Tuulimittari Nexus sarjan jatkeeksi

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[flash] is OFF
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Tuulimittari Nexus sarjan jatkeeksi

Re: Tuulimittari Nexus sarjan jatkeeksi

by harald » Thu Dec 05, 2019 22:06 pm

Jokos tämä on mainittu?

https://sailmon.com/max-cart/

Re: Tuulimittari Nexus sarjan jatkeeksi

by harald » Tue Oct 29, 2019 12:53 pm

Tuli tällainen eteen toisessa foorumissa;

http://signalk.org/installation.html

Image

Re:

by harald » Tue Sep 24, 2019 10:14 am

alex wrote:
Thu Sep 28, 2017 09:49 am
Cage wrote:saako Nexus NX2 serverin yhdistettyä Android-laitteeseen
You might need need GND10 Bridge and further on some NMEA-via-WiFi device. There are some on the market.
No need for the GND10 since the NX2-server puts out NMEA directly.

Re:

by harald » Tue Sep 24, 2019 10:13 am

Cage wrote:
Thu Sep 28, 2017 08:00 am
Mutta, onko kenelläkään tietoa siitä, saako Nexus NX2 serverin yhdistettyä Android-laitteeseen jotenkin?
Tilasin juuri kaksi-kanavaisen Yakker-laitteen. Tämä lukee NX2 serveristä NMEA-dataa ja lähettää WiFin puolelle. Olen siirtynyt Android/Navionicsiin, ja siihen saan AIS-vastaanottimen tiedot toisella kanavalla.

http://www.yakbitz.com/Yakker.aspx

by Joakim » Fri Oct 19, 2018 12:57 pm

Jos sen asentaa mastolle, olisi virtaa tarjolla. Akku on silloin turha ja lataustarve riesa.

En katsonut videota, mutta tekstin perusteella uskoisin, että USB-liitin on vesitiivis vain ilman kaapelia. Silloin sen päällä lienee magneettivetoinen suojakansi tiivisteellä. Voihan se olla, että itse liitinkin on vesitiivis, mutta yleensä USB-littimet ovat ruostuvia, joten eivät kestä käyttöä veneen kannella.

by harald » Fri Oct 19, 2018 09:38 am

Valosta en tiedä, mutta todennäköisesti pitää olla fikkari.

Videossa sanotaan että latausjohtokin on vedenpitävä, jostain magneetista puhuivat.

Akku on sinänsä tarpeellinen kun tuo on täysin langaton.

by Joakim » Fri Oct 19, 2018 08:18 am

harald wrote:Tämä Sailracer ink display on mielenkiintoinen

http://www.sailracer.net/docs/news/inkdisplay-released/

http://sailracer.net/inkdisplay/

Maksaa alle 300€ kpl. Ai kun saisi tuollaiseen samanlaiset toiminnalisuudet kuin wind-instrumenttiin.
Tuota ei ilmeisesti saa näkymään pimeässä ilman ulkopuolista valoa? Myöskään tuossa ei taida olla mahdollisuutta viraansyöttön ilman vesitiiveyden menetystä. Akku on turha meidän käytössä.

Sitten tuo vain peilaa kännäkyn näyttöä.

by harald » Thu Oct 18, 2018 21:32 pm

Tämä Sailracer ink display on mielenkiintoinen

http://www.sailracer.net/docs/news/inkdisplay-released/

http://sailracer.net/inkdisplay/

Maksaa alle 300€ kpl. Ai kun saisi tuollaiseen samanlaiset toiminnalisuudet kuin wind-instrumenttiin.

by Cage » Sat Sep 29, 2018 22:43 pm

Juu, näikyi. Hienot on. Rahalla saa. :P

by harald » Sat Sep 29, 2018 21:19 pm

No Cage, mittarit näkyi eikö? :D

Image Image
Aika rujossa kunnossa nuo 16 vuotta mastolla olleet. Toimivat kuitenkin edelleen, multeissa ei taustavaloa enää.

by Cage » Sat Sep 29, 2018 00:10 am

Neljä ei mahdu päällekkäin. Luulisin, että tuohon 2x2 setuppiin tottuu ja ainahan sitä voi kokeilla. Nyt 3x1 setupilla ylin mittari jää koneella ajettaessa purjeen alle ja en siis näe mitään nopeutta. 2x2 setupilla saisi koko mittariläjää vähän alemmas, mutta kovin alas sitä ei voi laittaa, alkaa puominkannatin osumaan kun puomi on sivulla.

by harald » Fri Sep 28, 2018 23:34 pm

Nyt kun katson Marinean valikoimaa niin missä tuo Garmin Wind on? Onko nyt taas sellainen tilanne että sitä mitä minä haluan on etsittävä jostain ebay-museosta?

by harald » Fri Sep 28, 2018 23:29 pm

Hyvä periaate kyllä tuo, että kaikki luettavissa kaikille. Kannustan!

GNX120 on 180 mm leveä.

Oliko sinulla nyt siis ajatus että 2x2 setup? Se olisi vähän uutta, mutta oletkohan miettinyt paljonko tuulenvastusta moinen aiheuttaa verrattuna 1x4 setupiin verrattuna? Tämä saattaa kyllä ratkaista ensi kauden kilpailut.

Jos on jo kolme mittaria (2*multi ja 1*wind) niin riittäisikö teille että teillä olisi kaksi skenaariota alemmassa näytössä (rata/cruise) jossa toisessa AWA+HDT ja toisessa depth+volt tai mitä vain?

Tuntuu vain siltä että 4*110 mm on liian korkea tuolle välille.

by Cage » Fri Sep 28, 2018 23:20 pm

Meillä tällä hetkellä sama setup kuin teidän nyt poistuva, mutta sillä erolla, että aika paljon on AWD ja AWS korvattu HDT ja Depth alimmalla mittarilla. Alunperin oli tarkoitus lisätä yksi näyttö joko luukun viereen tai sen päälle ja siihen Depth ja TWD, mutta siitä muulla miehistöllä on viakea niitä lukea esim. kryssillä. Siksi tulin ajatelleeksi, että laitetaan kaikki mittarit mastolle 2x2 setupilla. Kapeampi sekin setup on varmaan kuin teidän uudet mittarit. :wink:

by harald » Fri Sep 28, 2018 23:05 pm

AWS on ainoastaan siitä mielenkiintoinen että weban takuuehdot menee niitten mukaan :D

En tosiaan suosittele ohjaamaan VMG:n perusteella. Se on liian laskennallinen arvo, ja minulla on siitä jostain referenssikin jostain kirjasta. Ilmoittelen kunhan löydän kirjan ja kohdan.

Top