by Joakim » Thu Oct 01, 2009 11:28 am
En ainakaan helposti löytänyt plokihinnastoa tuolta americanriggi..., mutta Harkenin rullasysteemi 7410.10 maksaa 1653$ vs. ProSailorin 1390¤, joka on lähes täysin sama kun huomio nykyisen kurssin (1,464) ja veron (22%). Lisäksi tietysti rahti ja ehkä vielä tulli. Mistä tuli se 40% säästö?
Tullin ja veron voi varmasti maksaa monella tavalla. Oma kokemus on vain postiin tulleesta paketista, jonka noudin lentokentän lähellä olevasta "tullipostista". Piti täyttää pitkähkö paperi ja sitten maksaa paikanpäällä. Paketin olisi saanut myös pyytämällä keskustan pääpostiin, mutta ei lähipostiin/kotiin.
Ilmeisesti on myös kaupallisia toimijoita, jotka hoitavat palkkiota vastaan tullauksen. Kuulunee myös suoraan FedExin ja vastaavien palveluun, mutta se näkynee sitten myös rahtihinnoissa. Ainakin Suomesta on selvästi kalliimpaa lähettää tullattava tavara EU:n ulkopuolelle (vaikkapa Sveitsi) kuin sisäpuolelle.
En ainakaan helposti löytänyt plokihinnastoa tuolta americanriggi..., mutta Harkenin rullasysteemi 7410.10 maksaa 1653$ vs. ProSailorin 1390¤, joka on lähes täysin sama kun huomio nykyisen kurssin (1,464) ja veron (22%). Lisäksi tietysti rahti ja ehkä vielä tulli. Mistä tuli se 40% säästö?
Tullin ja veron voi varmasti maksaa monella tavalla. Oma kokemus on vain postiin tulleesta paketista, jonka noudin lentokentän lähellä olevasta "tullipostista". Piti täyttää pitkähkö paperi ja sitten maksaa paikanpäällä. Paketin olisi saanut myös pyytämällä keskustan pääpostiin, mutta ei lähipostiin/kotiin.
Ilmeisesti on myös kaupallisia toimijoita, jotka hoitavat palkkiota vastaan tullauksen. Kuulunee myös suoraan FedExin ja vastaavien palveluun, mutta se näkynee sitten myös rahtihinnoissa. Ainakin Suomesta on selvästi kalliimpaa lähettää tullattava tavara EU:n ulkopuolelle (vaikkapa Sveitsi) kuin sisäpuolelle.