by Artsi » Fri Jan 03, 2014 11:05 am
Lehtijuttua en ole lukenut, mutta kannen vaihdon pari vuotta sitten tehneenä pitää korostaa erästä asiaa, ettei käy kuten minulla.
Kanteen tulevan öljyputken banjoliittimen kiinnityspultin pituus (tai uuden kannen ko. liitoksen jenkauksen pituus) saattaa vaihdella siten, että uuteen kanteen liitettäessä kierre pohjaa ennen kuin tiivisteprikka kiristyy tarpeeksi. Tästä seuraa moottoriöljyn vuotaminen konetilaan melko nopeastikin!

Onneksi meillä öljynpaineen anturi toimi, eikä lopullista vahinkoa päässyt tulemaan!
Eli: heti käynnistäessä on syytä tarkistaa liitoksen pitävyys. Jengan pohjaamista ei välttämättä huomaa ennen käynnistystä. Meillä laitettiin "ensiapuna" kaksi uutta tiivisteprikkaa päällekäin ja on sen jälkeen toiminut moitteitta.
Lehtijuttua en ole lukenut, mutta kannen vaihdon pari vuotta sitten tehneenä pitää korostaa erästä asiaa, ettei käy kuten minulla. :oops:
Kanteen tulevan öljyputken banjoliittimen kiinnityspultin pituus (tai uuden kannen ko. liitoksen jenkauksen pituus) saattaa vaihdella siten, että uuteen kanteen liitettäessä kierre pohjaa ennen kuin tiivisteprikka kiristyy tarpeeksi. Tästä seuraa moottoriöljyn vuotaminen konetilaan melko nopeastikin! #-o
Onneksi meillä öljynpaineen anturi toimi, eikä lopullista vahinkoa päässyt tulemaan!
Eli: heti käynnistäessä on syytä tarkistaa liitoksen pitävyys. Jengan pohjaamista ei välttämättä huomaa ennen käynnistystä. Meillä laitettiin "ensiapuna" kaksi uutta tiivisteprikkaa päällekäin ja on sen jälkeen toiminut moitteitta.