by Janne Nieminen » Wed Oct 18, 2023 16:24 pm
Nyt on peräsin tiputettu irti. Homma meni kertakaikkisen sujuvasti, eikä missään vaiheessa tullut minkäänlaista ongelmaa. Ensijainen syy irrottamiseen on ylälaakeri, jonka variot näkyvät kuvassa. Veikkaan, että tuo on saanut alkunsa jo asennusvaiheessa käytetystä voimasta. Asennusta on selvästi yritetty helpottaa sahaamalla laakeri halki. Mutta nyt uusi tilaukseen wikistä löytyvillä piirrustuksilla.
Mutta mitä mieltä olette alalaakerista? Siinä ei ole minkäänlaista klappia ja laakeri on täysin ehjä. Ulkopinnasta voi kuitenkin päätellä, että laakeri pyörii akselin mukana vannasputkessa. Uusiminen vai vanha takaisin? Sehän näyttäisi olevan laipallista mallia, eli ei wikissä olevan piirroksen mukainen. Vanhasta saa toki mallin ja wikistä oleellisimmat mitat.
Päivän iloisin yllätys oli peräsimen alaosaan porattu reikä. Kuten kuvasta näkyy, sieltä ei tullut pisaraakaan vettä. Seuraavaksi ohjelmassa on peräsimen hionta ja uudelleen primerointi. Siinä välissä keväällä reijän täyttäminen epoksikitillä. Onko jotain, millä voisi edesauttaa peräsimen pitämistä kuivana? Pitäisikö esim. akselin läpiviennin ympärille ujuttaa jotain tiivistemassaa?
-Janne
- Attachments
-

-

-

Nyt on peräsin tiputettu irti. Homma meni kertakaikkisen sujuvasti, eikä missään vaiheessa tullut minkäänlaista ongelmaa. Ensijainen syy irrottamiseen on ylälaakeri, jonka variot näkyvät kuvassa. Veikkaan, että tuo on saanut alkunsa jo asennusvaiheessa käytetystä voimasta. Asennusta on selvästi yritetty helpottaa sahaamalla laakeri halki. Mutta nyt uusi tilaukseen wikistä löytyvillä piirrustuksilla.
Mutta mitä mieltä olette alalaakerista? Siinä ei ole minkäänlaista klappia ja laakeri on täysin ehjä. Ulkopinnasta voi kuitenkin päätellä, että laakeri pyörii akselin mukana vannasputkessa. Uusiminen vai vanha takaisin? Sehän näyttäisi olevan laipallista mallia, eli ei wikissä olevan piirroksen mukainen. Vanhasta saa toki mallin ja wikistä oleellisimmat mitat.
Päivän iloisin yllätys oli peräsimen alaosaan porattu reikä. Kuten kuvasta näkyy, sieltä ei tullut pisaraakaan vettä. Seuraavaksi ohjelmassa on peräsimen hionta ja uudelleen primerointi. Siinä välissä keväällä reijän täyttäminen epoksikitillä. Onko jotain, millä voisi edesauttaa peräsimen pitämistä kuivana? Pitäisikö esim. akselin läpiviennin ympärille ujuttaa jotain tiivistemassaa?
-Janne