by Guest » Wed Oct 30, 2002 20:30 pm
Miten muuten ajat ne glykolit, sillä tavalla kiertäen kuten VeMa artikkelissa
puhutaan vai siten että pakoputkesta tulee hesteet ulos? Arveluttaa vähän
tuon nesteen kierrättäminen niin ettei vesilukolle (muoviselle) tule jäähdytys-
vettä. Mutta kai se kestää pari minuuttia ilman jäähdytystäkin. Taisi Vetuksen
vaimennin/vesilukko maksaa jotain 100 EUR joten ei huvittais kokeilla.[/quote]
Ihan vaan jäähdytysvesiletku pohjahanan(mullahan on S-vetolaite, Volvon S-110)juuresta irti. Letkun pää ämpäriin ja vedet pakoputkesta pihalle. Annoin ensin makeavesihuuhtelun ja sitten vasta glykol-liuos (n. 50%, pakkaskestävyys -36 astetta)sisään.
Ai niin, tää seuraava kysymys ei tosin liity jäähdytyshommiin, mutta: tuo kone on Volvon MD 5 A, siis ihan raakavesikierrolla. Ikää on ensi kesänä se maaginen 20v., muttamutta.. Koko vene on vasta viidettä kesää merivedessä! Toihan oli Päijänteellä aina vuoteen 1998 saakka. Kyllähän rauta makeassakin vedessä ruostuu, mutta mitä luulette skipparit- mun järjen mukaan toi kyseinen kone EI voi olla niin syöpynyt kuin vastaavanikäiset merivedessä olleet moottorit?Mielipiteitä saa esittää, varsinkin dippainssit + muut ropellipipot, humanisti-ope juhpoh ottaa mielellään neuvoja ja huomioita viisaammilta ja kokeneemmilta vastaan, kiiz!

Miten muuten ajat ne glykolit, sillä tavalla kiertäen kuten VeMa artikkelissa
puhutaan vai siten että pakoputkesta tulee hesteet ulos? Arveluttaa vähän
tuon nesteen kierrättäminen niin ettei vesilukolle (muoviselle) tule jäähdytys-
vettä. Mutta kai se kestää pari minuuttia ilman jäähdytystäkin. Taisi Vetuksen
vaimennin/vesilukko maksaa jotain 100 EUR joten ei huvittais kokeilla.[/quote]
Ihan vaan jäähdytysvesiletku pohjahanan(mullahan on S-vetolaite, Volvon S-110)juuresta irti. Letkun pää ämpäriin ja vedet pakoputkesta pihalle. Annoin ensin makeavesihuuhtelun ja sitten vasta glykol-liuos (n. 50%, pakkaskestävyys -36 astetta)sisään.
Ai niin, tää seuraava kysymys ei tosin liity jäähdytyshommiin, mutta: tuo kone on Volvon MD 5 A, siis ihan raakavesikierrolla. Ikää on ensi kesänä se maaginen 20v., muttamutta.. Koko vene on vasta viidettä kesää merivedessä! Toihan oli Päijänteellä aina vuoteen 1998 saakka. Kyllähän rauta makeassakin vedessä ruostuu, mutta mitä luulette skipparit- mun järjen mukaan toi kyseinen kone EI voi olla niin syöpynyt kuin vastaavanikäiset merivedessä olleet moottorit?Mielipiteitä saa esittää, varsinkin dippainssit + muut ropellipipot, humanisti-ope juhpoh ottaa mielellään neuvoja ja huomioita viisaammilta ja kokeneemmilta vastaan, kiiz! :roll: