by FE-Sillanpää » Fri May 04, 2012 09:42 am
Olisikohan laitteen elinikä olemaan lopussa. Ei olisi kannattanut koskea, kun vielä toimi. Vaihdoin huoltopakkauksen tiivisteet, huovan ja vastuksen. Siinä muutama vihreä liitin mureni käsiin (sivuklipareet irtosivat), koekäytössä teho on pudonnut ehkä n. 10%iin eli lämpenee vain nimeksi. Kun sen vuoksi varmistelin polttoaineletkujen kireyttä, alkoi uusi vika: Sulake palaa jonkin ajan kuluttua. Tehomittaria ei ole, mutta syöttöjohtojen jännite laskee -1V kun laittaa lämmitysvastuksen päälle vs. kun käyttää vain puhallinta. Eli tehoa kuluu johonkin asiattoman paljon.
Vakavasti harkitsen vaihtoa uuteen, mutta vaihtaisiko 1800 sailin samanlaiseen, 2200 wattiseen vai peräti 2.2kw dieselversioon? Käyköhän asennus heittämällä? Paitsi dieselversiossa on paksummat ilmaletkut (75mm vs 60mm) ja on tehtävä liitos tankkiletkuun. Pääsisi toisaalta eroon lamppuöljytankista. Dieselin imutukseen varmaankin hyvä kohta olisi tehdä T-haara konelle menevään letkuun vedenerottimen jälkeen. Tuskin kumpikaan dieseliä syövä laite (1GM10 tai Wallas) toisiltaan kaikkea menovettä joisi, kulutukset ovat niin pieniä kuitenkin. Vai mitenkähän on, pikaiset kommentit ovat tervetulleita.
Anonymous wrote:Oliko noissa ostettavissa ohjeissa jotain spesiaalia, vai ostitko näitä venelehtien artikkeleita joissa on myös wallaksen huoltoja käsitelty?
Se oli Kippari 4/2011 juttu joka maksoi 3 euroa PDF:nä. Oli se hyvä olla printattuna vieressä, vaikka oma lopputulokseni oli että laite tuli tutuksi mutta meni rikki.
Anonymous wrote:
Putken päistä tulee n. 70C ilmaa.
Tulisipa. Tuo kuulostaa kyllä mukavan kuumalta. Itse veneen lämpöeristykseen täytyisi varmaankin panostaa, jos vielä lisää lämpöä haluaisi. Viileällä ilmalla lämppäri päälle ja lämpökamera käteen, ehkä?
Anonymous wrote:
Toisaalta on aina valtava riski mennä räpeltämään toimivaa laitetta.
Niin on!
Olisikohan laitteen elinikä olemaan lopussa. Ei olisi kannattanut koskea, kun vielä toimi. Vaihdoin huoltopakkauksen tiivisteet, huovan ja vastuksen. Siinä muutama vihreä liitin mureni käsiin (sivuklipareet irtosivat), koekäytössä teho on pudonnut ehkä n. 10%iin eli lämpenee vain nimeksi. Kun sen vuoksi varmistelin polttoaineletkujen kireyttä, alkoi uusi vika: Sulake palaa jonkin ajan kuluttua. Tehomittaria ei ole, mutta syöttöjohtojen jännite laskee -1V kun laittaa lämmitysvastuksen päälle vs. kun käyttää vain puhallinta. Eli tehoa kuluu johonkin asiattoman paljon.
Vakavasti harkitsen vaihtoa uuteen, mutta vaihtaisiko 1800 sailin samanlaiseen, 2200 wattiseen vai peräti 2.2kw dieselversioon? Käyköhän asennus heittämällä? Paitsi dieselversiossa on paksummat ilmaletkut (75mm vs 60mm) ja on tehtävä liitos tankkiletkuun. Pääsisi toisaalta eroon lamppuöljytankista. Dieselin imutukseen varmaankin hyvä kohta olisi tehdä T-haara konelle menevään letkuun vedenerottimen jälkeen. Tuskin kumpikaan dieseliä syövä laite (1GM10 tai Wallas) toisiltaan kaikkea menovettä joisi, kulutukset ovat niin pieniä kuitenkin. Vai mitenkähän on, pikaiset kommentit ovat tervetulleita.
[quote="Anonymous"]Oliko noissa ostettavissa ohjeissa jotain spesiaalia, vai ostitko näitä venelehtien artikkeleita joissa on myös wallaksen huoltoja käsitelty?
[/quote]
Se oli Kippari 4/2011 juttu joka maksoi 3 euroa PDF:nä. Oli se hyvä olla printattuna vieressä, vaikka oma lopputulokseni oli että laite tuli tutuksi mutta meni rikki.
[quote="Anonymous"]
Putken päistä tulee n. 70C ilmaa.
[/quote]
Tulisipa. Tuo kuulostaa kyllä mukavan kuumalta. Itse veneen lämpöeristykseen täytyisi varmaankin panostaa, jos vielä lisää lämpöä haluaisi. Viileällä ilmalla lämppäri päälle ja lämpökamera käteen, ehkä?
[quote="Anonymous"]
Toisaalta on aina valtava riski mennä räpeltämään toimivaa laitetta.
[/quote]
Niin on!