by Cage » Mon Jun 06, 2016 21:58 pm
Mielenkiintoista. Kävin tänään penkomassa meidän rusteja ja tarkistin niitä ennen uusien vanttien asentamista. Meillä vm -81 -mallisessa on vain salongin puolella rustien "jatke", eli se rauta joka menee laipiota pitkin ja josta menee pultit läpi. Etupuolella on meillä on mutterien alla prikat, jotka viime vuonna vaihdoin paljon aikaisempia isommiksi. Olen luullut, että uudemmissa vuosimalleissa on tuo "jatke" molemmilla puolilla ja että ne on hitsattu kiinni rustirautojen alla oleviin levyihin. Tätä keskustelua ja Danielan albumia (
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... _kiinnitys) tarkastellessani huomasinkin että myös uudemmissa näyttäisi olevan vain yksi hitsaussauma. Mutta, erona on se, että meillä on tuo hitsaussauma salongin puolella ja Danielassa se näköjään on WC-kaapissa ja vaatekaapissa. Danielassa salongin puolella oleva rauta ei ole rustin alla olevassa levyssä kiinni.
Mikäköhän on aikoinaan ollut syy siihen että näitä rustirautojen tukirautoja on muutettu? Kumpikohan versio on parempi? Tai onkohan niitä asennettu ihan miten sattuu? Olisko kukaan sopivasti menossa veneelle ja voisi katsoa?
Itse mietin L-muotoisen raudan teettämistä, jolla saisi meillä myös etupuolen kiinnitettyä laipioon. Tulisi siis niin, että L:n lyhyeen osaan porattaisiin reiät rustien pulteille ja pitkään osaan laipiosta läpi meneville pulteille. Ainoa ongelma on, että rustien pultit eivät ole tähän tarpeeksi pitkiä, vaan pitäisi löytää samankokoiset rustit pidemmillä pultteilla. Ja sitten tulee tietysti se vakkari homma, että onkohan järkevää lähteä muuttamaan jo 35v toiminutta järjestelmää ja onnistuukohan siinä vaan aiheuttaan jotain suunnittelematonta ylläriä?
Mielenkiintoista. Kävin tänään penkomassa meidän rusteja ja tarkistin niitä ennen uusien vanttien asentamista. Meillä vm -81 -mallisessa on vain salongin puolella rustien "jatke", eli se rauta joka menee laipiota pitkin ja josta menee pultit läpi. Etupuolella on meillä on mutterien alla prikat, jotka viime vuonna vaihdoin paljon aikaisempia isommiksi. Olen luullut, että uudemmissa vuosimalleissa on tuo "jatke" molemmilla puolilla ja että ne on hitsattu kiinni rustirautojen alla oleviin levyihin. Tätä keskustelua ja Danielan albumia ([url]http://www.fe83.org/gallery/view_photo.php?set_albumName=Vanttien-kiinnitys&id=etuhelan_kiinnitys[/url]) tarkastellessani huomasinkin että myös uudemmissa näyttäisi olevan vain yksi hitsaussauma. Mutta, erona on se, että meillä on tuo hitsaussauma salongin puolella ja Danielassa se näköjään on WC-kaapissa ja vaatekaapissa. Danielassa salongin puolella oleva rauta ei ole rustin alla olevassa levyssä kiinni.
Mikäköhän on aikoinaan ollut syy siihen että näitä rustirautojen tukirautoja on muutettu? Kumpikohan versio on parempi? Tai onkohan niitä asennettu ihan miten sattuu? Olisko kukaan sopivasti menossa veneelle ja voisi katsoa?
Itse mietin L-muotoisen raudan teettämistä, jolla saisi meillä myös etupuolen kiinnitettyä laipioon. Tulisi siis niin, että L:n lyhyeen osaan porattaisiin reiät rustien pulteille ja pitkään osaan laipiosta läpi meneville pulteille. Ainoa ongelma on, että rustien pultit eivät ole tähän tarpeeksi pitkiä, vaan pitäisi löytää samankokoiset rustit pidemmillä pultteilla. Ja sitten tulee tietysti se vakkari homma, että onkohan järkevää lähteä muuttamaan jo 35v toiminutta järjestelmää ja onnistuukohan siinä vaan aiheuttaan jotain suunnittelematonta ylläriä?