Nykyiset myrkkymaalit on /c:stä

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Nykyiset myrkkymaalit on /c:stä

by alma » Mon Mar 19, 2007 16:15 pm

Tämä tulee nyt ihan väärän otsikon alle,mutta kun tuotevastuusta puhutaan,niin Vator korjasi myös pisteet kotiin. Vajaa 2v vanhat
Navman -mittarit toimivat muuten hyvin ,mutta hävittivät pikselinsä sadesäällä. Niinpä vaan vaihtoivat vanhat vempeleet uusiin! Takuuajan puitteissa tietty. Katsotaan nyt ,miten näillä uusillä pärjätään

by Panu » Mon Mar 19, 2007 15:30 pm

Petri wrote:Pitää nostaa tätä ylös krediittinä Hempelille, reklamaatio-prosessi hoitui loistavasti ja nyt työhuoneessani varastoituu nelisen purkkia Hard Racingia, kolme purkkia Primeria ja sekalainen määrä erilaisia aineksia.
Tervehdys

Upeeta, että tuotevastuuta vielä löytyy =D>.
Petri wrote: Eli eipähän ole ikinä tarvetta vaihtaa Biltema-maaleihin, kun ongelmien sattuessa Hempel hoitaa homman kotiin.
No ensi kesänä nähdään miten hoitaa...:^o.
Petri wrote: Tuollainen ~300 euron satsi lämmittää kyllä kovasti lippukunnan taloutta.

Täh. Mulle kans. Kenelle saa tehdä Blakesista rekkulan :?:

by Petri » Mon Mar 19, 2007 11:52 am

Pitää nostaa tätä ylös krediittinä Hempelille, reklamaatio-prosessi hoitui loistavasti ja nyt työhuoneessani varastoituu nelisen purkkia Hard Racingia, kolme purkkia Primeria ja sekalainen määrä erilaisia aineksia.

Eli eipähän ole ikinä tarvetta vaihtaa Biltema-maaleihin, kun ongelmien sattuessa Hempel hoitaa homman kotiin.

Tuollainen ~300 euron satsi lämmittää kyllä kovasti lippukunnan taloutta.

by Erkka » Mon Feb 19, 2007 00:47 am

Hyvä vinkki oli että yksi kerros kovaa myrkkyä ja kaksi pehmeää. Tämähän ei toimi hyvin kuin pohjarempan yhteydessä tehtynä mutta vinkkinä niille, jotka ovat aikeissa ryhtyä.

Re: Nykyiset myrkkymaalit on /c:stä

by Olli » Sun Feb 18, 2007 20:09 pm

juhanil wrote: Mitenkähänlainen pohjasta tulisi, jos lisäisi tehoaineeksi Cayanne pippuria a'la Vene lehti kokeilu? Saisikohan pohjaa edes hiottua sileäksi?
Tuo Cayenne-pippurihan ei toiminut siinä vene-lehden testissäkään, mutta tuolta löytyy mielenkiintoinen koe:

http://www.saunalahti.fi/~hvartial/paint/paintf.htm

Pippurit eivät tuossakaan toimineet, mutta Teho öljymaali näyttäisi toimivan ilman pippureitakin ihan kohtalaisesti :roll:

by juhanil » Sun Feb 18, 2007 01:13 am

Awa wrote:Tehtiin se pohjaremppa, joten Blakesin alla on toinen, ohuempi rundi Blakesia. :lol: Eli maalit on kevään 2005 satoa, joilla on vedetty 05 ja 06 kesät. Eikä maalattu lisää välissä. Ensi keväänä laitan kyllä yhden kerroksen myrkkyä, tällä kertaa varmaan punaista kun Charlottakin menee niin kovaa. :twisted:
Hei - Serenityssä Bilteman myrkyt ja vaikka seisoi koko purjehduskauden
laiturissa, ei yhtään näkkiä. Ehkä Suomenojalla ei näkit viihdy :) Ensi kesäksi tarjolla vain Blakesin vastaavaa -
saas nähdä pitääkö tilata 10 L kunnon ainetta Maltalta seuraavalle kaudelle!

Re: Nykyiset myrkkymaalit on /c:stä

by juhanil » Sat Jan 27, 2007 19:11 pm

Hei - minulla olisi vielä burkillinen tuota väkevänpää Btemaa :)


Mitenkähänlainen pohjasta tulisi, jos lisäisi tehoaineeksi Cayanne pippuria a'la Vene lehti kokeilu? Saisikohan pohjaa edes hiottua sileäksi?
Jotain on keksittävä. Näin ei voi jatkua. Onko kellään tuttavia Norjassa? Siellä kun vielä myydään tuota edullista ja niiiiiiin mainiota BiliBaliTeman pohjamaalia [-o< .[/quote]

by Guest » Wed Jan 24, 2007 09:58 am

No, ainahan on mahdollisuus tilata euroopan verkkokaupoista kunnon tavaraa kohtuulliseen hintaan. Esimerkiksi VC17 Offshoren tms. luulisi pitävän pohjan puhtaana. Hyväksymättömiä maaleja käytettäessä tietysti liikutaan hiukan harmaalla alueella... :roll:. Käyttäjähän voidaan pahimmassa tapauksessa tuomita vaikka antifouling-rikkomuksesta :?.

by Panu » Tue Jan 23, 2007 14:53 pm

Petri wrote:Sain sitten yhdeltä tuttavalta lisäkuvia hänen veneensä pohjasta, maalina mikäpä muu kuin Mille Xtra.
Tervehdys

Tuo Xtra taitaa tarkoittaa työ määrää :B-flag:.
Awa wrote:Muistanpas vieläkin viisastella, että Awassahan oli siis Blakes Cruising (kyllä, likimain halvin mitä löytyy) ja puhdas pohja. Lisänä mainittakoon että maali oli siis jo toista kesää. Laughing
Jännä juttu, kun samassa paikassa Bilipaliteeman maali toimi hienosti vuosia, niin Blakes panee rykimään kunnolla heti ensi kokeilulla :madlaugh:. Eivät taida olla vuodet veljeksiä :-k.

Mitä tuohon viisasteluun voi muuta kuin todeta että ha....ta myös itse... :roll:.

by Erkka » Tue Jan 23, 2007 13:59 pm

Muistanpas vieläkin viisastella, että Awassahan oli siis Blakes Cruising (kyllä, likimain halvin mitä löytyy) ja puhdas pohja. Lisänä mainittakoon että maali oli siis jo toista kesää. :lol:

by Petri » Tue Jan 23, 2007 12:42 pm

Sain sitten yhdeltä tuttavalta lisäkuvia hänen veneensä pohjasta, maalina mikäpä muu kuin Mille Xtra.

http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... d=IMG_1584

http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... d=IMG_1583

Edit. Mainitaan siis että ko. vene on lähes viereisessä poijussa samalla poijualueella mutta käyttöasteesta en tiedä.

by Panu » Sun Oct 29, 2006 19:56 pm

Olli wrote: Pitäisiköhän kokeilla ensi kesänä säilyttää venettä perä laituriin päin, jos ne muutama kymmenen peräsimen seudulla ollutta näkkiä siirtyisivät keulaan, niin teoria olisi todistettu. :roll:
Tervehdys

Vene on nyt sitten ylhäällä ja oli aika ihmetellä maalien toimintaa (lue: toimimattomuutta).

Veneen peräsin, kölin ja rungon sauma-alue sekä potkuriakseli potkureineen oli rokon peittämää. Samaten pohja potkuriakselin yläpuolelta. Ei rokkoa ollut ihan niin pahasti kuin Olgalla, mutta kuitenkin eritttttäääääin paljon enemmän kuin Oikeilla maaleilla on aikaisimpina syksyinä esiintynyt.

Espoon GP toiseen päivään tekemäni pohjan pesu / skrapaus oli siis riittänyt kohtuullisen hyvin. Yllättävää oli miten vähän oli varsinaista limaa, mutta toisaalta sekin raavittiin elokuussa pois.

by Petri » Sun Oct 29, 2006 17:41 pm

Edellinen siis omaa käsialaani, oli näemmä cookiet kadonneet selaimesta tjsp.

by Guest » Sun Oct 29, 2006 13:51 pm

Olli wrote:Tämän otoksen perusteella näyttäisi siltä, että maalin tyypillä tai iällä ei ole juurikaan vaikutusta, eikä myöskään alla olevilla kerroksilla. Sen sijaan kaikki (2 kpl) poijussa kelluneet veneet olivat täynnä näkkiä.

Olisiko mahdollista, että laituripaikoilla säilytettävät veneet pysyvät puhtaampina, koska ponttoonilaiturissa on niin paljon paremman makuista pintaa tarjolla? Poijupaikkojen ympäristössä ei ole kunnollisia kiinnittymispintoja tarjolla, joten niillä nurkilla uiskentelevat näkit joutuvat tyytymään dikuparioksidin makuiseen asuinpaikkaan...

Pitäisiköhän kokeilla ensi kesänä säilyttää venettä perä laituriin päin, jos ne muutama kymmenen peräsimen seudulla ollutta näkkiä siirtyisivät keulaan, niin teoria olisi todistettu. :roll:
Toisaalta edellisinä vuosina pohjamme on yleensä ollut lähes täysin puhdas, verrattuna esim. isäni veneeseen, joka on maannut Suomenojalla. Harvoin on tarvittu painepesuria enempää pohjan puhdistamiseksi.

Voisi siis olla, että teoria on osittain pätevä, mutta juuri sitten näitten nykymaalien myrkyttömyys aiheuttaa sen, että rokot käyttävät innokkaasti hyväkseen virtauksessa olevan veneen pohjan.

by KaleviHarkonen » Sun Oct 29, 2006 11:27 am

Se veden laatukin vaikuttanee. Satamat on rakennettu pussin perälle missä vesi ei vaihdu (Kivenlahdestakin saa purjehtia tunnin ennenkuin on 'merellä'). Merirokkohan jököttää paikallaan ja odottaa että virta tuo syötävää suuhun.

"Merirokko viihtyy erityisen hyvin virtaisissa paikoissa ja kasvaa siellä paljon kookkaammaksi kuin suojaisissa lahdissa."

(näin sanottiin täällä: http://www.wakkanet.fi/loisto/docshtml/ ... ameri.html)

Top