Tuossa tuli s-postitse Erkan kanssa puhetta siitä että jos on kovaa sadetta niin vesi tulee sisään
jostain. Tuo "jostain" on meidän yksilössä siitä että istuinkaukalossa olevien luukkujen alla olevat
urat ovat liian matalat. Nämä urat ovat myös aika suorassa joten ne eivät ehdi valua tyhjiksi
riittävän nopeasti vaan vesi tulvii siitä yli ja takapilssiin josta sitten pää-pilssiin.
Tuo takapilssi siis se kuoppa peräsinakseln edessä...
Me laitettiin kaverin avustuksella Etolasta hankittua D-profiili tiivistelistaa luukkujen alapintaan.
Kaveri alas boksiin tussin kanssa ja hän sitten piirtää aukon reunat luukun sisäpuolelle, näin
on tiivistelistan vetäminen helppoa. Me tehtiin sellainen J-muotoinen tiiviste eli etureuna
ja ulkoreuna siihen pikkuiseen "peräkanteen" asti on ilman tiivistettä tuuletuksen parantamiseksi.
Tämä auttoi jonkin verran kyllä mutta tuo vastinpinta ei ole suora joten tiivistefkin falskaa
vaikka onkin 12mm paksu.
Parempi ratkaisu olisi jos leikkaisi irti sen uran joka kulkee peräsinakselin vierestä keulaanpäin
ja laminoisi uuden uran jossa olisi kaatoa riittävästi.
Tuossa kuvassa näkyy tuo miten luukun takaosa on vähän pystyssä:
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... d=IMG_0810
Meillä on kyllä tyhjennysputkia noitten urien nurkissa mutta ei ne oiken riitä...
Toinen epäily mikä minulla on että jos kone käy tyhjäkäyntiä niin akselin tiiviste tiputtaa vettä
sisään mutta tämä on toistaiseksi todentamatta.
Tuossa tuli s-postitse Erkan kanssa puhetta siitä että jos on kovaa sadetta niin vesi tulee sisään
jostain. Tuo "jostain" on meidän yksilössä siitä että istuinkaukalossa olevien luukkujen alla olevat
urat ovat liian matalat. Nämä urat ovat myös aika suorassa joten ne eivät ehdi valua tyhjiksi
riittävän nopeasti vaan vesi tulvii siitä yli ja takapilssiin josta sitten pää-pilssiin.
Tuo takapilssi siis se kuoppa peräsinakseln edessä...
Me laitettiin kaverin avustuksella Etolasta hankittua D-profiili tiivistelistaa luukkujen alapintaan.
Kaveri alas boksiin tussin kanssa ja hän sitten piirtää aukon reunat luukun sisäpuolelle, näin
on tiivistelistan vetäminen helppoa. Me tehtiin sellainen J-muotoinen tiiviste eli etureuna
ja ulkoreuna siihen pikkuiseen "peräkanteen" asti on ilman tiivistettä tuuletuksen parantamiseksi.
Tämä auttoi jonkin verran kyllä mutta tuo vastinpinta ei ole suora joten tiivistefkin falskaa
vaikka onkin 12mm paksu.
Parempi ratkaisu olisi jos leikkaisi irti sen uran joka kulkee peräsinakselin vierestä keulaanpäin
ja laminoisi uuden uran jossa olisi kaatoa riittävästi.
Tuossa kuvassa näkyy tuo miten luukun takaosa on vähän pystyssä:
http://www.fe83.org/gallery/view_photo.php?set_albumName=album18&id=IMG_0810
Meillä on kyllä tyhjennysputkia noitten urien nurkissa mutta ei ne oiken riitä...
Toinen epäily mikä minulla on että jos kone käy tyhjäkäyntiä niin akselin tiiviste tiputtaa vettä
sisään mutta tämä on toistaiseksi todentamatta.