhan laturin toiminta oli siitä hyvä ...