Vene-lehden juttusarja: Remontissa Finn Express 83

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Vene-lehden juttusarja: Remontissa Finn Express 83

by Joakim » Sun Nov 15, 2015 13:13 pm

Olli wrote: En ole vielä marraskuun numeroa lukenut, mutta aika lieviä ovat laminointivirheet, jos ne vasta yli kolmen vuosikymmenen jälkeen alkavat vaivata.
No kyllä tuossa mainittiin, että jo neitsytpurjehduksen jälkeen oli pitänyt korjata moottoripedin laminointia ja nyt korjattiin kölipalkiston laminointia. Ilmeisesti ko. venettä ei oltu pahemmin ajettu kiville, kun kölipalkistossa vielä oli alkuperäinen virhe.

by Olli » Sat Nov 14, 2015 23:22 pm

KaleviHarkonen wrote:Suurimman huomion herätti kuitenkin toimittajan jutustelu veneen laminointivirheistä, joista sanottiin että "Nykralla oli ollut kiire saada veneet pois käsistä ennen häämöttävää konkurssia, joten viimeistelyt jäivät puolitiehen."
En ole vielä marraskuun numeroa lukenut, mutta aika lieviä ovat laminointivirheet, jos ne vasta yli kolmen vuosikymmenen jälkeen alkavat vaivata. Sivusta on tullut seurattua, kun muutaman vuoden ikäisiä ranskattaria roudataan korjattavaksi paljon pahempien vikojen takia...

Kovin montaa laminointivirhettä en ole vielä omasta veneestä löytänyt, ja nekin vähät ovat olleet melko helppoja korjata.

by KaleviHarkonen » Fri Nov 13, 2015 22:41 pm

Eipä tämän juttusarjan perusteella Vene-lehdelle kannata tiedonjulkistamispalkintoa ehdottaa. Artikkelin sisältö on lähinnä luettelo tehdyistä pikkuhommista, ilman että työmenetelmiä tms. olisi mitenkään avattu. Ja moneen Feneeseen verrattuna tämä paljon mainostettu kunnostus on aika kevyttä kamaa, vaikkapa pohjan osalta "kevythionta ja uutta eliönestomaalia".

Suurimman huomion herätti kuitenkin toimittajan jutustelu veneen laminointivirheistä, joista sanottiin että "Nykralla oli ollut kiire saada veneet pois käsistä ennen häämöttävää konkurssia, joten viimeistelyt jäivät puolitiehen."

Tuossa väitteessä ei ole logiikkaa. Jos veistämöllä on konkurssin uhka ilmassa, niin eihän silloin laadusta tingitä, vaan päinvastoin panostetaan siihen, että tuote on varmasti kunnossa ja asiakkaat tyytyväisiä. Sitten taas jos konkurssi on tiedossa, tulopuolen kiiruhtaminen viittaa siihen, että tietyille velkojille halutaan antaa etuasema. Tällaisesta tempusta joutuisi vankilaan - ainakin nykyään.

Re: Vene-lehden juttusarja: Remontissa Finn Express 83

by Panu » Wed Oct 28, 2015 15:36 pm

Olli wrote:Sattui kirjastossa silmään Vene-lehden lokakuun numerossa uusi juttusarja, jossa FE83 purjehditaan Saimaalta Kirkkonummelle peruskunnostettavaksi jossain oppilaitoksessa.

Kestotilaajat ehkä saavat linkin auki, minä en. http://venelehti.fi/digilehti/#/issue/493/105482
Tervehdys

Huomasin tuon saman jutun. Kiva kun näitä "klassikoita" entisöidään tuleville sukupolville. Saas nähdä onko tuo lehdessä esitelty remontti laajuudessaan lähellekään Ernon Melissa hanketta? Melissaan on upotettu työtunteja hurjat määrät ja ymmärtääkseni homma jatkuu edelleen tulevan talven aikana.

Vene-lehden juttusarja: Remontissa Finn Express 83

by Olli » Wed Oct 28, 2015 08:33 am

Sattui kirjastossa silmään Vene-lehden lokakuun numerossa uusi juttusarja, jossa FE83 purjehditaan Saimaalta Kirkkonummelle peruskunnostettavaksi jossain oppilaitoksessa.

Kestotilaajat ehkä saavat linkin auki, minä en. http://venelehti.fi/digilehti/#/issue/493/105482

Top