by Panu » Sun Oct 23, 2005 22:07 pm
Petri wrote:Tuli myös sivusta seurattua hupaista episodia, jossa Panu hakkaa jollain 5''x5'' puupölkyllä pukkiaan, kun ilmeisesti noston aikana vene ei ollutkaan mennyt oikealle paikalle ja venettä piti työntää tunkin avulla eteenpäin pukin päällä.
Varsinaista hienomekaniikkaa siis

Tervehdys
Joo hienomekaniikkaa toki. No todellisuudessa se parru ei ollut kuin 4x4 tuumaa, mutta kyllä sillä paukuteltiinkin

.
Niille jotka ihmettelevät kyseistä toimintaa kerrottakoot, että Otaniemessä veneet nostetaan ylös slipillä ja veneen pituussuuntainen paikka pukin päällä säädetään köysillä. Nyt käydet vain venyivät noston alussa tuollaiset 10 cm ja vene jäi hieman liian taakse pukillaan. Tällöin paine taka tassujen alla on liian kova ne painavat ikävästi runkoa. Parruja ja hydraulista tunkkia apuna käyttäen saa veneen liukumaan eteenpäin helpostikin. Ongelmaksi tällöin muodostuvat sivutassut, jotka eivät kitkan ja veneen painon takia halua liukua veneen kylkiä pitkin. Hieman kun näyttää parrua ja hakkaa tukia taaksepäin, niin johan vene taas liukuu tunkilla helpommin eikä panttaa vastaa.
Eli kaikki tämä siis tarkoittaa sitä, että Anneli on kohdannut kauden päätöksen ja ylösnousemuksen. Moottori on huuhdeltu makealla vedellä, öljyt vaihdettu ja pakkasnesteet on imetty koneeseen. Nyt vene on valmis kohtaamaan ensi pakkaset ilman pelkoa vaurioista.
Ensi kautta jäämme toiveikkaina odottelemaan...

.
[quote="Petri"]Tuli myös sivusta seurattua hupaista episodia, jossa Panu hakkaa jollain 5''x5'' puupölkyllä pukkiaan, kun ilmeisesti noston aikana vene ei ollutkaan mennyt oikealle paikalle ja venettä piti työntää tunkin avulla eteenpäin pukin päällä.
Varsinaista hienomekaniikkaa siis :)[/quote]
Tervehdys
Joo hienomekaniikkaa toki. No todellisuudessa se parru ei ollut kuin 4x4 tuumaa, mutta kyllä sillä paukuteltiinkin 8).
Niille jotka ihmettelevät kyseistä toimintaa kerrottakoot, että Otaniemessä veneet nostetaan ylös slipillä ja veneen pituussuuntainen paikka pukin päällä säädetään köysillä. Nyt käydet vain venyivät noston alussa tuollaiset 10 cm ja vene jäi hieman liian taakse pukillaan. Tällöin paine taka tassujen alla on liian kova ne painavat ikävästi runkoa. Parruja ja hydraulista tunkkia apuna käyttäen saa veneen liukumaan eteenpäin helpostikin. Ongelmaksi tällöin muodostuvat sivutassut, jotka eivät kitkan ja veneen painon takia halua liukua veneen kylkiä pitkin. Hieman kun näyttää parrua ja hakkaa tukia taaksepäin, niin johan vene taas liukuu tunkilla helpommin eikä panttaa vastaa.
Eli kaikki tämä siis tarkoittaa sitä, että Anneli on kohdannut kauden päätöksen ja ylösnousemuksen. Moottori on huuhdeltu makealla vedellä, öljyt vaihdettu ja pakkasnesteet on imetty koneeseen. Nyt vene on valmis kohtaamaan ensi pakkaset ilman pelkoa vaurioista.
Ensi kautta jäämme toiveikkaina odottelemaan... :?.