Hintaero Albiniin nähden?

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Hintaero Albiniin nähden?

by KaleviHarkonen » Mon Feb 23, 2015 22:10 pm

Wanhoina hyvinä aikoina veneestä sai myydessä saman millä sen oli ostanut. Nyt ei enää, kun rahan arvo ei laske. Silti edelleen taitaa auto vielä huonompi sijoitus.

hintatarkkailua

by FE-Sillanpää » Mon Feb 23, 2015 15:57 pm

Oho, nyt lähtisi 741 halavalla http://www.nettivene.com/purjevene/finn-express/586819

Vaikka tuohon laittaisi sprayhoodin, vesivessan ja sitloodan pintojen tiikin verran kunnostuskuluja niin olisi silti alle kymppitonnin budjetissa. Halpa harrastus tämä purjeveneily.

by Panu » Thu Jun 18, 2009 09:42 am

KaleviHarkonen wrote:
Anonymous wrote:Pitäiskö teidän perustaa ihan oma threadi aiheelle "kuinka jumalaisen hyvä vene FE83 onkaan"?

Ville
Pitäisi. Ja sitten kun kunnolla vauhtiin päästään, lähetetään valtioneuvostoon karvalakkivaltuuskunta joka vaatii Eivind Stillin syntymäpäivää valtakunnalliseksi liputuspäiväksi!
Tervehdys

Hmm... Tuo karvalakkivaltuuskunta voitaisiin korvata mielestäni sydwest valtuuskunnalla ja kyllä tuo liputuspäiväkin on ihan hyvä alku. Kyllähän meillä lopullisena tavoitteena on saada Feneily verovähennyskelpoiseksi harrastukseksi, valtiollinen Feneilytuki ja vielä sokerina pohjalla kaikille Feneilijöille lakisääteiseksi vähintään neljän kuukauden palkallisen kesäloman... :-({|= :goodnight: :rollsmile: :^o :madlaugh:

Onko jollakin mielessä muitakin tavoitteita, joita voisimme aja Feneilijöille... :?:

by KaleviHarkonen » Wed Jun 17, 2009 23:59 pm

Anonymous wrote:Pitäiskö teidän perustaa ihan oma threadi aiheelle "kuinka jumalaisen hyvä vene FE83 onkaan"?

Ville
Pitäisi. Ja sitten kun kunnolla vauhtiin päästään, lähetetään valtioneuvostoon karvalakkivaltuuskunta joka vaatii Eivind Stillin syntymäpäivää valtakunnalliseksi liputuspäiväksi!

by harald » Wed Jun 17, 2009 20:16 pm

Hyvä idea! Mutta eikös tämä koko foorumi ole jo sellainen? :)

by Guest » Wed Jun 17, 2009 16:00 pm

Pitäiskö teidän perustaa ihan oma threadi aiheelle "kuinka jumalaisen hyvä vene FE83 onkaan"?

Ville

by Varjo » Wed Jun 17, 2009 12:03 pm

FE 83 on ainakin minulle tällä hetkellä juuri oikea vene. Sopivan pieni yksinpurjehdukseen. Riitävän iso perheveneilyyn ja matkaveneilyyn. Riittävän vanha että ei tarvitse koko ajan varoa ja soveltuu myös kisaamiseen jos siihen joskus innostun ja aikaa riittää. Löytyi vielä riittävän siisti yksilö jossa on mukava viettää aikaa vaikka laiturissa. Ja tietenkin vielä FE83org!

by harald » Wed Jun 17, 2009 09:42 am

Niin jo, tällaisen yhteisön takia on jo melkein pakko ostaa FEne. Veneestä nyt hälläväliä jos netti-yhteisö on kunnossa :)

Tästä suuret kiitokset teille kaikille. Mielestäni tämä ulottuvuus FEneilystä, joka siis laajentaa harrastusta, osaamista ja sosiaalista aspektia on äärimmäisen tärkeä osa omaa harrastustani. Onpahan mahdollista harrastaa lajia talvellakin, sillä varsinainen FEneily ei rajoitu pelkästään vesillä tapahtuvaan toimintaan, vaan itse saan paljon muutakin irti tästä.

by KaleviHarkonen » Wed Jun 17, 2009 09:17 am

Anonymous wrote:No mutta onhan nyt tossa 15-25 eur / noin 8+ metriä / 80-luvulta luokassa nyt sentään jotain valikoimaa olemassa. (Inferno 29, Finnflyer, Albin Alpha, Shipman 28, Maxi 84, Maxi Magic, Sunwind 27, ...)

Koita ettiä jotain 90-luvun paattia, siinä on vaihtoehdot vähissä.

Mikään noista ei tietenkään ole FE, eikä varmasti teidän mielestä mitenkään ole yhtä hyviä kompromisseja, mutta ovatpahan kuitenkin samassa "pääluokassa" mielestäni.

Ville
No jos vielä tuo yleisyys otetaan kriteeriksi, niin mielestäni jäljelle jää lähinnä Sunwind 27, ehkä myös Maxi Magic.

Ainakin minulle yleisyys oli tärkeä kriteeri, kun hankin ensimmäistä purjevenettäni. Venetyypin rakenne ja ominaisuudet on yleisesti tunnettu, vene ei ole mikään kiertopalkinto josta pääsee eroon vain hyvällä tuurilla, ongelmatapauksissa neuvojia riittää (mm. tällä palstalla) jne. En tarkoita tällä että mikään luettelemasi vene olisi huono, mutta toisaalta mikään niistä ei ole niin hyvin dokumentoitu kuin FE.

by Petri- » Tue Jun 16, 2009 16:18 pm

Villen listasta voin sanoa kyllä heti 10+ vuoden perhepurjehdusten kokemuksesta, että FE on kyllä merkittävästi "isompi" kuin esim. nuo Maxit, se ruma ruffikatto kuitenkin tuo todella paljon lisää sisätilaa ja istumalaatikkohan FE:ssä on kokoisekseen veneeksi varmaan isoimpia mitä on, jos siis perheveneistä on kyse.

Joo, uusi kone varmaan on se mikä nostaa pyyntejä, Olgan hinnaksi olen arvioinut ehkä 12-13k lippukunnan omaisuutta arvioitaessa, tuokin vaatisi pari kosmeettista remppaa etteivät ostajaehdokkaat heti pelästyisi.

by Guest » Tue Jun 16, 2009 16:03 pm

No mutta onhan nyt tossa 15-25 eur / noin 8+ metriä / 80-luvulta luokassa nyt sentään jotain valikoimaa olemassa. (Inferno 29, Finnflyer, Albin Alpha, Shipman 28, Maxi 84, Maxi Magic, Sunwind 27, ...)

Koita ettiä jotain 90-luvun paattia, siinä on vaihtoehdot vähissä.

Mikään noista ei tietenkään ole FE, eikä varmasti teidän mielestä mitenkään ole yhtä hyviä kompromisseja, mutta ovatpahan kuitenkin samassa "pääluokassa" mielestäni.

Ville

by KaleviHarkonen » Tue Jun 16, 2009 14:55 pm

Anonymous wrote:Expressien hintahaitari on iso, 8-14 k¤, yksittäisiä poikkeuksia löytyy jopa yli ja alle tuon. Kyseinen yksilö on kyllä jonkinlaisessa alennusmyynnissä, hyvä kauppa jos Expressiä on hankkimassa.
Joo pakko sen on iskussa olla kun on meidänkin FE:n tiistiksissä peitonnut :wink:

Anonymous wrote:Mun mielestä FE hintapyynnöissä on vähän sitä ongelmaa, että katotaan mitä muista on pyydetty ja valitaan se korkein omaksi pyynnöksi. Jos FE:ssä on kaikki konetta, purjetta, sisustusta ja heloja myöten uutta, niin 20+ k¤ on ihan järjellinen hinta. Mutta jos taas mennään alkuperäisasetuksilla, niin henkilökohtaisesti en edes harkitsisi esim. viittätoista, aivan liikaa.
Siis jos hakee tässä hintaluokassa venettä, jossa yhdistyy kohtuullinen asuttavuus, kohtuulliset purjehdusominaisuudet ja vielä haluaa, ettei ostettava tapaus ole itsevalmiste tai ainoa yksilö Suomessa, niin vaihtoehdot on aika vähissä. FE:stä pykälää isommat ja/tai uudemmat maksavat sitten jo paaaljon enemmän.

by Guest » Tue Jun 16, 2009 14:30 pm

Onhan se FE kuitenkin puoli pykälää Expressiä isompi. (Eikös veneissä pykälä ole metri / 3 jalkaa, Express on 7,8 m, FE 8,3 m) Ja sisäkone on yksi aika hinnakas elementti, varsinkin jos on uusi.

Expressien hintahaitari on iso, 8-14 k¤, yksittäisiä poikkeuksia löytyy jopa yli ja alle tuon. Kyseinen yksilö on kyllä jonkinlaisessa alennusmyynnissä, hyvä kauppa jos Expressiä on hankkimassa.

Mun mielestä FE hintapyynnöissä on vähän sitä ongelmaa, että katotaan mitä muista on pyydetty ja valitaan se korkein omaksi pyynnöksi. Jos FE:ssä on kaikki konetta, purjetta, sisustusta ja heloja myöten uutta, niin 20+ k¤ on ihan järjellinen hinta. Mutta jos taas mennään alkuperäisasetuksilla, niin henkilökohtaisesti en edes harkitsisi esim. viittätoista, aivan liikaa.

Ville

by harald » Tue Jun 16, 2009 14:21 pm

Eiköhän se ole nimenomaan se arvostuksen nousun myötä tullut kysynnän kasvu, joka on hintoja hiukan nostanut. -99 omastamme maksettiin muistaakseni 89 kmk, mutta toisaalta inflaatiokin on vaikuttanut hiukan.

Ne veneet, joihin on jo vaihdettu diesel-moottori uusiin ovat järjestään siinä 20 t¤ pinnassa ihan oikeutetusti minun mielestäni. Eri asia on sitten että aivan vakiokuntoisista wallas/yanmar/fogh-sails/vaijerifalli+jukovan lukot-veneestä pyydetään joissain tapauksissa 20 t¤. Ei se ole tyhmä joka pyytää.

Ruotsissa, missä veneen kysyntä ei ole yhtä rajua, pyydetään näköjään noin 12 t¤ FEneestä. Harvoin on vain myynnissä.

nettivene.com:issa on pyyntejä 12,900¤ - 17,800¤. Loppupään veneessä on jo kaikki rätit uusia.

by KaleviHarkonen » Tue Jun 16, 2009 14:17 pm

Eikös tuo arvostus riipu siitä mihin venettä aikoo käyttää. FE on paljon asuttavampi ja (yleensä) sisäkoneella.

Top