by visitor » Tue Mar 13, 2007 13:51 pm
Moi,
hiukan klappaa FE 741 peräsin. Otin irti kun luulin, että siellä on nylonholkki, joka kulkee metallien välissä. Ei ollut, vaan oli metalli metallia vasten, kokolailla ilman vaseliinia. Nylon oli vain prikan tapaisena yllä ja alla.
Pultit ovat mielestäni 15,8 milliä paksuja (ei siis mistään kohdin 16mm (!)), kulumaa on vähän, pahimmillaankin vain 0,2 mm. Pientä klappia vasten peräsimessä olevaa putkea siis. Ahteriin ruuvattuja metallikannakkeita vasten nämä samaiset pultit rei'issä klappaavat myös hieman, ei pahasti. Kolmas klapin aiheuttaja onpi on automaattiohjaus,mutta se saa ollakin.
Olisiko mitä vinkkejä klapin poistoon?
- tuhti vaseliini?
- lehtimessinkiä väliin (varmasti hankalaa)?
- uudet tiukat pultit?
- vai annanko klapin olla ja kasvaa?
- muuta?
t. Heikki
Moi,
hiukan klappaa FE 741 peräsin. Otin irti kun luulin, että siellä on nylonholkki, joka kulkee metallien välissä. Ei ollut, vaan oli metalli metallia vasten, kokolailla ilman vaseliinia. Nylon oli vain prikan tapaisena yllä ja alla.
Pultit ovat mielestäni 15,8 milliä paksuja (ei siis mistään kohdin 16mm (!)), kulumaa on vähän, pahimmillaankin vain 0,2 mm. Pientä klappia vasten peräsimessä olevaa putkea siis. Ahteriin ruuvattuja metallikannakkeita vasten nämä samaiset pultit rei'issä klappaavat myös hieman, ei pahasti. Kolmas klapin aiheuttaja onpi on automaattiohjaus,mutta se saa ollakin.
Olisiko mitä vinkkejä klapin poistoon?
- tuhti vaseliini?
- lehtimessinkiä väliin (varmasti hankalaa)?
- uudet tiukat pultit?
- vai annanko klapin olla ja kasvaa?
- muuta?
t. Heikki