Me olemme kyllä kevyessä kelissä ajaneet spinnulla paljonkin. Autopilotti ohjaa...
Tuosta alagaijasta voi kehkeytyä hyvä keskustelu. Alunperin se on tarkoitettu
pidettäväksi etukannen takaosassa siinä olevassa renkaassa. Meillä oli siinä
ploki, ja sitten se vedettiin jollain tavalla vain katon vinssilukkojen läpi. Joskus
saattaa tulla tarvetta vinssata tuota alagaijaa.
Koska keulakansi on niin alhaalla niin se alagaija kuluttanee gelcoatin loppuun
luukun etureunan edestä. Tämän takia me tehtiin sitten sellainen 30-35 cm
köysi jossa toisessa päässä on ploki ja toisessa pika-haka. Pika-haka menee
sitten kanteen ja alagaija plokin läpi. Näin me saatiin veto nostettua ylös
kuluttamasta kansirakenteen gelcoatia.
Tuosta
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... d=p1010130 näkee miten meillä oli alagaija aikaisemmin.
Alagaijan kiinnitys kanteen pitäisi olla maston etupuolella jotta se vetäisi puomin samalla
eteenpäin.
Ongelmana meillä nyt on että se alagaijan veto taaksepäin on vaikea järjestää niin että
se on symmetrineni. Nyt meidän pitää jiipeissä aina säätää tuo edestakaisin.
Jos jollain on hyviä ehdotuksia miten tuo alagaija pitäisi vetää otamme mielellään vastaan!
Lukkona alagaijalle olemme pitäneet kakkosreivin lukkoa, ajatuksena että jos kakkosreivi
on käytössä ei ole kovin todennäköistä että tarvittaisiin alagaijaa
Ja barbereilla saa hyvin skuuttien voiman enemmän spinnun pystyliikkien suuntaiseksi jolloin
saadaan enemmän syvyyttä etuliikkiin. Olemme siis slöörissä pitäneet luun barberia kiinni,
ja leen auki jotta takaliikki litistyisi ja kiertyisi auki. Toinen hyvä puoli barberissa on että
se pitää spinnupuomin paremmin kiinni purjeessa, vaikka alagaija olisi oikein.
Suosittelen myös barbereita...
Me olemme kyllä kevyessä kelissä ajaneet spinnulla paljonkin. Autopilotti ohjaa...
Tuosta alagaijasta voi kehkeytyä hyvä keskustelu. Alunperin se on tarkoitettu
pidettäväksi etukannen takaosassa siinä olevassa renkaassa. Meillä oli siinä
ploki, ja sitten se vedettiin jollain tavalla vain katon vinssilukkojen läpi. Joskus
saattaa tulla tarvetta vinssata tuota alagaijaa.
Koska keulakansi on niin alhaalla niin se alagaija kuluttanee gelcoatin loppuun
luukun etureunan edestä. Tämän takia me tehtiin sitten sellainen 30-35 cm
köysi jossa toisessa päässä on ploki ja toisessa pika-haka. Pika-haka menee
sitten kanteen ja alagaija plokin läpi. Näin me saatiin veto nostettua ylös
kuluttamasta kansirakenteen gelcoatia.
Tuosta [url]http://www.fe83.org/gallery/view_photo.php?set_albumName=album08&id=p1010130[/url] näkee miten meillä oli alagaija aikaisemmin.
Alagaijan kiinnitys kanteen pitäisi olla maston etupuolella jotta se vetäisi puomin samalla
eteenpäin.
Ongelmana meillä nyt on että se alagaijan veto taaksepäin on vaikea järjestää niin että
se on symmetrineni. Nyt meidän pitää jiipeissä aina säätää tuo edestakaisin.
Jos jollain on hyviä ehdotuksia miten tuo alagaija pitäisi vetää otamme mielellään vastaan!
Lukkona alagaijalle olemme pitäneet kakkosreivin lukkoa, ajatuksena että jos kakkosreivi
on käytössä ei ole kovin todennäköistä että tarvittaisiin alagaijaa :)
Ja barbereilla saa hyvin skuuttien voiman enemmän spinnun pystyliikkien suuntaiseksi jolloin
saadaan enemmän syvyyttä etuliikkiin. Olemme siis slöörissä pitäneet luun barberia kiinni,
ja leen auki jotta takaliikki litistyisi ja kiertyisi auki. Toinen hyvä puoli barberissa on että
se pitää spinnupuomin paremmin kiinni purjeessa, vaikka alagaija olisi oikein.
Suosittelen myös barbereita...