by Ari » Mon Feb 05, 2024 00:02 am
Polttoainetankin täyttöasteella ei sinällään ole merkitystä kuin koneella ajon kannalta eli satamasta irtautuessa ja palatessa. Kuitenkin elämässä nykyisin liki kaikkea mittaroidaan, joten tuntuu jotenkin hölmöltä, jos uupuu polttoainemittarin kaltainen tekninen perusjuttu. Olisi helpottavaa tietää aina kurkkimatta tankin uumeniin ja ynnäilemättä, milloin tankki viimeksi tuli tankattua piripintaan ja kauanko kone on ollut sen jälkeen päällä.
Joten kysymys:
1) Millä konstilla polttoainetankin anturin pystyy asentamaan paikoilleen FEneeseen?
Mitä olen katsellut asennusohjeita yleensä, tankin kanteen pitäisi pystyä tekemään erillinen reikä anturia varten. En vain keksi, miten kannattaisi toimia Finn Expressin kohdalla. Käsittääkseni dieseltankki on asennettu välittömästi istumalaatikon lattian alle. Siinä takaosassa ainakin on tankin korkki. Kätevintä olisi, jos anturin saisi ujutettua siitä täyttöreiästä sisään, mutta se lienee mahdotonta ja milläs sitten saisit täytettyä tankkia anturin ollessa tiellä.
Seuraava kysymys:
2) Pystyykö tankin tyhjennettynä kenties jollakin konstilla saamaan irti paikoiltaan, jolloin anturille voi tehdä reiän? Vai pitääkö summamutikassa porata jonkinlaisella pyörösahalla reikä istumalaatikon lattian läpi?
3) Minkä kokoinen polttoainetankki muuten on?
Antureita myydään korkeusmitan mukaan, mutta en ole mistään löytänyt tietoa Finn Expressin tankin mitoista. Oletan, että tankki on varsin pieni, lieneekö alle 20 litraa.
4) Millainen polttoainetankin anturi sopii FEneeseen? Onko esim. 150 mm anturi liian iso vai pieni?
Polttoainetankin täyttöasteella ei sinällään ole merkitystä kuin koneella ajon kannalta eli satamasta irtautuessa ja palatessa. Kuitenkin elämässä nykyisin liki kaikkea mittaroidaan, joten tuntuu jotenkin hölmöltä, jos uupuu polttoainemittarin kaltainen tekninen perusjuttu. Olisi helpottavaa tietää aina kurkkimatta tankin uumeniin ja ynnäilemättä, milloin tankki viimeksi tuli tankattua piripintaan ja kauanko kone on ollut sen jälkeen päällä.
Joten kysymys:
1) Millä konstilla polttoainetankin anturin pystyy asentamaan paikoilleen FEneeseen?
Mitä olen katsellut asennusohjeita yleensä, tankin kanteen pitäisi pystyä tekemään erillinen reikä anturia varten. En vain keksi, miten kannattaisi toimia Finn Expressin kohdalla. Käsittääkseni dieseltankki on asennettu välittömästi istumalaatikon lattian alle. Siinä takaosassa ainakin on tankin korkki. Kätevintä olisi, jos anturin saisi ujutettua siitä täyttöreiästä sisään, mutta se lienee mahdotonta ja milläs sitten saisit täytettyä tankkia anturin ollessa tiellä.
Seuraava kysymys:
2) Pystyykö tankin tyhjennettynä kenties jollakin konstilla saamaan irti paikoiltaan, jolloin anturille voi tehdä reiän? Vai pitääkö summamutikassa porata jonkinlaisella pyörösahalla reikä istumalaatikon lattian läpi?
3) Minkä kokoinen polttoainetankki muuten on?
Antureita myydään korkeusmitan mukaan, mutta en ole mistään löytänyt tietoa Finn Expressin tankin mitoista. Oletan, että tankki on varsin pieni, lieneekö alle 20 litraa.
4) Millainen polttoainetankin anturi sopii FEneeseen? Onko esim. 150 mm anturi liian iso vai pieni?